Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
Ik ben al ongeveer 9 maanden de trotse bezitter van de xclef hd 500 en hij bevalt me zeer goed. Maar de laatste tijd vertoont hij wat kuren.
Als de batterij halfleeg is (soms al eerder), en ik ben muziek aan het afspelen, dan gaat hij na een tijdje (5 nummers ongeveer) opeens terugspoelen, en er is niets dat ik kan doen om hem weer normaal te krijgen, behalve resetten (10 sec. stop knop inhouden). Als ik in het menu zit en ik speel ondertussen muziek af, dan blijft hij wel afspelen, maar in het menu gaat de 'cursor' steeds naar boven. Ook hier is er niets wat ik kan doen om de speler weer goed te krijgen behalve resetten.
Ik heb oude firmware weer geinstalleerd (1.077, ik had daarvoor 1.099), maar ook hier weer hetzelfde probleem.
Het gaat alleen over als ik de adapter op de speler aansluit. Dan kan ik weer gewoon normaal muziek afspelen.
Weet iemand meer van dit probleem af of weet iemand wat ik kan proberen?
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd...

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Kan me vergissen, maar het lijkt er op dat je jog-dial (op-en-neer-beweeg-ding-knop aan de rechterzijkant) enigszins de neiging heeft om naar boven te flippen. "Cursor naar boven in menu's" en "terugspoelen" gebruiken beide dezelfde knopcontext, jog-dial up namelijk.

Kijk ff of er wat vuiligheid in de nabijheid van de jog-dial zit, wellicht is de oplossing simpeler dan je zou verwachten. Zit de HD-500 niet te strak in z'n hoesje ofzo, dat die knop vast is blijven hangen achter het een of ander?

Deze topics kunnen je wellicht verder op weg helpen, mocht je er niet uit komen.
Succes :)

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet... Ik heb hem uit het hoesje gehaald, en de jog-dial een beetje schoongemaakt, maar hij deed het weer.
En trouwens, als dat het geval was, dan zou hij dat altijd moeten doen, en het probleem doet zich alleen voor als de adapter niet is aangesloten op de speler, en de batterij al een beetje leeg is.
Zou het misschien kunnen zijn dat de batterij aan vervanging toe is?

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 20:03:
Nee, dat is het niet... Ik heb hem uit het hoesje gehaald, en de jog-dial een beetje schoongemaakt, maar hij deed het weer.
En trouwens, als dat het geval was, dan zou hij dat altijd moeten doen, en het probleem doet zich alleen voor als de adapter niet is aangesloten op de speler, en de batterij al een beetje leeg is.
Zou het misschien kunnen zijn dat de batterij aan vervanging toe is?
Persoonlijk heb ik niet al te beste ervaringen met de fw-upgrade naar 1.099. Bij mij werd het beeld opeens onderbelicht (kwestie van contrast weer goed instellen) maar ik heb ook een HD-500 gezien waarvan de batterij gewoonweg opgeblazen was (tijdens fw-upgrade naar 1.099). Kwam ook een vreemde geur uit de USB-poort, heel weird.

Je kunt misschien nog oudere fw proberen (1.053 of ouder), maar anders zou ik het ff niet weten. Disk helemaal formatteren, standaard-directories (firmware, recordings etc) terugzetten? Speler even helemaal laden ontladen door hem gewoon de hele tijd aan te laten staan? Anders wordt het toch weer een gevalletje van "op de garantie teruggrijpen", ben ik bang.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

kan ik hier uit de conlusie halen dat 1.099 niet zo heel erg betrouw baar is.... Ik draai nog steeds met 1.072 meen ik en ben tot nu toe tevreden dus maar gewoon zo laten ???

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

er zijn twee 1.0.99 versies, een obscure versie op advancedmp3player.com, welke inderdaad zwaar naadje is, en de versie op xclef.com, welke wel fatsoenlijk is (geen contrast problemen).
wel BEIDE files in uit de archive in de firmware folder zetten, en de instructies EXAXT opvolgen

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat probleem van onderbelichting heb ik ook af en toe, maar dat maakt me niet zo veel uit.
De problemen zijn eigenlijk begonnen iets na de installatie van de 1.099 firmware.
Ik ga eens proberen om die nog oudere firmware erop te zetten, maar volgens mij kan je dan korter met de batterij doen voordat je hem moet opladen (weet ik niet zeker). En anders laat ik hem eerst "leeglopen", en als ik daarna nog het probleem heb, dan maar formatteren.
thnx voor de hulp iig guys

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

bookmark even Xclef HD500 Mini-Review, deel 3.
Dit is deel 3 van het grote Xclef hd500 (en kloontjes) topic.
Is wel handig om alle info in een draadje te houden.

If you choose to criticise you choose your enemies

Pagina: 1