[beamer] Keuze tussen Philips Bogart en Philips Astaire

Pagina: 1
Acties:

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik kan voor een redelijke prijs aan 2 verschillende beamers van Philips komen. Het betreft de volgende apparaten:

- Bogart Matchline (LC7281)
http://www.projectorpoint.co.uk/Philips_Bogart_Matchline.htm

- Astaire deLuxe (LC6285)
http://www.projectorpoint.co.uk/Philips_Astaire_Deluxe.htm

Ik heb de specificaties eens zitten bekijken en kom toch nogal wat verschillen tegen. Zo is de Bogart een DLP en de Astaire een LCD. Helaas weet ik niet voldoende van beamers om een goede keuze te kunnen maken.
Ik wil 'm voornamelijk gaan gebruiken voor het kijken van wat films, TV en misschien wat spelletjes. De mogelijkheid bestaat dat ik 'm soms ga gebruiken voor presentaties maar dat zal zeker niet vaak voorkomen.

Zijn er mensen met ervaringen met een van deze beamers die me wellicht kunnen adviseren?

Vertalen.nu

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Helaas weet ik niet voldoende van beamers om een goede keuze te kunnen maken.
Misschien is het dan eens tijd om je daar in te verdiepen. :?

Er zijn in Nederland wel een aantal zaken waar je gewoon de beamers 'in actie' kan zien. Dat is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

Voor de rest kan je met de GoT-search en Google genoeg algemene informatie vinden.

Senile! Senile Oekaki

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Voor dat geld kun je heel wat betere projectors krijgen...Kijk eens naar de Sanyo Z2 of de Panasonic PT-AE500 of als je veel in een verlichte ruimte zit naar een goede DLP projector van Infocus. Voor dat geld zou ik me er inderdaad ECHT eens in verdiepen!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-02 11:48
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/656702 al gelezen?? Hier staat prefect in uitgelegd waar je op moet letten!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
_bas_ schreef op 21 mei 2004 @ 10:30:
[...]
Misschien is het dan eens tijd om je daar in te verdiepen. :?
Tsja... ik ben uiteraard wel informatie aan het zoeken maar heb helaas weinig tijd om me er heel goed in te verdiepen. Dat is ook de reden dat ik naar jullie ervaringen vraag.
IJnte schreef op 21 mei 2004 @ 10:43:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/656702 al gelezen?? Hier staat prefect in uitgelegd waar je op moet letten!
Dat heb ik gelezen ja. Ik weet dus inmiddels ook wel wat er belangrijk is en wat niet. Ik ben echter vooral benieuwd naar gebruikerservaringen van tweakers die een van deze apparaten hebben staan.

Ik snap dat er voor de normale nieuwprijs van deze apparaten betere beamers te krijgen zijn. Ik kan 'm echter voor ongeveer 50% krijgen dus dat is de reden dat ik tussen deze twee wil kiezen.

Vertalen.nu

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Als je het hebt gelezen dat kun je weten dat die met 600:1 contrast voor home cinema veel slechter is dan die met het hogere contrast. Lijkt me een makkelijke keuze.

Die emt het hoge contrast is wel DLP dus je zult MOETEN checken of je last hebt van het regenboog effect.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wij kunnen niet zeggen wat jij van DLP of van LCD vindt, wij kunnen niet zeggen of jij die regenboogjes ziet, jij bent de enige die dat kan bepalen, door er gewoon naar te kijken. Op projectorcentral kan je gebruikersreviews vinden van die producten, maar laat ik dit zeggen: Een projector kopen puur omdta je hem voor de helft kan krijgen is dom.
Als je het hebt gelezen dat kun je weten dat die met 600:1 contrast voor home cinema veel slechter is dan die met het hogere contrast. Lijkt me een makkelijke keuze.
600:1 is al best hoog, en die specs zeggen niet zo heel veel (bijna niets eigenlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 21-05-2004 14:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1