Netwerk server benaderen met BBNED

Pagina: 1
Acties:

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
Eej,
Ik heb hier voor iemand bbned aangelegt, werkt goed op 1 ding na.
Alle pc`s krijgen een appart internet ip toegewezen, dus is het netwerk weg :r
Ik kan de server natuurlijk wel benaderen door //<IP> in te tikken, maar volgens myadsl verandert dit ip iedere dag...

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt :P

* Verandert de hostname ook als het ip verandert?

[ Voor 9% gewijzigd door DaneV op 21-05-2004 14:54 ]

Verwijderd

- Apart internet IP ?? Komen ze wel op internet dan (alle pc's tegelijk) ?
- DynDns is prima voor dynamiche publieke ip adressen.

Kan je btw iets meer info geven zoals:
- Welke provider
- ADSL Modem
- Router
- OS

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 14:57 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Nat router tussen DSL modem en LAN doet wat jij wilt (met poort forwarding optie)

Tja vanalles

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

DaBomB schreef op 21 mei 2004 @ 14:51:
Ik heb hier voor iemand bbned aangelegt, werkt goed op 1 ding na.
Alle pc`s krijgen een appart internet ip toegewezen, dus is het netwerk weg :r
Een apart ip? Heb je dan een zakelijk abbo met meer IP adressen, of heb je gewoon simpelweg een hub gepakt en alles op elkaar aangesloten? O-)

Je wilt het internet en externe netwerk scheiden. Dit doe je met een router. Om alle PC's toch het externe (internet) netwerken te kunnen laten gebruiken moet je een router met NAT nemen. Dat is in dit geval je vertaling tussen een intern netwerk met meer IP adressen en een enkel extern IP adres van internet.

// edit: dat zei vso dus ook al. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Dit klinkt eerders alsof je het subnetmask verkeerd ingesteld hebt. Publieke IP adressen sluiten echt geen (SMB/ Windows) netwerk uit. Je moet alleen de beschikking hebben over 2 adressen meer dan je clients hebt (let op; vaak is je router ook een client, dus heeft ook een eigen IP) om een multicast- en broadcastadres te kunnen definieren.

Stel je krijgt 8 IP adressen, 10.0.0.72 - 10.0.0.79. Dan is het eerste adres van die range (10.0.0.72)het netwerkadres/ multicastadres en het laatste IP het broadcastadres (10.0.0.79). Het bijbehorende subnetmask is dan 255.255.255.248 of /29. Je eerste IP adres dat beschikbaar is voor een client is <net>.73 en het laatste <net>.78.

Stel je krijgt 4 IP adressen, je multicast is 10.0.0.72, je eerste client krijgt 10.0.0.73, je laatste client krijgt 10.0.0.74, het broadcastadres is 10.0.0.75. Het bijbehorende subentmask dat het netwerk definieert is 255.255.255.250 of /30

2 links om subnetten uit te rekeben:
http://www.telusplanet.net/public/sparkman/netcalc.htm
http://txweb.tactix.com/subnet.html

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 16:12 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zo gek is het niet hoor :

Een vriend van mij heeft een E-Tech Router/Modem/4P Switch in brdige mode gezet en alle 4 de PC's hebben EN een eigen IPv4 Adres EN een eigen IPv6 Adres zelfs :D

Echter zijn deze allemaal Statisch (Wel via DHCP natuurlijk maar gewoon vast) en Windows Shares enzo doen het gewoon hoewel hij dat natuurlijk niet gebruikt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1