[HDD] Partitie met raar filesystem

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 14:51
Ik heb een HDD van een vriend hier liggen, een WD400 van 40GB groot. Het verhaal gaat ongeveer zo:

Een paar dagen geleden zette hij zijn PC aan en kreeg de error in het blauwe scherm van XP: Unmountable_boot_volume. Na een paar keer resetten bleef de error nog steeds komen en heeft hij die HDD in een andere PC gegooit en daar zag hij 1 partitie van 2GB groot, en die partitie heet HP_RECOVERY. Daar kon ie gewoon op werken enzo, maar aangezien de andere 38GB van de HDD dingen bevat die van waarde zijn wil hij ze graag back-uppen. Die partitie van 38GB is dus verborgen op de een of andere manier. Hij vroeg aan mij of ik naar de HDD wou kijken, ik heb met PM 8.0 (partition magic 8) gekeken en ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/disk2.PNG

Die ene partitie van 2GB kan je gewoon mee werken, je kan er ook alle PM 8 opties mee doen zoals formatten, converten enzo. De andere partitie kan ik alleen deleten en ik kan de properties bekijken.

De properties zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/disk1.JPG

Dus ik dacht aan enge dingen zoals bad sectors en ik heb met DLGdiag progje van WD er op losgelaten, en een quick en extended test gedaan, en DLGdiag zei het volgende na 20 minuten:

ERRORS FOUND - THE DRIVE HAS BEEN REPAIRED
ERROR/STATUS CODE: 0223

Dus ik blij dat ie errors gevonden heeft terug naar Windhoos en via PM8.0 gekeken wat de HDD nu deed, en nogsteeds hetzelfde. Dus ik met alle errorcodes in g00gle gezocht, en ik zag op sommige forums dat werd aangeraden dat je je HDD moest formatten. Aangezien er vast een manier is om deze data nog te redden doe ik dat dus niet, en nu is mijn vraag dus, wat kan ik hier nog aan doen? Is het echt zo dat de HDD hopeloos verloren is en dat een format het enige is wat werkt?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 11:38
http://www.star-tools.com...r/english/manual/bid.html
Volgens deze link is het een os/2 partitie, of een NTFS partitie.

Gewone data recovery programma's werken niet?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-03 21:00

DkF

Als ik me niet vergis heb ik dit wel eens opgelost mbv van de Windows CD, dan in de recovery console, of hoe dat ding ook heet, het commando fixboot geven...

edit:
Of het was fixmbr, maar je kan ze allebei zonder problemen proberen

N.B.: Die schijf zat toen nog wel in het originele systeem... Dat zal voor dit commando niets uitmaken, maar als Windows op gaat starten met al die andere hardware...

[ Voor 14% gewijzigd door DkF op 17-05-2004 16:45 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Heel simpel, formatteer de schijf :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

ja kan het ook eens met een knoppix cd proberen, soms kan dat adan wel gelezen worden, bovendien staan daar ook tools op voot het repareren van de partitietabellen als die beschadigd geraakt zijn.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 21:17
Installeer het programma GetDataBack, en laat deze los op de schijf/partitie, hij zoekt de gegevens voor je op, waarna je zelf selectief de gegevens van de schijf kan halen door ze op een andere schijf te kopieren. Als dit gebeurd is de schijf gewoon formatteren. Dat lijkt me de beste manier.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 14:51
ThaSarge schreef op 17 mei 2004 @ 19:21:
Installeer het programma GetDataBack, en laat deze los op de schijf/partitie, hij zoekt de gegevens voor je op, waarna je zelf selectief de gegevens van de schijf kan halen door ze op een andere schijf te kopieren. Als dit gebeurd is de schijf gewoon formatteren. Dat lijkt me de beste manier.
Dat prog heeft nu een heleboel bestanden op mijn HDD geplakt, ongeveer 55 en ze zijn allemaal rond de 800 MB groot. Nu vraag ik me af, hoe open ik dit naar normale bestanden :S ? De help van GetDataBack (overigens het enige progje dat die verborgen partitie zag) geeft niet veel duidelijkheid over hoe en wat ik nu met die IMG bestanden moet doen. Ik heb dus een untitled.001 tot untitled.054 en een untitled.img bestand.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1