Toon posts:

videokanaal en scart -> s-video/composite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej hallo
ik heb een probleempje. Vandaag kreeg ik een oude afgedankte videorecorder een oude grundig GV6000. Ik kwam er via de handleiding achter dat de afstandsbediening mist... Maarja, dat maakt opzich niet uit, want ik heb alles wat ik nodig heb op de recorder zelf.
Als ik nu de kabelaansluiting, een coax in de achterkant van de videorecorder doe (in de ingang) , en de uitgang van die kabel richting mijn pc (AverTV Go tv kaartje), kan ik met geen mogelijkheid het videokanaal vinden.
Ik had nog een scart converter liggen. Dat is een scart aansluiting met 3 tulpuitgangen. 1 voor video en 2 voor geluid (stereo dus :)
Dus ik heb die scart aansluiting in de videorecorder gedaan. Ook had ik nog een speciaal video kabeltje met aan beide kanten een tulp aansluiting. Daarmee heb ik de scart verbonden aan de composite/s-video ingang van mijn tv kaartje gedaan. Het geluid heb ik aangesloten aan de lijningang van mijn geluidskaart.
Als ik nu in een videoprogramma probeer het signaal te vinden, lukt dit niet. Moet ik ergens nog een knopje omzetten ofzo dat het signaal naar composite gaat? In het programma heb ik geprobeerd om te switchen van tv naar composite... zonder resultaat |:(
En als ik gewoon het videokanaal zoek via de coax kabel, kan ik dit kanaal ook met geen mogelijkheid vinden...
Wat the *** doe ik nou weer fout 8)7

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
Klinkt alsof die video niet voor niks is afgedankt ;)

Wanneer je de composite uitgang en ingang op je tvkaart gebruikt zou je niet hoeven te zoeken naar het videokanaal, maar deze moet gewoon binnenkomen wanneer je dus composite kiest in de software. Kennelijk doet ie dat niet, de reden kan zijn dat het scartblokje geen uitgang maar een ingang is. Als er een schakelaar op het blokje zit kun je 'm daarmee omzetten. Ook kan het zijn dat je in de videorecorder ergens moet instellen dat 'ie die scartuitgang moet gebruiken, maar bij alle systemen die ik ken gaat dat automatisch (nu zijn dat er niet zo heel veel hoor :P ).

Maar dan nog is het vreemd dat het via de coax niet wil werken. Heb je er wel iets van een tape in gedaan met een bekende film zodat het beeld herkenbaar is? Als het goed is zit er achterop een draaiknopje (schroevendraaier), draai daar eens aan (dan verplaats je het kanaal op de frequentieband).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik of het scartblokje een in of een uitgang is, er zit geen schakelaar op..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden :) :P
de elektroboer had het verkeerde blokkje verkocht..
Die ik eerst had was een scart converter voor IN.
Nu heb ik van een vriend van me een ander blokje geleent, met een schakelaartje erop. Hij moest dus op uit :)
Ook zit er nu op dit blokje een s-video uitgang. Ligt het aan mij of is de beeldkwaliteit van s-video beter dan composite video? Ik kan het verschil niet goed zien. Volgens mij is s-video beter...