Problemen 'navigation bar' in Dreamweaver MX04

Pagina: 1
Acties:

• sender|IA
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op een site heb ik de 'navigation bar' van Dreamweaver gebruikt...
In het begin werkte het prima, maar nu lukt het me met geen mogelijkheid meer (echt veeel geprobeerd) om een smooth menu te produceren!

Het bizarre is dat het probleem zich alleen voordoet in IE (v6 hier - Mozilla/Opera doen het prima) en dat de oude versie van de site het nog wel goed doet (ook IE)!

En nog zoiets bizars: hoe kleiner het browserscherm (bv alleen het menu zichtbaar), hoe minder haperingen! Dus om de haperingen te zien kun je het beste je browser maximisen.

Dit zijn de verschillende versies:

Smooth menu (check bv. de mouseovers op snelheid):
http://home.wanadoo.nl/sender/pakpaal/

Sloom menu:
http://home.wanadoo.nl/sender/new/

Ik heb het gecheckt met verschillende connectiesnelheden, aantallen opties in menu, grote/kleine images, wel/niet pre-loading, wel/geen defocus Jscript erbij...... :(

Wat kan ik hier aan doen?

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Verwijderd

Hee,

Heb rond gekeken op beide voorbeelden.
Maar ik merk echt geen verschil tussen beide navigatie menu's
Ze lopen beide even goed..

Heb het getest met Windows2000 IE-6.X

Misschien dat andere lezers, met andere browsers andere bevindingen hebben.
Succes

Verwijderd

zelfde hier met firefox en windows XP

Verwijderd

xp en ie6 =>
bij mie doet de neuwe het idd langzamer,
ik moet 2 sec w8en voordat ik het andere plaatje te zien krijg...
kan je niet gewoon de oude gebruiken? ik weet niet wat je hebt verandert bij de "new" versie

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Met Firefox 0.8 en XP Home @1152x864 zie ik een erg foute pagina !!!

Als je wil weten wat precies laat weten mail ik het wel ;)

/EDIT : OK wordt aan gewerkt........
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 20:22:
kan je geen print screen posten?

kunne wij het ook zien >:)
;)

[ Voor 45% gewijzigd door nero355 op 22-05-2004 20:33 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

kan je geen print screen posten?

kunne wij het ook zien >:)

• sender|IA
  • Niet online
thanx voor het testen!

voor mij wordt het hoe langer hoe gekker:
het blijkt dat als ik ALLEEN de bewuste frame met menu laad, de mouseovers in alle gevallen wel lekker snel zijn..,.

http://home.wanadoo.nl/sender/new/topFrame.htm

Dus heeft dit te maken met de nieuwe frameset? (die oude frameset was een stukkie simpeler, nl. zonder die randjes rondom de mainContent)

Ooit zoiets gezien?

@nero355: stuur maar op! ik ga ook eens firefox installeren, al denk ik dat de doelgroep 100% IE is, toch interessant om te zien...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hier geen problemen met het menu op beide pagina's op windows 2000 + Mozilla 1.7 RC2

Echter de gebruikte term "navigation bar" is hier niet helemaal van toepassing omdat een site navigation bar een werkbalk binnen de browser zelf is waarmee je over de website kunt navigeren.

Dit is de site navigation bar van Mozilla, maar Opera en FireFox hebben er ook eentje:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/site_navigation_bar.png
@nero355: stuur maar op! ik ga ook eens firefox installeren, al denk ik dat de doelgroep 100% IE is, toch interessant om te zien...
Juist als je zelf websites maakt en met JavaScript aan de gang gaat zul je zien dat een Gecko (Mozilla/FireFox/Camino) browser veel fijner werkt, er zit een goede JavaScript console in die duidelijke foutmeldingen geeft, als je de broncode bekijkt wordt hij automatisch voorzien van syntax highlighting en er zijn een heleboel developer extensions die het leven van de webdesigner een stuk aangenamer maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Johnny op 22-05-2004 20:59 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sender|IA schreef op 22 mei 2004 @ 20:35:
Ikke ziet nergens een e-mail adres ;)

P.S. : Wat was ook alweer de site van die eene gozer hier @GoT die een soort UpLoad dingetje had gemaakt voor plaatjes die alleen op GoT gepost worden :? Ben hem kwijt :(

/EDIT :
crisp schreef op 23 mei 2004 @ 12:58:
@nero355: voor plaatjes upload kan je het beste een abbo nemen ;)
Zozo toemaar beetje reclame maken :P Betaal jij het dan :+

En verder bedoelde ik dat dus niet, was van een GoT'er hier maar wie en waar ???

[ Voor 62% gewijzigd door nero355 op 23-05-2004 17:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:02

crisp

Devver

Pixelated

@nero355: voor plaatjes upload kan je het beste een abbo nemen ;)

wb firefox voor de mooie javascript console: veel success ermee met die ranzige obfuscated MM_ scripts :P
Punt is dat de gegenereerde JS code van dreamweaver verre van ideaal is, en er ook geen hond is hier op GoT die bereid is z'n kostbare tijd daaraan te verdoen. Leer gewoon zelf javascript en bouw je eigen menuutje ;)

Intentionally left blank

• sender|IA
  • Niet online
YES! ik heb de oplossing! op een of andere manier zorgde het gebruik van een background image in de emptyFrame's ernaast voor een delay op het menu....!
Kan je je voorstellen.... pffff

lijkt dus nix mis te zijn met de javascript meuk van de 'navigation bar' in Dreamweaver.... (zo noemt Macromedia dat ding nou eenmaal) :)

Alleen kan IE dus blijkbaar geen plaatje op de achtergrond hebben in een naastgelegen frame... dit verklaart ook dat de performance van het menu verbetert als het browserwindow kleiner is en er dus geen achtergrond plaatje op het scherm geshowed moet worden!

Lang leve betere browsers dan IE die daar geen last van hebben, alleen jammer dat 99% nog van de gebruikers nog steeds met IE surft... (zie bijv. echoecho.com)

@nero355: in firefox ziet alles er prima uit.... als je wil kun je me nog je screendump sturen, email adres staat nu enabled in myreact

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:02

crisp

Devver

Pixelated

in de eerste plaats zou ik al niet meer zo snel voor frames kiezen, en zeker niet op de manier zoals jij ze op dit moment gebruikt (om je site te centreren).
Dat het gebruik van een background in een naastgelegen frame de oorzaak van de delay zou zijn lijkt me sterk; dan zou ik toch eerder in de brakheid van de MM_ code de oorzaak gaan zoeken. Mogelijk dat de MM_ code om een of ander vage reden toch je hele framecollectie afgaat, en daarbij wacht tot alles ingeladen is. MM_ code puilt nu eenmaal uit van vage lookup-constructies en browser-afvragingen en is daarom al verre van efficient.

Intentionally left blank

• sender|IA
  • Niet online
Ja, die MM_ code is inderdaad super ondoorzichtig. Ik gebruik het liever ook niet, maar dit LEEK wel ff makkelijk...

Nieuwtje: het blijkt helemaal geen probleem een background image te hebben in de naastgelegen frames.... IE flipt enkel en alleen bij 1 bepaald gifje! :?

flipt:
http://home.wanadoo.nl/sender/pakpaal/

goed:
http://home.wanadoo.nl/sender/new/

Het is precies de zelfde code, maar bij de eerste heb ik het brakke gifje (grijs/wit) in de lege ruimtes rechts en links gebruikt: menu brak!
In de 'new' heb ik het bewuste gifje nagemaakt, geupped en voila: werkt perfect!

Hoe kan dit?!?!

Trouwens ook benieuwd of jullie blauw of groen prefereren..

@crisp: hoe zou jij je site centreren? via stylesheet positioning?
@nero355: thnx 4 de screenies, grootste error heb ik al weg geedit, vreemd dat ik bij sommige menu opties wel en sommige niet een titel te zien krijg... volgende taak

Pagina: 1