Ik denk idd dat je onderwijs, gezondheidszorg, infrastructuur, veiligheid, kunst, cultuur en milieu aan bedrijven uit kan besteden. Maar dan moet het wel goed gebeuren en niet halfslachtig zoals nu het geval is.
Je moet niet vergeten dat alle bovenstaande punten in het belang van het bedrijfsleven zijn. Maatschappelijk verantwoord ondernemen heet dat. De macht van de consument is groot. Vooral met dank aan massacommunicatie. Een boycot is zo opgezet en werkt vele malen effectiever dan welke rechtspraak dan ook.
Dat komt misschien doordat je ontspannen associeert met pulp kijken. Helaas ben je niet de enige en dat is een teken aan de wand dat er iets fundamenteel mis is.
Dat doe ik idd. Verstand op nul, blik op oneindig en pulp vreten. Waarom dit een teken is dat er iets fundamenteel mis is zul je mij uit moeten leggen. Omdat
ik en het fijn vind om naar pulp te kijken wanneer ik niets aan mijn hoofd wil hebben zeg
jij dat het fout is? Zo ken ik er nog wel een paar.
Een rustgevend ballet, een mooi stukje klassieke muziek, een fascinerende virtuele reis door de ruimte, een documentaire over de prehistorie of over het oude Egypte. Al die dingen zijn VERRE van inspannend. Als mensen die dingen eens met ontspanning zouden associeren, denk je eens in wat een hoop schitterende schoonheidservaringen dat oplevert! Denk je echt dat je dan de verhalen over de ontplofte tiet van Patty Brard zal missen?
Ik denk dat dat een mooie utopie is, die nimmer te verwezenlijken is. Er zijn op deze wereld mensen die dat geen sikkepit zegt. Sterker nog, er zijn mensen op deze wereld die daar niet eens naar willen kijken, die het ook niet uit willen proberen.
Ik denk dat je dat zal moeten accepteren, en wanneer je dat hebt gedaan zul je een stuk rustiger leven.
Voor je mij van cultuurbarbarisme gaat beschuldigen, ik ben naar een stuk of 4 opera’s geweest op het opera-abonnement van m’n ma (die werd ziek bij Don Giovanni en kon ook niet naar Die Zauberflöte

).
Wat ik mij net bedenk: nu is het cultureel om naar deze opera’s te gaan, maar toen Mozart ze schreef waren het opera’s voor het plebs. Misschien een leuk puntje om over na te denken.
Voor de lol deze kwestie ook maar eens voorgelegd aan de HK:
Poll
Ze zijn het niet echt met je eens

.
Ze zijn het ook niet echt met jou eens…
En je begrijpt hopelijk dat op een computerforum de stelling niet op gaat. Hier zitten meer mensen die zich voor de ruimte interesseren dan huismamma’s die naar Beau kijken.
Maar een eerlijkere stelling zou zijn: Wat vind je ontspannender: 1 een mooi balletstuk, 2 met een lekkere blonde white trash girl een uurtje stoeien. Ik denk dat het balletstuk niet ver komt

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 17:39:
[...]
Denk nu eens goed na over wat je zegt:
'De overheid is maar goed in 1 ding: geld uitgeven dat ze van hardwerkende mensen innen. En het geld dat ze innen uitgeven aan totaal nutteloze dingen.'
Dus volgens jou is de overheid alleen goed in geld uitgeven aan totaal nutteloze dingen? Jij vindt dus dat infrastructuur, openbaar vervoer, ziektezorg, bejaardenzorg, werkloosheidsuitkeringen, cultuur, entertainment, verkeersveiligheid en nog tientallen andere dingen totaal nutteloos zijn?
Dat denk ik idd. Ik denk niet dat je de overheid compleet af moet schaffen, maar ik denk wel dat er sommige punten zijn waar de overheid grondig op faalt.
Bijvoorbeeld de politie. De politie zou geen winstoogmerk moeten hebben en zich volledig voor de publieke zaak in moeten zetten. Wat zien we nu gebeuren? De politie krijgt “prestatiecontracten”, verkapte vijf jarenplannen die als een tang op een varken slaan.
Een klein berichtje hierover.
persbericht CPBIk vrees dat er is iets grondig fout is met hoe jij onze westerse maatschappij bekijkt. We leven in een democratie, als het volk niet tevreden is over wat de gekozen regering uitvoert kiezen ze gewoon voor politici of partijen die wél kunnen instaan voor de uitvoering van de wil van de bevolking.
Als dit jouw gedachtegang is vrees ik dat er iets mis is met de manier waarop
jij naar onze maatschappij kijkt. We hebben hier geen zeggenschap over de regeren. We
denken dat we dat hebben. Een keer in de 4 jaar naar de stembus gaan op een knopje drukken noem ik geen inspraak hebben. Luistert de politiek naar de mensen als we troepen uitzenden naar Irak, iets wat fatale gevolgen voor de bevolking kan hebben zoals in Spanje? Luistert te politiek naar de mensen wanneer ze een nieuwe munt in willen voeren? De politiek luistert niet, omdat ze niet eens iets
vragen. Meer dan 60% van de wetgeving komt uit Brussel. Europese wetten staan hoger dan Nederlandse. I.p.v. een sterke lobby in Brussel richt de landelijke politiek zich alleen op Nederland, terwijl de besluiten 200 km zuidelijker worden genomen. Een jaar of 3 later komt Den Haag aan bod om er nog even over na te tafelen, maar dan zijn ze te laat om er nog iets aan te doen.
Klein voorbeeld: weet jij dat Brussel een boycot van de V.S. tegen Syrië heeft genegeerd en er een handelsdelegatie heen heeft gestuurd? Weet jij dat Brussel toch heeft ingestemd met het verstrekken van vliegtuigpassagiers informatie aan de V.S.? Twee kleine berichtjes uit de krant, die pas over een paar jaar invloed op ons hebben, maar waar we nu iets tegen moeten doen, niet wanneer het wordt ingevoerd gaan protesteren.
Stel je eens voor dat je leeft in een wereld zonder overheid: Infrastructuur zou aangelegd moeten worden door privé-bedrijven, bijgevolg zou je op elke weg tol moeten betalen. Stel dat je zwaar ziek wordt, je zou moeten rekenen op het inkomen van je familie waardoor ze zelf in de problemen kunnen komen. Als ze het niet meer kunnen financieren dan heb je pech, dan is je leven om zeep of sterf je omdat niemand nog je medicijnen kan betalen. Stel dat je zonder werk valt en je hebt geen geld gespaard of je familie kan je niet onderhouden? Dan heb je weer pech, je zal zelf moeten gaan landbouwen om in je levensonderhoud te voorzien. Enzovoort, enzovoort... Bye bye sociale voorzieningen

En je denkt dat het nu gratis is?
Je betaalt over
alles dat je koopt 19% belasting (m.u.v. een paar producten).
Je betaalt:
-inkomstenbelasting
-houderschapsbelasting (voor een huis of een auto
in het buitenland )
-drank/sigaretten accijnzen
-gemeentelijke belastingen
-rijksbelastingen
-rioolrechten
-waterschapsbelasting (je weet wel, die club die de dijken zo goed beschermd)
-wegenbelasting
-onroerend goed belasting
-onroerend zaak belasting
-hondenbelasting
-schenkingsbelasting (geen id hoe het heet, maar boven de 4000 euro die je schenkt betaal je belasting)
-spaarrente belasting (wederom geen naam. Boven een x aantal euro op je spaarrekening belasting)
En zo nog veel meer onzinbelastingen. Het verdwijnt in een grote put waar een begrotingstekort uitkomt.
Hiernaast moet je voor van alles en nog wat een vergunning hebben. Dakkapel bouwen? Bouwvergunning aanvragen. Feest organiseren? Vergunning aanvragen (maar of je wel zo vriendelijk wil zijn om belasting over je omzet te betalen) Etc.
En het allermooiste is: wanneer je over van alles en nog wat belasting hebt betaald en je gaat dood, betaal je over je erfenis
52 % successierechten (ja, belasting dus).
Gratis…laat me niet lachen…mensen een sigaar uit eigen doos geven heet dat.
Waar verspil ik hier eigenlijk mijn tijd aan, zoiets moet basiskennis zijn...
Ik vind het stuitend dat je er vanuit gaat dat de voorzieningen gratis zijn. Je betaald voor alles. Weliswaar niet direct, maar betalen zul je.
Nee, schaf jij maar de overheid af, niemand houdt je tegen. Eenmaal je er in slaagt wens ik je veel succes toe. Oh, en vergeet niet om wapens te kopen om je eigendom te verdedigen, want politie en gerecht zullen niet meer bestaan, of wil je die ook privatiseren?
Ik denk dat er niets mis is met particuliere beveiligingsbedrijven. Die komen tenminste als er stront aan de knikker is. Ze moeten wel want anders lopen de klanten weg, iets waar de politie geen last van heeft. Het geeft toch wel te denken dat er meer mensen in de particuliere beveiliging werken dat bij de politie. En als het staatsapparaat goed zou functioneren zouden er geen beveiligingsventjes nodig zijn bij winkels enzo…
voor en tegens over particuliere beveiliging in Bloemendaal