Op een basisschool waar ik werk zijn de meeste PC's (30) in de klas stand-alone (windows95/98/me/2000/xp; soms met local logins(poledit); soms niks). Er is wel een computerlokaal, maar in de lokalen ligt geen CAT5. Aangezien er geen geld is om bekabeling aan te leggen en ik de boel toch beter wil regelen, denk ik aan een WLAN.
Zoals elke basisschool staan er nog wat oude Pentium 90's enzo; eigenlijk staat er van alles wat.
Ik wil twee unattended setup's maken met Windows NT en de rest met Windows 2000 profesional.
> Alle PC's wil ik laten uitrusten met 11 of 54Mbit 3COM kaartjes
> De school wil ik voorzien van een server van Access Points
> Ik wil dan ook een Windows server aanschaffen waarop alle PC's inloggen met Active Directory, zodat ook alle rechten e.d. centraal kunnen worden geregeld.
Wat vinden jullie hiervan? Is het haalbaar, of is WLAN hiervoor nog niet geschikt?
Zoals elke basisschool staan er nog wat oude Pentium 90's enzo; eigenlijk staat er van alles wat.
Ik wil twee unattended setup's maken met Windows NT en de rest met Windows 2000 profesional.
> Alle PC's wil ik laten uitrusten met 11 of 54Mbit 3COM kaartjes
> De school wil ik voorzien van een server van Access Points
> Ik wil dan ook een Windows server aanschaffen waarop alle PC's inloggen met Active Directory, zodat ook alle rechten e.d. centraal kunnen worden geregeld.
Wat vinden jullie hiervan? Is het haalbaar, of is WLAN hiervoor nog niet geschikt?