[WiFi]0,05Mbit Ipv 11Mbit bij 100% link!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb een pc met een ASUS 11Mbit wan kaart die als AP (acces point) dient. Software matig dus.

Ik ben een laptop met een Sitecom 11Mbit pcmcia kaartje, op infrastrucure ingesteld.

Dit geeft 100% link quality en 100% link. Maar ik krijg de snelheid dus niet hoger als ik download op mijn laptop dan 7Kb per sec. Dit kan niet IK MOET 100 kb per seconden kunnen halen.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Note: ik kan me asus wan kaart niet flashen, en volgens mij me sitecom ook niet.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Nieuwe drivers al geprobeerd ?
Heb je eventueel iemand waar je je kaartjes kan testen op een bestaande infrastructuur?

Welke besturings systemen draai je?
Welk software pakket draai je?

• schuit24
TRAXION schreef op 17 mei 2004 @ 19:59:
Nieuwe drivers al geprobeerd ?
Heb je eventueel iemand waar je je kaartjes kan testen op een bestaande infrastructuur?

Welke besturings systemen draai je?
Welk software pakket draai je?
Ja, nieuwste drivers heb ik al geprobeert. zowel voor de asus en voor de sitecom.
Ik draai winxp proff op de AP. en ik draai win 2000 op me laptop. Allebei geudate tot vandaag.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48
Tsja. Ik heb ook een Asus AP en één goedkoop WiFi PCI kaart. Die twee gaan niet geweldig samen; slechte respons en lage data overdracht.

Daarnaast heb ik ook een merk laptop met WiFi (van Intel) ingebouwd en die doet het heel veel beter dan de PCI kaart. En dat gedrag heb ik meer gezien met de goedkope WiFi kaarten.

Hetzelfde heb ik vaak voorbij zien komen met goedkope 100Mbps PCI netwerkkaarten in vergelijking met 3Com en Intel kaarten.

Je kan drivers proberen. Of de WiFi PC en het AP proberen anders te plaatsen, want dat wil ook nogal eens helpen. Zeker als de antenne van je WiFi kaart aan de achterkant van je PC zit en die staat tegen een goede stevige muur.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• schuit24
The Lord schreef op 17 mei 2004 @ 21:01:
Tsja. Ik heb ook een Asus AP en één goedkoop WiFi PCI kaart. Die twee gaan niet geweldig samen; slechte respons en lage data overdracht.

Daarnaast heb ik ook een merk laptop met WiFi (van Intel) ingebouwd en die doet het heel veel beter dan de PCI kaart. En dat gedrag heb ik meer gezien met de goedkope WiFi kaarten.

Hetzelfde heb ik vaak voorbij zien komen met goedkope 100Mbps PCI netwerkkaarten in vergelijking met 3Com en Intel kaarten.

Je kan drivers proberen. Of de WiFi PC en het AP proberen anders te plaatsen, want dat wil ook nogal eens helpen. Zeker als de antenne van je WiFi kaart aan de achterkant van je PC zit en die staat tegen een goede stevige muur.
Zow ik ben er achter hoor:

tnx voor jullie tips :r
Kijk het zit zo: in Windows 2000 heb je een setting onder je instellingen van de netwerk kaart, waar je de snelheid in kan stellen. van 1/2/5.5 of 11 mbit. Deze is het niet er is ook nog een optie bij sitecom kaartje om te kiezen tussen 1.2 of andere. en die stond op 1.2 mbit. Nou kijk dan werkt het natuurlijk niet super over wlan.
Nu dus wel.

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:13
Aquaplex schreef op 17 mei 2004 @ 19:18:
Ik heb een pc met een ASUS 11Mbit wan kaart die als AP (acces point) dient. Software matig dus.
welke software gebruik jij om van een wireless kaartje een software amtige AP te maken????

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Verwijderd

Jacco Swart schreef op 20 mei 2004 @ 14:35:
[...]

welke software gebruik jij om van een wireless kaartje een software amtige AP te maken????
Gewoon Ad-Hoc (Peer 2 Peer) neem ik aan i.c.m. een Internet Share progje (Winroute bijv.) :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aquaplex schreef op 20 mei 2004 @ 12:33:
[...]
tnx voor jullie tips :r
:?

En verder is het gewoon een crosspost van : Toshiba 2010 Portege met WIFI probleem/

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.