QDI Advance 10T i.c.m. 200GB seagate

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Naar aanleiding van een ander topic ben ik even mijn toekomstige upgrade gaan evalueren ;). Ik heb een QDI Advance 10T moederbord en wil over 2 weken een seagate 200Gb HD'tje eraan gaan hangen. De vraag is alleen of mijn moederbord deze groot wel aankan

Ik heb even de FAQ doorgenomen en de manual van het moederbord onder handen genomen. Helaas word ik daar weinig wijzer van. Er staat wel wat informatie over grotere HD's, maar niet genoeg om een goede conclusie te trekken :).

Helaas is de bios informatie ook niet geweldig dus hieraan kan ik ook weinig waarde hechten. Heeft iemand een idee waar ik nog meer informatie hier over kan vinden, want wil straks niet moeilijk gaan doen bij een winkel om een 200Gb in te leveren :)

Google gaf gelukkig dit topic maar ik weet niet of deze informatie echt betrouwbaar is. Wordt namelijk weinig onderbouwd :P Search op dat forum geeft steeds 0 terug, dus denk dat die ook behoorlijk brak is.

Alvast bedankt voor de tips :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hehe, dit is idd meer Opslagmedia materie :z

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb even in de FAQ van hun site gekeken:
Question: I have a drive that is larger than 137 GB but the operating system only recognizes it as 128 GB or 137 GB. How can I fix this?

Answer: In order for you system to recognize more than a 137 GB,please try to perform one of the following recommended solutions:1). If you have a motherboard that has a Intel chipset (810, 810E, 810E2, 815, 815, 815E, 815EP, 815P, 820, 820E, 830M, 830MP, 830MG, 840, 845, 850, or 860) please visit www.intel.com/support/chipsets/iaa/ and download the Intel Application Accelerator. Intel s Application Accelerator supports the full capacity of drives larger than 137 GB. 2). If you do not have a motherboard that has a Intel chipset then it is recommended to purchase a Ultra ATA 133 PCI card that supports 48 bit Logical Block Addressing (LBA). You can purchase the Maxtor Ultra ATA 133 PCI Card at www.maxtordirect.com which supports drives that are larger than 137 GB.
Vaag antwoord .. Jouw mobo is voorzien van de VIA 686B southbridge en deze kan 48bits LBA ondersteunen, al dan niet met een BIOS update. Ik kan het weten, ik heb hier een Abit KG7 draaien met diezelfde southbridge en in een der BIOS updates zit een 48bits LBA fix.

Waarom kun je eigenlijk niet gewoon van de Seatools gebruik maken? Dat staat gewoon in de door jou gelinkte FAQ beschreven :)
Search op dat forum geeft steeds 0 terug, dus denk dat die ook behoorlijk brak is.
De huidige versie heeft inderdaad een bug. Gewoon even zonder hoofdletters zoeken, dan krijg je wel resultaten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 20-05-2004 08:50 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
BalusC schreef op 20 mei 2004 @ 08:48:
Ik heb even in de FAQ van hun site gekeken:
[...]
Vaag antwoord .. Jouw mobo is voorzien van de VIA 686B southbridge en deze kan 48bits LBA ondersteunen, al dan niet met een BIOS update. Ik kan het weten, ik heb hier een Abit KG7 draaien met diezelfde southbridge en in een der BIOS updates zit een 48bits LBA fix.
Vage antwoorden idd genoeg. Het wordt wel besproken, maar een echt antwoord krijg je niet.
Waarom kun je eigenlijk niet gewoon van de Seatools gebruik maken? Dat staat gewoon in de door jou gelinkte FAQ beschreven :)
[...]
Werken die seatools altijd :) ? Dat begreep ik niet helemaal uit het verhaal.
De huidige versie heeft inderdaad een bug. Gewoon even zonder hoofdletters zoeken, dan krijg je wel resultaten ;)
Bedoelde DAT forum, dus het forum QDI :P . De searchbug op GoT ken ik idd.

Handig FAQje trouwens ;). Als het niet werkt, kan ik nog altijd een Promise Ultra ATA133 OEM er bij aanschaffen. Dan werkt het onafhankelijk van de bios en kan ik gelijk 4 HD's kwijt. Denk dat ik dit maar doe :)

offtopic:
dion_b :>

EDIT

Voor de search: werkt prima zonder enige problemen. Inprikken, partition magic erover en klaar :)

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 19-06-2004 13:45 ]