Weird gebeuren met HDDled & Abit IC7(-max3)

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Heb zelf een Abit IC7-MAX3. 3 SATA disks eraan hangen. 2 WD's in Raid 0 aan de intel-sata aansluitingen. Geen activiteit te zien op de hdd-led. 1 disk een v.d. silicon img. poorten. Ook geen activiteit te zien.

Disks werken wel. Nu boeit me dat ledje niet zo veel, maar ik stond vanmiddag wel raar te kijken toen ik een IC7 aan het bouwen was, 2 disks in raid aansloot op de intel poort-en en vervolgens wel een knipperend HDDledje had... :?

Ik heb gedubbelchecked of ik m'n stekkertje v.d. led verkeerdom op de aansluiting had zitten. Dit is niet het geval. Ledje doet het wel, want als ik hem wissel met de led-aansluiting op m'n scsi-kaart gaat het ledje wel knipperen.

Enig idee hoe het komt?? Kan het misschien iets zijn als dat op een max3 sata niet over de pci-bus zou lopen?? Bij die intel poorten zou ik me dat nog kunnen voorstellen, maar ook de silicon img??

Iemand een idee??

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Verwijderd

Andere revisie van het moederbord? Of misschien is de aansturing van het ledje gewoon kapot.

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
tjsa... dat laatste denk ik niet. Heb net een gewone ide hd geprobeerd, dan doet ledje het wel.

Maar op zowel de IC7 als IC7-MAX3 zit een 875 chipset...zou toch hetzelfde moeten reageren dan?? Iig voor de intel-sata connectors??

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Zijn het toevallig WD1200JB-SATA schijven?

BIOS flash zou in dat geval kunnen helpen. Compatibiliteit met deze schijven is met de laatste BIOS versie beter, en de SiliconImage en Intel BIOS hebben ook een update gekregen :)

IC7-MAX3 BIOS Update Pagina

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Het zijn 2x 36GB 10k schijven op de intel en een 200GB 7200rpm sata op de silicon img.

Ik ga die bios update nu ff proberen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb bij mijn Antec 1035B II 2 aparte LED aansluitngen (Beide Oranje) die bedoeld zijn voor SCSI Kaarten/HD's .............. heb je niet zoiets bij jouw kast toevallig ?? Kan je testen enzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
ik heb een 2100S en een 29160 in m'n pc zitten en een bult scsi hd's. Zoals ik zei in m'n eerste post doet het ledje het wel op de scsi kaart.

Ik heb in totaal 3 ledjes voorin m'n kast gemaakt. Langwerpig overdwars zodat de hele breedte op zou lichten bij hd-activiteit. Alleen SATA doet het dus niet. Beetje jammer, maar ook geen ramp. Enige wat ik weird vind is dat bij de IC7 (vrijwel zelfde bord) het wel werkt :?

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
weet iemand nog een mirror van abit waar ik de bios vandaan kan halen?? Ik kan alleen links naar ftp.abit.com.tw vinden en die resolved niet meer bij mij :?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FvH schreef op 22 mei 2004 @ 20:14:
weet iemand nog een mirror van abit waar ik de bios vandaan kan halen?? Ik kan alleen links naar ftp.abit.com.tw vinden en die resolved niet meer bij mij :?
Ligt eruit hier :) Probeer een Europese Mirror ofzo .........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

FvH schreef op 22 mei 2004 @ 20:14:
silentsnow schreef op 22 mei 2004 @ 19:52:
Zijn het toevallig WD1200JB-SATA schijven?

BIOS flash zou in dat geval kunnen helpen. Compatibiliteit met deze schijven is met de laatste BIOS versie beter, en de SiliconImage en Intel BIOS hebben ook een update gekregen :)

>> IC7-MAX3 BIOS Update Pagina<<
;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Dit gaan jullie niet geloven, want ik kan het zelf niet verklaren :S

Ik heb bios geflashed naar 15. Geen verandering. Nu heb ik toevallig een IDE hd geleend van een collega en druk ik die vanavond aan de ide poort en ja hoor. Ledje doet het. Ik dacht :) mooi. iig mobo niet stuk.

Maar nu komt het... IDE disk is er weer af en de SATA disks zijn weer on-their-own en... ja... ledje doet het... en nee... knippert niet met m'n scsi kaarten mee. Want daar misbruik ik m'n powerled voor...

Ik kan dit niet verklaren, maar het werkt nu :S

Pagina: 1