Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[psu/mobo] Wazige 6 pins mobo-aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb hier een moederbord met als power 2 aansluitingen

een molex (net zoals op een hd)

en een connector waarvan ik niet weet wat het is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
|----------------|
|  __   __   __  |
| |  | /  \ /  \ |
| |__| |__| |__| |
|  __   __   __  |
| /  \ |  | |  | |
| |__| |__| |__| |
|----------------|

Het lijkt op een stukje uit een gewone ATX connector, maar dit weet ik niet zeker...

Heb er 2 vragen over:
1. Wat is de pinout/ heeft het dezelfde pinout als hetzelfde stukje op een gewone atx-stekker?
2. Kan het moederbord goed draaien zonder deze connector (aangezien hij met alleen die molex geen 3.3v heeft)

• Kawaii
  • Niet online
Kan je iets duidelijker zijn, heb je bijvoorbeeld ee foto. Of kan je een foto vinden met google o.i.d ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb ej daar toevallig een dual bord in je handen :P

Dit is voor zover ik het kan zien een EPS aansluiting. Is je ATX plug toevalli 24 pins ipv de normale 20 pins?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Er zit geen ATX plug op, alleen deze en een "normale" molex (zoals bij hd's)...

Verder is het geen dual mobo, maar een PGA370 alles on-board ding (heeft ook geen pci/isa/agp sloten)

lekker klein bordje...
Kawaii schreef op 20 mei 2004 @ 00:10:
Kan je iets duidelijker zijn, heb je bijvoorbeeld ee foto. Of kan je een foto vinden met google o.i.d ?
Foto vinden met google :P

daarvoor moet je weten wat voor iets het is, het staat er niet bij en ik heb geen flauw idee...

Heb het zo goed mogelijk proberen uit te tekenen, een foto maken gaat nu ff niet (cam is leeg :P)

[ Voor 53% gewijzigd door SA007 op 20-05-2004 00:14 ]

Verwijderd

nvm :O)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 00:16 ]

Verwijderd

Volgens mij is pIII PGA370 een socket processor, tenminste dat maak ik op uit de Google hits. Klopt dat?

Weet je ook wat voor mobo het is?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

http://www.lostcircuits.c...ard/iwill_mpx2/power4.jpg

De bovenste aansluiting? Is dat hem toevallig?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:20:
Volgens mij is pIII PGA370 een socket processor, tenminste dat maak ik op uit de Google hits. Klopt dat?

Weet je ook wat voor mobo het is?
jah, een socket 370, zoals die je ziet bij de p3's en de cyrix3's

Ik weet niet wat voor mobo het is omdat ik het er niet op kan vinden en geen manual heb...

geef wel wat specs, miss weet iemand het dan...

- SIS 900 onboard video
- ESDX HSP56 - CMI8738/PCI Geluid onboard
- Award bios...
- Intel FW82801AA SB
- NB zit passief koellichaam op...
- 2 SD-ram slots
- Een ide connector
- Een fdd connector
- TV-uit S-Vid / Composite (en een gewone vga)
- 16x27,5cm ongeveer
- Het lijkt alsof er een gedeeltelijke voeding on-board zit.... (trafo met elco's erop)

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Geen idee, heel slecht zichtbaar (kan de schuine stukkies niet zien enzo)

Maar de andere heeft hij in ieder geval niet (de xxl-atx)

Alleen een molex en die stekker....

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Staat er nergens een serie nummer of type nummer op?
Ik heb sterk het vermoeden dat dit een Amptron bord is :)
Kijk es of je die naam ergens terugvindt.

Verwijderd

Atlas schreef op 20 mei 2004 @ 00:53:
Staat er nergens een serie nummer of type nummer op?
Ik heb sterk het vermoeden dat dit een Amptron bord is :)
Kijk es of je die naam ergens terugvindt.
Dat zou heel best kunnen, dat ben ik best vaak tegen gekomen, k kan alleen geen board vinden dat aan het merendeel van de specificaties voldoet. De meesten hebben namelijk toch wel 2 PCI sloten.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Dat zou heel best kunnen, dat ben ik best vaak tegen gekomen, k kan alleen geen board vinden dat aan het merendeel van de specificaties voldoet. De meesten hebben namelijk toch wel 2 PCI sloten.
Ik zit hiermee te bladeren: http://www.amptron.com/documents/Chipset_Info.pdf

Maar ik zie geen bord dat dit alles aan specs heeft :?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Atlas schreef op 20 mei 2004 @ 00:10:
Heb ej daar toevallig een dual bord in je handen :P

Dit is voor zover ik het kan zien een EPS aansluiting. Is je ATX plug toevalli 24 pins ipv de normale 20 pins?
Bril nodig :P

EPS is 24 pins inplaats van 20 pins atx.
Met een 8 pins (dus geen 6) extra power aansluiting

Verwijderd

Jij zoekt deze:
Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~mx/1.JPG
Sorrie voor de onduidelijke foto :(
(sony DSC-p10 crap :( :( )

Komt uit een barebone van pc chips.
(brakke kasjes)

[ edit andere foto ]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 01:27 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Dat lijkt mij een 2x2 connector en niet 2x3?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
insan1ty schreef op 20 mei 2004 @ 01:22:
Dat lijkt mij een 2x2 connector en niet 2x3?
Anders kijk je even :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 01:19:
Jij zoekt deze:
[afbeelding]
Sorrie voor de onduidelijke foto :(
(sony DSC-p10 crap :( :( )

Komt uit een barebone van pc chips.
(brakke kasjes)

[ edit andere foto ]
ziet er uit als 2x 12v+ (geel) 2x gnd (zwart) 1x powersupply on (groen) 1x 5v+ (paars)
Maybe kun je zel zon stekkertje fixen 8) moet je natuurlijk wel eerst zekerweten hoe alles zit zou beetje zonde zijn om dat bordje te slopen :X

normale ATX 20pins connector

*edit*

Na wat zoeken kwam ik dit plaatje tegen op http://www.virtual-hideout.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/ppcs_ultima_psu/26.JPG
6-pin AUX Power Connector

Het lijkt me een soort variant op deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/auxpw.jpg

en ik denk dat je dit schema nodig hebt:
ATX Aux Power Supply

correct me if I am wrong, dit was alles wat ik kon vinden. succes!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 04:36 ]

Verwijderd

BookPC 6pin ATX - Moederbord connector wellicht?

Zie ook: Welke spanningen heeft een mobo echt nodig?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 04:43 ]

Verwijderd

zou ook kunnen maar ik vind het aannemelijker dat deze steker 3.3v leverd dan 12v aangezien hij al van 12v word voorzien door een gewone molex connector.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft ooit is even een dual xeon pc gekocht. dat was een compaq geval. daarin zat ook een voeding met 6 pins die op het moederboard zat..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

zou ook kunnen maar ik vind het aannemelijker dat deze steker 3.3v leverd dan 12v aangezien hij al van 12v word voorzien door een gewone molex connector.
3,3V kan je ook maken van andere spanningen door op het bord een regelaar te bouwen als mobomaker. Daarnaast is het niet eens zeker of er door het mobo wel 3,3V benodigd is (ik denk het niet want dit bord heeft niet eens AGP, PCI, ISA sloten en heeft een heel voedingscircuit onboard zitten volgens topicstarter).
* ReseTTim heeft ooit is even een dual xeon pc gekocht. dat was een compaq geval. daarin zat ook een voeding met 6 pins die op het moederboard zat..
In dat geval zat er ook een 20 of 24 polige primaire ATX connector. Zie ook: atx 24-pin en 6-pin connector

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 05:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 04:02:
[...]
ziet er uit als 2x 12v+ (geel) 2x gnd (zwart) 1x powersupply on (groen) 1x 5v+ (paars)
Maybe kun je zel zon stekkertje fixen 8) moet je natuurlijk wel eerst zekerweten hoe alles zit zou beetje zonde zijn om dat bordje te slopen :X
Nou, als het echt een bordje is uit een Book PC is er al een grote kans dat het bord defect is :X

Desalniet te min :/ ligt mijn voedinkie voor testdoeleinden beschikbaar als ie wil.
(verzendkosten ed. ga ik enkel niet betalen)

Verwijderd

Als het een bookpc bordje is, dan is die molex geen power ingang. In mijn bookpc wordt deze aansluiting gebruikt om de hd/cd te voeden. De voeding zelf heeft alleen dat zes-pins ding. De standaard voeding heb ik laatst moeten vervangen door een 'gewone' mini-atx voeding. Groen/paars/rood/geel en zwart uiteraard zijn nodig. Ik weet zo even niet welke volts groen/paars zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
intel woodruff moederborden hebben ook van die vage connectors maar heb daar gewoon een ATX12 voeding op kunnen prikken, er blijven dan een aantal pinnen onbenut.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Het lijkt idd of het een book-pc bordje is...

Zou wel jammer zijn as ie stuk is, maar krijg binnenkort de kans om 'm te testen...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:54

Mad_Demon

de dokter

http://www.timports.com/p...ktop/bookpc/parts/#BKi810

Hele goede site met veel data, heb ik ook gebruikt voor mijn bookpc mobo :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
raymonvdm schreef op 20 mei 2004 @ 11:09:
intel woodruff moederborden hebben ook van die vage connectors maar heb daar gewoon een ATX12 voeding op kunnen prikken, er blijven dan een aantal pinnen onbenut.
Zo lijkt het idd, hij komt precies overeen met een stukje uit een gewone atx connector...

er kan alleen geen gewone atx op omdat er alemaal condensators/stekkers/connetors omheen zitten...

Verwijderd

Maar heb je al getest/gekeken of het een BookPC aansluiting is? Pinout daarvan staat een eindje hierboven.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ken iemand met zo'n zelfde bord. Die heeft een speciale voeding erop zitten. ZOdra ik hem weer zie, dan zal ik eens wat meer over dat bord vragen.

Tot zo ver ik weet zijn de aansluitingen bij hem precies hetzelfde als hier. Alleen bij de voedngen zitten 2 verschillende stekkers, precies hetzelfde als bij jou

[ Voor 78% gewijzigd door AMDathlonxp op 21-05-2004 14:13 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb gekeken en he tis een book-pc bordje, en wel een:

BKi810E v3.3a
of een
BKi810 v3.3a

geen idee hoe ik het verschil kan zien...

Verwijderd

Zo'n bordje?

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~mx/BPC2.JPG

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Die heb ik dus ook een, laatst ook nog mee bezig geweest. Check deze links eens, die hebben mij erg goed geholpen. Ik heb 't nu draaiende met een kleine voeding met een gewone (24-pins of wat is 't? :?) ATX-stekker die ik heb doorgelust naar een kapotgezaagde ATX stekker ('t middenstuk van 'n ATX-stekker, dat zei exact de goede vorm 6 pinnetjes en hij klikt er ook gewoon op vast :)). Hoop da't je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Maargoed; links:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/287179/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/896233 (mijn oude topic erover dus :))
http://www.tadachi-net.co...i810/common/atxpower.html (een of andere vreemde taal, maar die pin nummering enzo staat erop :))
http://www.amptron.com/html/bki810s.html (da's de link van 't bordje wat ik heb, als je dezelfde hebt, heb je er misschien wat aan :))
Suc6 nog!

I see dead pixels...

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

best een relaxed bordje voor zover ik kan zien, lekker klein, ideaal voor de kleinere mods :D

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Dat was aan de hand van de beschrijving ook mijn eerste gedachte. Zoeen heb ik ook :)

Alleen wil de mijne heel slecht aan, je moet echt 300 keer op de powerknop drukken (of met een schroevendraaier, om de knop uit te sluiten :P), net of de PWR_OK niet wil of zo, maar ik begrijp hier nu dat ik het ook met een normale voeding kan proberen, om te kijken of de minivoeding in dat ding niet toevallig brak is :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Paul Nieuwkamp schreef op 22 mei 2004 @ 00:37:
[...]
Dat was aan de hand van de beschrijving ook mijn eerste gedachte. Zoeen heb ik ook :)

Alleen wil de mijne heel slecht aan, je moet echt 300 keer op de powerknop drukken (of met een schroevendraaier, om de knop uit te sluiten :P), net of de PWR_OK niet wil of zo, maar ik begrijp hier nu dat ik het ook met een normale voeding kan proberen, om te kijken of de minivoeding in dat ding niet toevallig brak is :)
BookPC voedingen staan er om bekend ongelofelijk brak te zijn. Op dit msn formum kun je ook veel info en tips vinden over de voeding.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

In ene ATX specs pdf manual lees ik wat over. De 6-pins aansluiting bevat o.a.: 3.3V sense, FanM en FanC, en voeding voor firewire. Het is geen verplichte aansluiting, en zal niet op iedere voeding voorkomen. Maar het is wel verbeterde aanvulling, zo lijkt het.

Zit bij speciaficaties van ATX 2.2 pdf bij Intel.

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

MrDummy schreef op 23 mei 2004 @ 00:53:
In ene ATX specs pdf manual lees ik wat over. De 6-pins aansluiting bevat o.a.: 3.3V sense, FanM en FanC, en voeding voor firewire. Het is geen verplichte aansluiting, en zal niet op iedere voeding voorkomen. Maar het is wel verbeterde aanvulling, zo lijkt het.

Zit bij speciaficaties van ATX 2.2 pdf bij Intel.
Als je het topic had gelezen had je gezien dat het om een BookPC moederbord ging, die hebben een 6pins ATX. ( 5V stby, PW_on, 2*12V, 2*ground ) ;)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
hey, daar heb ik er ook nog eentje van liggen :)

die gebruiken inderdaad een 6-pins voedingstekker, en de molex die erop zit is om de harddisk/cd-rom van stroom te voorzien. ik moet er nog steeds eens een systeempje van brouwen...
Heb er 2 vragen over:
1. Wat is de pinout/ heeft het dezelfde pinout als hetzelfde stukje op een gewone atx-stekker?
2. Kan het moederbord goed draaien zonder deze connector (aangezien hij met alleen die molex geen 3.3v heeft)
1 - zie eerste post van Euss
2 - kan niet omdat de molex aansluiting voor hdd/fdd/cd is

[ Voor 31% gewijzigd door FiXeL op 23-05-2004 14:11 ]

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Hey menschen, ff een snel vraagje tussendoor, molex aanverwant, kon zo snel geen antwoord vinden met de search en een topic openen is ook overbodig lijkt me.

Ben bezig met mn cables sleeven enzo en nu wil ik graag de plugen eraf halen die ik niet gebruik om zo beter de draden etc weg te kunnen werken. Het eraf halen kan ik, maar ik vraag me af of je ze zo zonder plug in je pc mag laten hangen (de draden met aansluitingen). Is het erg als bijv twee draaduiteinden tegen elkaar aan zitten (en moet ik ze dus misschien aftapen oid.? Of gewoon de plugs erop laten zitten?

thanks, danke, tak, merci.

Verwijderd

Ik weet dat dit niet echt de plek is om dit aan te bieden, maar ik heb nog 3 bookpc voedingen liggen, de ene is ongeveer 3 maanden gebruikt, de andere 2 zijn gloednieuw. Ik heb ook nog 2 setjes van die molex kabeltjes liggen die op het mobo aangeloten kunnen worden voor cdrom etc...

Misschien dat ik iemand op deze manier een hoop werk kan besparen... ;)

Mail me maar fff als je interesse hebt...

Owja, GPsmit... je kunt die draden gewoon los in je kast laten hangen, maar let er dan wel op dat je ze goed isoleert mbv tape of krimpkous... Anders krijg je vuurwerk, denk niet dat je daarop zit te wachten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 13:28 ]

Pagina: 1