Toon posts:

PC wil niet uit....

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, waarmee misschien iemand mij kan helpen.
Mijn hagelnieuwe PC heeft namelijk een vreemde tik.
Ik kan hem wel aanzetten met de aan/uit knop.
Echter als ik de aan/uit knop dan opnieuw indruk gaat de PC niet uit.

Zelfde probleem treed op als ik Windows vertel om een shut down uit te voeren.
PC gaat uit, je hoort de normale klik (contrast met een restart, dan hoor je dat niet) Echter meteen daarna start de PC weer op.
Komt er dus op neer dat ik de PC niet meer uit kan zetten.
Alleen de stekker eruit trekken helpt (aangezien de voeding geen aan/uit heeft)

Ik heb gezocht in de handleiding, maar zo te zien zitten alle connectoren goed aangesloten. Heeft iemand suggesties???

Systeem : Aopen AX45-8x max; P4 2.53; 512 MB DDR333; 550W qtec voeding in Aopen H600 case; WD 80 Gb & 20 Gb + DVD + CD RW

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

de aan/uit knop 5 seconden vast houden, dan gaat je pc uit.

maar blijkbaar heb je wat verkeerd aangesloten, anders zou de pc wel automatisch uitgaan als je windows afsluit.

zeker weten dat je je powerconnector goed hebt aangesloten?
maak hem eens los en draai hem om

[ Voor 22% gewijzigd door job op 21-12-2002 02:19 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
heb ik ook ooit gehad, bij mij bleek het in de bios aan de wake-up instellingen te liggen, dus wake-up lan e.d.

Digital Media Junkie

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Ben je misschien nog met tweaktooltjes aan de gang gegaan?
Ik heb het namelijk ook een keer voor elkaar gekregen met tweakxp oid...
'fast shutdown' was het ofziets, en als ik dat aanzette dan deed ie dat ook

Lekker op de bank

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je windows 2000 gebruikt dan moet je eens kijken bij energiebeheer. Daar ergens staat een optie over advanced nog iets... ( het is een tijdje terug geweest) Die optie uit zetten en normaal zal hij normaal moeten afsluiten

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Chevy454 schreef op 21 December 2002 @ 02:29:
Als je windows 2000 gebruikt dan moet je eens kijken bij energiebeheer. Daar ergens staat een optie over advanced nog iets... ( het is een tijdje terug geweest) Die optie uit zetten en normaal zal hij normaal moeten afsluiten
Advanced Power Managemnt, kortweg APM :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

een pc hoeft niet uit :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem eens gehad met Windows 98 systeem. Ik ben eens naar binnen gelopen bij een computerzaak om het te vragen. Daar zei de verkoper: Windows 98 op zo'n snel systeem kan idd problemen geven met afsluiten. Je moet gewoon een tijdje wachten, dan gaat het vanzalf weg. Ik denk, ja hoor, sure, gewoon wachten |:( .
Wel apart dat-ie een weekje daarna idd goed afsloot. Ik begrijp het nog steeds niet. Welk OS gebruik je?

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Lees dit linkje goed door en post dan in dit forum als je het probleem nog steeds hebt....

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Misschien een instelling van je bios, iets van soft-power off wat wel/niet aan staat :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reakties die ik al heb.

Even voor alle duidelijkheid : het is niet slechts een probleem van windows (draai WinXP), maar al meteen tijdens het booten kan ik de PC niet meer uit krijgen.
De suggesties met betrekking tot APM en tweak utility (verse install!!) zijn dus volgens mij niet aan de orde.

bij het niet aanstaan van APM zie je trouwens ander gedrag / had ik bij mijn vorige PC
-> dan krijg je een scherm van save to shutdown van windows; ik krijg echter echt een shutdown (klik in de voeding) maar meteen herstart

1) Ga nu even proberen om de wake-up in de bios allemaal uit te zetten (had ik volgens mij al gedaan, maar moet ik even checken)

2) verder zal ik inderdaad de stekker van de schakelaar eens omdraaien ; hoewel hij volgens de handleiding goed zit.

De suggestie om nog eens naar de wake-up instellingen te kijken was de oplossing. Had alles al uitgezet behalve twee. (waarvan ik er een helemaal niet kan uitzetten trouwens!!). De instelling PS2MS wakeup from s3/s4/s5 uitzetten was de oplossing. Ik gok dat dit kijkt naar de muis??

Nu gaat de PC meteen uit bij indrukken aan/uit (de tip met 5s deed het trouwens ook). En de shut-down met windows werkt nu ook. Allemaal bedankt. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 09:05 ]

Pagina: 1