Router of netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06
Hallo mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende probleem;

Allereerst, ik heb een Pentium 4 PC met een 100 Mbit netwerkkaart en de Sweex LB000021 router (of een nummer met minder nullen) en ik heb een @Home Basis abbo.

op 21 februari jl. heb ik de Sweex router gekocht omdat die bij veel tests als Beste Koop uit de bus kwam.
Ik hem aansluiten, alle stappen doorlopen en voila ik kon internetten op 2 PC's.

Na 3 weken had ik ineens op allebei de Pc's geen internet meer.
Ik maar de router benaderen via de browser en ik weer de stappen gedaan die ik in het begin ook moest doen (Cable i-net, Clone mac-address en computer naam invullen) en toen de verbinding verbreken en de modem van @home uitzetten - 10 sec wachten - weer aan zetten - 10 sec weer - verbinding op PC's weer aan en toen deed alles het weer.

Dit ging zo door bijna elke maand, maar ik had er niet zoveel last van dus ik liet het maar zo.

Afgelopen vrijdag kon ik opeens op de PC die hierboven vermeldt staat niet meer internetten en ook niet meer de router benaderen in de browser.

Op de andere pc (celeron 2.6, 100 Mbit kaart) kon ik nog wel internetten maar niet de router benaderen in de browser.

Nu ben ik vanmiddag teruggegaan naar de winkel (A&C @ Zwolle) en daar het uitgelegd, kreeg ik een nieuwe mee terug (geld terug was moeilijk want ik had em AL 3 maanden, sjonge jonge).

Nu heb ik de nieuwe net aangesloten alleen het is precies hetzelfde verhaal en ik heb zo'n flauw gevoel dat het ook ergens anders aan kan liggen.

Ik heb nu net weer stappen doorlopen die in de (niet eens bijgeleverde) Nederlandse handleiding staan en ik strand bij dit:
ik tiep cmd in Uitvoeren, dan tiep ik ipconfig /all en dan moet ik kijken bij de netwerkkaart of het ip-adres 192.168.2.*** is (= bij mij 16*.***.***) en het subnet mask 255.255.255.0 (= bij mij 255.255.0.0) en de gateway ook iets maar daar staat niet eens iets bij in me venster.

Als dit zo is staat er in de handleiding dat ik ipconfig /release moet doen dus doe ik dat, en dat lukt, maar dan moet ik ipconfig /renew doen en dan geeft het *****ding de volgende melding:
Windows IP-configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan Verbinding (er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket)

Nou dit is het dan, ik d8 ik leg het maar helemaal duidelijk uit dus ik hoop dat ik duidelijk ben.

(dit is triuwens gepost vanaf me andere pc die het dus wel doet, en waarvan ik nu ook de router kan benaderen in men browser)

Als je meer info nodig hebt zeg het dan plz en HELP ME ALSJEBLIEFT! _/-\o_ ALVAST BEDANKT!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 20:30
Ik begrijp dat je problemen hebt met automatische ip-adressen. ALs je deze nu eens handmatig doet?

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
het zou zomaar kunnen zijn dat je kabeltje kapot is, of het stekkertje niet goed is.
De meeste problemen met standaard routers komt door verkeerde/kapotte kabels

• FlashBang
Stephan4kant schreef op 22 mei 2004 @ 19:41:
Ik begrijp dat je problemen hebt met automatische ip-adressen. ALs je deze nu eens handmatig doet?
als ik dit goed begrijp dan mag dat niet want er staat gezeur over dat ik dit op automatisch ip adressen ontvangen moet instellen, het kan wel maar in de handleiding staat dus wat anders.

maar moet ik dit gewoon proberen?

oh enne kun je ff uitleggen hoe jij het bedoelt want ik wil het wel helemaal goed doen ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Russian Phoenix schreef op 22 mei 2004 @ 19:46:
[...]

als ik dit goed begrijp dan mag dat niet want er staat gezeur over dat ik dit op automatisch ip adressen ontvangen moet instellen, het kan wel maar in de handleiding staat dus wat anders.

maar moet ik dit gewoon proberen?

oh enne kun je ff uitleggen hoe jij het bedoelt want ik wil het wel helemaal goed doen ;)
Hij bedoelt voor je Clients niet je Router zelf op de WAN ingang ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FlashBang
nou ik heb het ff geprobeerd en ik heb de ip adressen, de gateway en de subnetmask allemaal gezet zoals het hoord volgens de handleiding en nu kan ik nog niks doen
als ik nu ipconfig /all doe dan staat alles goed behalve Ip Adres (die staat er 2 keer :? :S ) de eerste keer dat Ip adres in het rijtje staat staat het goede adres er8er en dan staat er nog een keer Ip adres en dan staat er f346-sakmda blabla achter :? :? :? :S Ik snap er niks van?

Ligt dit aan de computer, de netwerkkaart of de router en weet iemand hoe dit weer goed komt?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 20:30
Van wie mag dat niet? Als het werkt moeten ze lekker niet zeuren :P

Ik ken die router niet, maar waarschijnlijk ziet er ergens een functie dat je kunt zien welke ip-adressen zijn uitgegeven. Je ziet dan waarschijnlijk die andere pc er bij staan met bijvoorbeeld 192.168.2.2. Als 192.168.2.3 niet uitgegeven is, dan gebruik je dat ip-adres.
Je kunt dat ip-adres invoeren in het scherm waar ook 'automatisch ip verkrijgen' staat. Subnet en andere dingen moeten overal gelijk zijn. Let ook op dat je dezelfde werkgroep hebt, en dat niet twee keer dezelfde computernaam in gebruik is.

• FlashBang
Stephan4kant schreef op 22 mei 2004 @ 20:03:
Van wie mag dat niet? Als het werkt moeten ze lekker niet zeuren :P

Ik ken die router niet, maar waarschijnlijk ziet er ergens een functie dat je kunt zien welke ip-adressen zijn uitgegeven. Je ziet dan waarschijnlijk die andere pc er bij staan met bijvoorbeeld 192.168.2.2. Als 192.168.2.3 niet uitgegeven is, dan gebruik je dat ip-adres.
Je kunt dat ip-adres invoeren in het scherm waar ook 'automatisch ip verkrijgen' staat. Subnet en andere dingen moeten overal gelijk zijn. Let ook op dat je dezelfde werkgroep hebt, en dat niet twee keer dezelfde computernaam in gebruik is.
lees men post boven deze plies

@nero355; ja dat snapte ik wel maar ik wist niet dat de handleiding het daar over had 8)7

EDIT: ik moet nu weg ik ben strax wel ff terug denk ik, plz help :(

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 22-05-2004 20:09 ]

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hé............. maf ........... Effe een paar vragen :

1. Die Sweex router is toch gewoon een raar redelijk klein Zilveren Plastic geval met een Grijze Intercace + 4 Poorts Switch en een WAN Poort achterop ?? Right ??

2. Voorzover ik het weet dan moet je de volgende dingen doen :

a. Ga naar je WAN Instellingen, vul daar eventueel je MAC Adres in van de Netwerkkaart waarmee je je hebt aangemeld bij @Home de 1ste keer samen met je PC Naam iets met C en dan getallen en letters........... zet hem ook nog op DHCP wat betreft je IP Adres aan de Internet kant !!! en klaar is Russian Phoenix :P

b. Dan ga je naar je LAN instellingen, doe je DHCP aan stel je een scope in van ehm........ 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.10 ofzo ........ is goed genoeg voor 9 PC's zal wel genoeg zijn......... Lease Time zet je op 0 zodat het zolang mogelijk blijft en dit gedeelte is ook klaar......

c. Vergeet niet alles te saven !!!

3. Je zou nu moeten kunnen internetten :)

En anders snap ik er niks van behalve misschien het feit dat ook @Home zoals Chello en nog een paar ISP's die op de kabel zitten sinds kort is overgegaan op L2TP :?

Succes!!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FlashBang
Thx voor de (duidelijke) reactie!

Ik heb alles nagekeken en alles staat zoals jij het zegt!

Maar toch werkt het nog steeds niet!

Ik heb ook even een laptop aangesloten en die kan ook wel gewoon op internet komen net als mijn 2e pc!

Ik heb op de pc waar het niet lukt nog eens de instellingen bekeken en waar ik eerst een ip adres en subnet mask enzo had ingesteld staat nu alles weer op automatisch :? EDIT: hij neemt dus gewoon de nieuwe instellingen niet aan ofzo, heel weird.

Ik ga er dus meer en meer vanuit dat het niet aan de router ligt maar aan de pc of de netwerkkaart. EDIT: ik heb het op de 2e netwerkkaart op de bewuste pc geprobeert en daarmee is het hetzelfde verhaal.

Iemand nog ideeën? Plz??? ;( Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door FlashBang op 22-05-2004 23:46 . Reden: wat toegevoegd ]

• FlashBang
schop ;( ;( ;( ;( pleaseee help me..

• FlashBang
is er dan niemand die ook maar iets hierover weet? (en dat nog niet is gezegd) :'(

• lordgandalf
  • Laatst online: 15:28
ook al geprobeert netwerk kaart eruit te gooien in configuratie scherm en opnieuw installeren wil ook wel eens wonderbaarlijk werken

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• FlashBang
lordgandalf schreef op 23 mei 2004 @ 13:42:
ook al geprobeert netwerk kaart eruit te gooien in configuratie scherm en opnieuw installeren wil ook wel eens wonderbaarlijk werken
ja ik weet het (ervaring) maar dat hielp ook niet :'(

• FlashBang
ik heb nu 2 andere kabeltjes geprobeer ten een andere pc op dezelfde kabeltjes en die deed het wel maar de ene PC blijft het niet doen!

heeft IEMAND nog een idee?? ;(

• FlashBang
opgelost.

(systeemherstel maandje terug)

[ Voor 78% gewijzigd door FlashBang op 23-06-2004 18:50 ]

Pagina: 1