Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Baby-ATX 6-pins layout

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Topicstarter
Ik zit met 't volgende:

Op de beurs heb ik 'n klein bookPC moederbord gehaald voor 'n appel en een ei. Nu wil ik die dus uit gaan testen, maar ik zit met 't probleem dat deze een 6-Pins Baby-ATX voedingsaansluiting heeft. Ik heb al gelezen en flink gezocht op GoT en Google maar kan de pin layout niet vinden voor de stekker :(. Ben er wel achtergekomen dat iemand 't aan de praat heeft gekregen met 'n normale ATX voeding (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/287179/) maar daar staat de exacte pin layout helaas niet bij....
Mijn vraag is dus, heeft iemand de aansluitingen voor deze plug op 'n rijtje of kan ie dat voor mij op een rijtje zetten...?
Zou 't erg op prijs stellen! Kan 't verder nergens vinden :(

I see dead pixels...

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Zoek naar een handleiding, gebruik de volgende info:
2 x geel (+12v /5.5a)
2 x zwart (ground /return)
1 x paars (5vsb / 0.8a)
1 x groen (ps-on# / signal)

Vaak staat er in de boekjes van moederboarden ook waarvoor welk gat dient, in ieder geval bij Asus en MSI.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik heb ook zon dingetje op de kop getikt.. toevallig ook een mobo zonder merk of typeaanduiding? :P

de ene die ik heb is een Amptron BKi810, maar dat terzijde.

de kleurcodes staan hier op de zijkant van de voeding:

Geel = +12v
Paars = +5v SB
Zwart = ground
Groen = Pwr_on

Mn 3D printer blogje..

• jotheman

jotheman

Topicstarter
FiXeL schreef op 02 april 2004 @ 20:46:
ik heb ook zon dingetje op de kop getikt.. toevallig ook een mobo zonder merk of typeaanduiding? :P

de ene die ik heb is een Amptron BKi810, maar dat terzijde.

de kleurcodes staan hier op de zijkant van de voeding:

Geel = +12v
Paars = +5v SB
Zwart = ground
Groen = Pwr_on
Lol juist ja, noppes, eerst 'n half uur moeten zoeken wat ik nou eigenlijk gekocht had, maar voor 4 euro ;) Doet jouwe 't nog?
Ennuh 't probleem is dat i wel weet welke draadjes ik moet hebben, maar niet de posities waar ze in de stekker moeten, dus als iemand me daaraan kan helpen?

Ik had idd al de info opgezocht en weet ook welke draadjes, maar alleen niet waar :)

[edit]
Ik heb al handleidingen, drivers, en typenr.'s, dus mocht iemand die btw. willen hebben... In de handleiding staat 't ook niet helaas...

[ Voor 11% gewijzigd door jotheman op 02-04-2004 20:55 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27374/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27375/full.jpg

BookPC 6-pin ATX
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx6f.gif (6 pin Molex ??? op het moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx6m.gif (6 pin Molex 90331-0010 aan de voedingskabel)
PinNaamKleurOmschrijving
15VSB Paars+5 VDC Standby Voltage (max 10mA)
2GND ZwartGround
3GND ZwartGround
4/PS_ON GroenPower Supply On (active low)
512V Geel+12 VDC
612V Geel+12 VDC
Bron: http://groups.msn.com/BOOKPC

Mocht je willen controleren of de pinout klopt met jouw bordje/voeding: check of de pinnen wel gelijk zijn aan de overige ground/spanningsaansluitingen die je wel bekend zijn (PCI/ATA/Floppy etc).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 06:05 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
jotheman schreef op 02 april 2004 @ 20:54:
[...]

Lol juist ja, noppes, eerst 'n half uur moeten zoeken wat ik nou eigenlijk gekocht had, maar voor 4 euro ;) Doet jouwe 't nog?
Ennuh 't probleem is dat i wel weet welke draadjes ik moet hebben, maar niet de posities waar ze in de stekker moeten, dus als iemand me daaraan kan helpen?

Ik had idd al de info opgezocht en weet ook welke draadjes, maar alleen niet waar :)

[edit]
Ik heb al handleidingen, drivers, en typenr.'s, dus mocht iemand die btw. willen hebben... In de handleiding staat 't ook niet helaas...
de mijne doet het wel, maar wil alleen op 100Mhz FSB lopen en niet op 133, wat dus resulteert in een proc (PIII) die ipv 667Mhz nu op 500 draait en het mobo geen PC133 geheugen lust. (is wel makkelijk passief koelen zo)

euss heeft je de goeie layout al gegeven, is dezelfde als mijn voeding.

Mn 3D printer blogje..

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Yup, ik had 't net zelf gevonden, toch bedankt mensen! :)
Mijn werkt ook prima, alleen balen dat ik nu dus een grote voeding bij zo'n klein moederbordje moet gebruiken... Maja, je kunt niet alles hebben denk ik :)
Wel tof dattie 't doet, ik zag idd dat ie maar 100mhz aankan, maar ik heb er 'n celeron op draaien, dus voor mij maakt 't niet uit.

Jullie nog suc6 met die van jullie. Als iemand nog een locatie weet waar ik goedkoop zo'n baby-atx voedingkje kan kopen houd ik me aanbevolen!
Thx nogmaals!

I see dead pixels...

Verwijderd

Bij Nowthatsit verkopen ze voor € 29,- BookPC voedingen (10cm x 6,5cm x 7,5cm).

Als het gaat om formaat kun je ook een kijken naar mini-ITX voedingen (bekend van oa. de Epia's), te koop oa. bij MyElectronics.

• jotheman

jotheman

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 21:57:
Bij Nowthatsit verkopen ze voor € 29,- BookPC voedingen (10cm x 6,5cm x 7,5cm).

Als het gaat om formaat kun je ook een kijken naar mini-ITX voedingen (bekend van oa. de Epia's), te koop oa. bij MyElectronics.
Yup, *noted*, thx! Ken misschien nog iemand die er een heeft liggen bedacht ik net, toch bedankt!

I see dead pixels...

Pagina: 1