Hier hele mooie dingen.. Hoe je bijvoorbeeld sneeuw moet toevoegen enz..
http://www.davrodigital.co.uk/tutorials/howtoo.htm
Heel vet!
Heel vet!
Verwijderd
Verwijderd
Bedankt voor de link, coole site. Ik heb hem toegevoegd aan mijn Photoshop favorieten.Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:39:
Hier hele mooie dingen.. Hoe je bijvoorbeeld sneeuw moet toevoegen enz..
Heel vet!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 18:11 ]
De allermakkelijkste manier:Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 10:17:
Ik mis een goede tutorial om een kleurenfoto in sepia om te zetten.
Informatie die niet aanwezig is kun je ook niet tevoorschijn toveren.Silent Thunder schreef op 03 november 2004 @ 20:58:
ik heb een paar foto's genomen maar die zijn een beetje bewogen waardoor ze er dus een beetje 'wazig' uitzien.
hoe kan ik dat met photoshop enigszins rechtbreien?
Er zijn specifieke plugins voor die het iets minder wazig kunnen maken, maar daarvan weet ik zo snel de naam niet. Maar ook via PS eigen opties is het mogelijk het wazige iets te compenseren. Ik doe dat als volgt:Silent Thunder schreef op 03 november 2004 @ 20:58:
ik heb een paar foto's genomen maar die zijn een beetje bewogen waardoor ze er dus een beetje 'wazig' uitzien.
hoe kan ik dat met photoshop enigszins rechtbreien?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
thnx, het werkte primaWeakling schreef op donderdag 04 november 2004 @ 13:07:
[...]
Er zijn specifieke plugins voor die het iets minder wazig kunnen maken, maar daarvan weet ik zo snel de naam niet. Maar ook via PS eigen opties is het mogelijk het wazige iets te compenseren. Ik doe dat als volgt:
- De background layer dupliceren
- Op deze nieuwe layer Filter --> Other --> High Pass met een radius rond de 10
- Deze layer veranderen van Normal naar Hard Light in het layer palette
- Opacity van de layer een stukje terugschroeven totdat je een mooi resultaat hebt
Zoals eerder gezegd zul je nooit de details kunnen terugkrijgen die niet op de foto staan, maar het geeft wel de indruk dat ie scherper is.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Heb je die foto zelf gemaakt? Toevallig een aantal jaren geleden in Monaco? Heb dat schip daar toen ook zien liggenEl Reino schreef op dinsdag 06 juli 2004 @ 22:34:
zwart-wit foto MET een kleurtje:
-> Kleurenfoto zwart-wit maken (dmv van een van de verschillende methodes, ik vind desaturate altijd wel lekker snel).
-> Met de history-brush het gedeelte wat je in kleur wilt, weer terughalen (spelen met brush grote/type en brush-opacity om een mooie overgang te krijgen)
tada:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2004 17:30 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 20-12-2004 17:23 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 20-12-2004 18:41 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 31-01-2005 08:26 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Remy op 31-01-2005 08:30 ]
Nikon D7000
Bewerkte pics zijn teruggezonden. Veel plezier ermee.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:02:
Wie wil voor mij ongeveer 12 foto's bewerken want ik moet het morgen af hebben en het programma doet niet meer... Mail me maar even op mijn hotmail als je dat wilt doen, ben je dan dankbaar. Alvast bedankt
[ Voor 58% gewijzigd door Katsunami op 31-01-2005 01:19 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De lucht bestaat in het origineel uit jpg blokken die iets van 16x16 px zijn. Niet goed zichtbaar als ze bijna allemaal tegen wit aanzitten, maar bij contastverhoging werd het een groot schaakbord. Dan maar zo...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Toch?
Ik zit nu juist achter een pc met een tft, en ik weet niet wat er mis is met mijn LG CRT thuis, maar het is inderdaad echt te bagger wat ik hier gepost heb.Jasper schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:35:
Mercarra: Mellow out on the USM! Daar ben je volgens mij iets door geschoten..
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 22:51 ]
Probeer dit eens ipv. USMmercarra schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:08:
[afbeelding]
Curves, voor de lucht en grond apart. USM, levels, saturation omhoog, saturation groen extra omhoog. Jammer van de jpg blokken, die heb ik wat geprobeert weg te blurren in de lucht.
Toch?
Het beste kan je altijd op het originele formaat werken, en deze dan opslaan naar de grootte die je nodig hebt.tweakraiser schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:02:
Wat is de beste methode om afbeeldingen te resizen?
Als ik bv een effect toepas op de afbeelding zoals USM of blur kan ik dit dan het best voor of na het resizen toepassen?
Ik heb wel eens gelezen dat meerdere keren resizen in kleinen stapjes tot een beter resultaat leidt, klopt dit?
[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 04-02-2005 13:36 ]
Bij het vergroten van een afbeelding kan je dat beter in stappen van 10% doen.sdomburg schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:34:
[...]
Meerdere keren resizen (in kleine stapjes of niet) zal juist leiden tot een kwaliteitverlies. Dat is makkelijk voor te stellen, als je je bedenkt dat als je een afbeelding tot de helft van zijn oorspronkelijke grootte resized, Photoshop telkens van twee pixels de kleurwaarde middelt. Als je een paar keer achter elkaar "middelt" kan je dus wel nagaan dat veel informatie verloren gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door abrakadaver op 04-02-2005 19:17 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
PIII 800@804 Mhz
Photoshop is van oudsher de tool voor professionele fotobewerking. Deze versie is bij veel mensen illegaal te vinden op de computer en eigenlijk veel te krachtig voor de meeste mensen. Photoshop Elements is daarom ook bedacht door Adobe, gericht op de thuisgebruiker en betaalbaarder (of al met de camera meegeleverd). Paint Shop Pro tenslotte zit eigenlijk tussen elements en photoshop in. Het is een heel krachtig programma, je kan er net niet alles mee wat het grote photoshop kan maar het kan meer dan elements. Het is een prima programma.ViperGTS schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:11:
bestaat er ook een variant van dit topic voor Paint Shop??
waarschijnlijk niet, maar vraag me niet waarom, maar ik ben nu eenmaal gewend met PSP, kan maar niet gewend raken met photoshop....
of heeft photoshop nou echt een meerwaarde boven PSP??? moet bijna wel, omdat photoshop veel populairder is
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Maar zou je dan niet met de elements versie toekunnen?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:50:
Ik wil even inhaken op het verhaal hierboven:
Ik ben absoluut geen professional, en ik gebruik wel Photoshop. Waarom? Omdat er zoveel goede tutorials voor zijn en een voor mij begrijpelijke interface heeft. Het meerdendeel van de functie's zal ik idd niet gebruiken, maar ik prefereer de interface van Photoshop boven alle andere pakketten. En ja, ik zal waarschijnlijk 1 van de weinige thuisgebruikers zijn die een legale versie heeft.
Als je inderdaad nog nooit met een fotobewerkingspakket te maken hebt gehad, zijn er inderdaad betere oplossingen te vinden, en als je echt op een budget zit kun je altijd nog The Gimp downloaden
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
PIII 800@804 Mhz
Omdat je dan nooit tegen het probleem aanloopt van; oh, dat kan niet in deze versie...breinonline schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:35:
[...]
Waarom hebben de meeste mensen hier dan photoshop? Om dezelfde reden dat ze Windows XP professional draaien waar ze op hun 2 pc's thuis geen klap meer mee kunnen dan met de home versie. Ze willen de uitgebreidste duurste versie, ookal gebruiken ze het niet.
[ Voor 7% gewijzigd door veryip op 05-02-2005 17:44 ]
Nikon D7000
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
misschien een idee om een PSP variant te openenhp38guser schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:43:
Ikzelf werk ook al geruime tijd met Paint Shop Pro, welke ik voor fotobewerking meer dan voldoende vindt. Vrijwel alles wat er genoemd is in dit topic kan ook prima met Paint Shop Pro, zelfs vaak met tools die hetzelfde genoemd zijn
Maar post gerust verder over Adobe PhotoShop, vindt sommige ideeen best interessant
PIII 800@804 Mhz
[ Voor 16% gewijzigd door Boinkie op 14-02-2005 18:12 ]
Verwijderd
De auto selecteren>Select inverse>BlurBoinkie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:11:
[afbeelding]
Is dit leuk om bij meerdere foto's te doen? Of zou het niet echt gewenst zijn?
Is er trouwens ook een mogelijk alles om de auto heen vaag te maken en de auto zelf niet?
Kheb het trouwens ff snel gedaan dus niet echt netjes. Meer om als voorbeeld te gebruiken
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
http://images.google.nl/images?q=canon+g3+logo&hl=nlTrin1ty schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:11:
Hoi,
Ik zag eerder in dit topic een link naar Canon Logo's. Ik zoek zelf een Canon G3 logo. Weet iemand of zo'n logo bestaat (klein formaat)?
Grz
Verwijderd
Verwijderd
Misschien is het leuk om dat letterlijk te doen.Boinkie schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:12:
Heb je nog meer leuke effectjes dan die de auto meer naar voren kunne laten komen?
Die magic lasso is niet altijd even precies bij mij, is er ook nog een andere handige en precieze tool?Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:09:
Simpel: selecteer het object (magnetic lassoo, etc.). Inverteer de selectie en laat op de nieuwe selectie (dus alles behalve het object) je zwart wit modificatie los (of willekeurig ander effect natuurlijk).
[ Voor 16% gewijzigd door janklp op 15-02-2005 14:36 ]
Dupliceer de layer waarin de foto staat, en ga dan met Masks aan de slag - je kunt alles wat je niet wil zien "weggummen". Doordat een brush ook een wat zachter randje heeft krijg je niet zo'n lelijk uitknip-effect. Maar 't is een kwestie van ervaring en oefening om het netjes weg te krijgen. Iets wat ook vrij goed in knippen is is Corel Knock-out - maar da's een plugin.Januszjes schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:23:
Die magic lasso is niet altijd even precies bij mij, is er ook nog een andere handige en precieze tool?
teveel zooi, te weinig tijd
Ik kan die optie eigenlijk niet vinden, zou je het heel iets gedetailleerder kunnen neerzetten. Alvast bedankt!Acid_Burn schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:46:
Speel ook eens met Filters->Extract om een object van de achtergrond los te maken
@Janus: Selecteer de markeer tool en dan zie je onder het hoofdmenu een balk met instellingen. Ik denk dat die bij jou op fixed aspect ratio staat. In de dropdownbox kiezen voor norma(a)l en het zou gefixed moeten zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Mercarra op 16-02-2005 20:45 ]
Ja photoshoppen gaat nog wat minder inderdaad maar ik ben het aan het leren. Het is ook zo'n uitgebreid programmamercarra schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:31:
Januszje toch... (fietsen gaat prima, maar photoshoppen...)
Je hebt nog wel de selectietool? Als je die gebruikt staan bovenin allerlei opties. Waaronder Fixed Size en Fixed Aspect Ratio.
[afbeelding]
Spuit 11... maar niet van mij.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Daarmee bereik je volgens mij hetzelfde als naar greyscale gaan via de channelmixer, en dat is heel wat minder werkJME schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:18:
Voor wie er wat aan heeft, ik heb een handige tip gekregen om in Photoshop een kleurenplaat om te zetten naar zwartwit, zonder de (in mijn ogen toch nogal beroerde kwaliteit van de) optie Greyscale te gebruiken. Komt ie:
*knip*
Gewoon clonen/healingbrush?Ik heb een paar leuke foto's van iemand gemaakt, helaas staat op alle foto's linksbovenaan een flinke lensflare; twee overlappende vijfhoeken. Is er ergens een tutorial over hoe lens flare weg te toveren in PS?
[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 04-04-2005 01:12 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
[ Voor 26% gewijzigd door Jasper op 05-08-2005 11:14 ]
lolWarning: mysql_connect(): Too many connections in /home/faken/public_html/includes/db.php on line 3
Could not connect to the database!
[ Voor 44% gewijzigd door xces op 03-11-2005 15:05 ]
Dat is gewoon één van de deelnemers aan Worth1000.comn00bs schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:18:
Ik weet even niet waar ik het direct in kwijt kon... maar mochten er weer fotowedstrijden komen of photshop wedstrijden... ik kwam dit net tegen en had werkelijk nog nooite zulke goede skills gezienhttp://www.alorabrooks.com/photoshop
Verwijderd
ik denk dat je korrel bedoelt, op film heb je geen ruis maar korrel. Maar goed, je kan 't verwijderen met allerlei tooltjes (zitten ook in Photoshop).Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:33:
ik heb al heel wat oudere foto's geretoucheerd (100+ jaar oud) etc
nu kom ik naast (verkleuring) ook vaak, ontzettend veel NOISE tegen op die foto's
zijn er hier mensen die me tips kunnen geven om hier mee om te gaan.
als je retoucheerd en later zelf noise toevoegd word het altijd iets minder...
|>
Er is maar 1 optie waar ik echt extreem tevreden over ben: neat image 5 pro http://www.neatimage.com/Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:33:
ik heb al heel wat oudere foto's geretoucheerd (100+ jaar oud) etc
nu kom ik naast (verkleuring) ook vaak, ontzettend veel NOISE tegen op die foto's
zijn er hier mensen die me tips kunnen geven om hier mee om te gaan.
als je retoucheerd en later zelf noise toevoegd word het altijd iets minder...
Verwijderd
does nie zo wijs, en vertel me dan gelijk ook ff welke tooltjesSimon schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:46:
[...]
ik denk dat je korrel bedoelt, op film heb je geen ruis maar korrel. Maar goed, je kan 't verwijderen met allerlei tooltjes (zitten ook in Photoshop).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:34 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
[ Voor 87% gewijzigd door n00bs op 04-11-2005 14:25 ]
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Vertel maar wat je wil weten... het grootste deel staat hier al wel volgens mij.The_Scratcher schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:57:
Jongens kom op met die tips & trucs hier!![]()
Jammer dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is...
Lekker nuttig om het topic wel te kicken, maar niets toe te voegen. Zeg dan niets...The_Scratcher schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:57:
Jongens kom op met die tips & trucs hier!![]()
Jammer dat dit topic een beetje aan het doodbloeden is...
Nou bij deze dan!Zoefff schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:52:
[...]
Lekker nuttig om het topic wel te kicken, maar niets toe te voegen. Zeg dan niets...
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Verwijderd
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
oplossing: http://rsizr.com/Rwin schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:34:
of deze kerel wat broncode of gecompilde proggies vragen:
http://www.flabber.nl/archief/021322.php
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq