Toon posts:

Eltax millenium 450 mkII

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op de site van conrad deze speakers tegen

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3506/350630_BB_00_FB.EPS.jpg

Driewegzuil met 3 x 165 mm bass-speaker, 100 mm middenspeaker en 25 mm dometweeter.
Technische spec.: Belastbaarheid 400/200 W (muziek/sinus) · Zwart front · Frequentiebereik 35 - 20.000 Hz · Impedantie 8 W · Afm. (bxdxh) 220 x 255 x 990 mm.
Prijs: 139 euro

Deze speakers lijken mij wel interesant gezien de specs, design en prijs ervan, ik zou deze speakers dan gebruiken voor oa muziek (techno en hardcore) en computergames

Echter kan ik nergens helemaal geen informatie vinden over deze speakers, niet op Got, niet op google echt helemaal nergens. Conrad schijnt ook de enigste te zijn die deze speakers verkoopt. Nu wil ik graag weten of er hier mischien mensen zijn die deze speakers bezitten en hun mening hierover willen delen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Eltax heeft over het algemeen een goeie prijs/kwaliteit verhouding en richt zich hiermee op de onderkant van de markt. Ze worden ook verkocht in wit/bruingoed zaken als megapool, It's, etc.
Let niet al teveel op de specs, die zeggen namelijk vrijwel niks omdat je de manier van meten niet weet. Je doet er verstandig aan om ze eens ergens te beluisteren en vergelijken met andere speakers, dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Let daarbij niet enkel op de bas, maar ook op de natuurlijkheid van het mid en hoog. Let tevens op eventuele vervorming in het laag wanneer je het volume omhoog gooit (altijd in de winkel proberen, je doet het thuis namelijk ook) en let op de uitwijking van de woofers (ik blijf het maar zeggen :P ), als die te groot is zit je gewoon aan je maximum of er nou 400 of 400000W staat.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-04 21:39

Wok

Dakloos...

Zelf ben ik de gelukkige bezitter van een setje Symphony 8.2 van Eltax. Wat ShittyOldMan al zegt, biedt Eltax een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Voor mijn muzieksmaak (jaren '80, (symphonische) rock) voldoen ze uitstekend. Het laag is mooi vol zonder daarbij het midden te overschaduwen en de hoge tonen klinken niet te schel.

Voor jouw muzieksmaak (techno, hardcore) durf ik niet te zeggen of ze je zullen bevallen. Mijn ervaring is dat het niet slecht klinkt, maar op de een of andere manier gaat er voor mijn gevoel wat van de muziekbeleving verloren op deze speakers. Aan de andere kant: voor deze prijs kun je niet het beste van het beste verwachten. Ik ben van mening dat in deze prijsklasse (is dat per stuk of per twee? De mijne heb ik zo'n vijf jaar geleden voor 250 gulden gekocht (totaal, dus per twee)) Eltax een van de betere spelers is.

De tip die altijd wordt gegeven in topics als deze: ga ze beluisteren! Ik heb hier nu wel een verhaaltje geplaatst over mijn ervaringen en belevingen met het merk Eltax, maar niets is zo verschillend onder mensen als geluidsbeleving. Dat ik ze goed vind klinken, wil niet per definitie zeggen dat dat ook voor jouw geldt :) Succes met je zoektocht naar speakers :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Tja das nou juist het probleem, ik wil ze wel beluisteren in een winkel maar ik ben ze tot nu toe echt nergens tegengekomen (bij it's en megapool ben ik al geweest)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04 15:09

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb de Eltax Millenium 300, ben er erg tevreden over.
Ik heb ze beluisterd in een Megapool en vond ze lekker klinken. Eenmaal aangeschaft en thuis aangesloten was de bas weergave veel zwaarder dan in de winkel. Ik heb toen m'n equalizer weer opgezocht en deze zo ingesteld dat de bas wat minder is. Nu klinken ze perfect, maakt niet uit waarvoor ik ze gebruik.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ShittyOldMan schreef op 22 mei 2004 @ 14:33:
Eltax heeft over het algemeen een goeie prijs/kwaliteit verhouding en richt zich hiermee op de onderkant van de markt. Ze worden ook verkocht in wit/bruingoed zaken als megapool, It's, etc.
Let niet al teveel op de specs, die zeggen namelijk vrijwel niks omdat je de manier van meten niet weet. Je doet er verstandig aan om ze eens ergens te beluisteren en vergelijken met andere speakers, dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Let daarbij niet enkel op de bas, maar ook op de natuurlijkheid van het mid en hoog. Let tevens op eventuele vervorming in het laag wanneer je het volume omhoog gooit (altijd in de winkel proberen, je doet het thuis namelijk ook) en let op de uitwijking van de woofers (ik blijf het maar zeggen :P ), als die te groot is zit je gewoon aan je maximum of er nou 400 of 400000W staat.
Gesloten behuizing dus uitwijking=spl, meer uitwijking betekent dus hoger volume :P Deze 3 woofertjes hebben samen evenveel conusoppervlak als een 12" (30cm) speaker.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
De 450 is een bas-reflex. Maar veelal is de uitwijking toch een van de eerste limieten die je tegenkomt waardoor andere specificaties overbodig worden. Vandaar het advies ook daar op te letten :) (helaas kun je in een winkel vaak niet zo hard draaien als je thuis wel eens doet)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Conrad heeft een filiaal (in Boekelo als ik me niet vergis), waar je volgens mij een groot deel van hun assortiment kan bekijken/beluisteren.
Ik zou even informeren of ze die eltax speakers hebben staan, en zoja ff een favoriet cd'tje meenemen :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk ook ff hier ;): Eltax Concept serie

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1