mijn systeem:
Asus P4C800 deluxe
Pentium 4 2.6 GHz met Zalman 7000a Al-CU koeler
512 MB DDR400 in dual channel
2x 120 GB S-ata Maxtor 8 mb cache in raid 0
Leadtek geforce 4 TI4400 128 mb myvivo met Zalman passiefe koeler
Q-Tec 450 watt voeding
Windows XP
Het begon dus dat ik mijn pc de vorige avond met autoshutdown heb laten uitgaan, de volgende morge wil ik me pc starte en blijft het beeld zwart en de monitor in slaapstand. Na aantal keer proberen heb ik uiteindelijk een andere monitor erop aangesloten, zonder resultaat, omdat hij geen beeld gaf heb ik ook andere videokaart geprobeerd, ook zonder resultaat. Toen heb ik alles eruit gehaald en geprobeerd met alleen mobo, cpu en geheuge te booten, en te wachten op de 4 piepjes dat er geen videokaart in zat, die kwamen niet. Ook met videokaart geen piepjes. Toen me bios maar gereset. Toen gaf de POST voice aan: System CPU Test Failed. Ik me cpu eruit gehaald, schoongemaakt van koelpasta en gechecked op kapotte dingen: alle pinnen stonden helemaal rechts en nergens was iets kapot. Er opnieuw ingezet en koeler er weer op (met nieuwe pasta he
). Nu lag de PC dus op zijn kant. Na het opnieuw instellen van bios heb ik dus de rest van de dag gewoon kunnen werken met pc (gamen ook). Nu vanochtend weer zelfde probleem, bios weer gereset en toen boote hij wel, alleen bij aanmeldscherm van windows liep ie helemaal vast. Daarna weer niet booten en na meerdere bios resetten zonder resultaat. Ik de PC weer op zijn kant gelegd en toen boote hij weer wel, alleen niet verder dan windows laadscherm. Nog keer gereset en CPU op 130 fsb (1.7 GHz) gezet, nu boote hij wel, en kan er dus gewoon mee werken (typ dit bericht nu op die PC).
Temps zijn nooit boven de 33 graden stressed, CPU is meestal 25-27 idle - 30 stressed. Mobo is altijd rond de 30 met kast open en 28 met kast dicht
Mijn vraag: Is mijn CPU nu aan het doodgaan of kan het ook nog andere oorzaken hebben?
Asus P4C800 deluxe
Pentium 4 2.6 GHz met Zalman 7000a Al-CU koeler
512 MB DDR400 in dual channel
2x 120 GB S-ata Maxtor 8 mb cache in raid 0
Leadtek geforce 4 TI4400 128 mb myvivo met Zalman passiefe koeler
Q-Tec 450 watt voeding
Windows XP
Het begon dus dat ik mijn pc de vorige avond met autoshutdown heb laten uitgaan, de volgende morge wil ik me pc starte en blijft het beeld zwart en de monitor in slaapstand. Na aantal keer proberen heb ik uiteindelijk een andere monitor erop aangesloten, zonder resultaat, omdat hij geen beeld gaf heb ik ook andere videokaart geprobeerd, ook zonder resultaat. Toen heb ik alles eruit gehaald en geprobeerd met alleen mobo, cpu en geheuge te booten, en te wachten op de 4 piepjes dat er geen videokaart in zat, die kwamen niet. Ook met videokaart geen piepjes. Toen me bios maar gereset. Toen gaf de POST voice aan: System CPU Test Failed. Ik me cpu eruit gehaald, schoongemaakt van koelpasta en gechecked op kapotte dingen: alle pinnen stonden helemaal rechts en nergens was iets kapot. Er opnieuw ingezet en koeler er weer op (met nieuwe pasta he
Temps zijn nooit boven de 33 graden stressed, CPU is meestal 25-27 idle - 30 stressed. Mobo is altijd rond de 30 met kast open en 28 met kast dicht
Mijn vraag: Is mijn CPU nu aan het doodgaan of kan het ook nog andere oorzaken hebben?