Toon posts:

Computer gaat niet uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een AMD pc die niet uit gaat als ik de aan/uitknop(4 sec) in druk.
Wat hij doet is de voeding uitschakelen en direct weer in. Het lijkt wel of ik de reset knop indruk. Ik kan dus de pc alleen uitzetten door de stekker er uit te trekken. Ik kan hem echter wel netjes aanzetten via de aan/uitknop. Nu vraag ik mij af waar dit aan kan liggen. Licht dit aan het Mobo of aan de voeding?.

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zitten je Reset SW en je Power SW kabeltjes goed op het moederbord?? Want wat gebeurt er als je op de resetknop drukt?

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

zit je resetknop niet toevallig vast (ingedrukt), dat wil ook nog wel eens voor dit soort geintjes zorgen

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30
Ik zou toch ook nog in je bios kijken en als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik een andere voeding proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De resetknop reageerd normaal, en wat kan ik in de bios aanpassen.

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je het boekje van de BIOS erbij pakt, kan je daar de opties lezen.
Maar ik zou zelf denken aan iets van energiebeheer ofzo iets, maar blader iets en kijk wat je vind.

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

Ik heb dit ook eerder gehad. Zie het topic : PC wil niet uit....

De kans is groot dat er in je BIOS opties ingeschakeld zijn zoals wakeup on LAN, USB, mouse, keyboard, netwerk etc. Door deze uit te schakelen is dit gedrag waarschijnlijk verholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 15:44:
Ik heb dit ook eerder gehad. Zie het topic : PC wil niet uit....

De kans is groot dat er in je BIOS opties ingeschakeld zijn zoals wakeup on LAN, USB, mouse, keyboard, netwerk etc. Door deze uit te schakelen is dit gedrag waarschijnlijk verholpen.
Ik heb het topic gelezen die u aangeeft en kom tot de conclusie dat het topic exact het zelfde probleem beschrijft.

Bedankt
Pagina: 1