Toon posts:

[yamaha dvd zoomfunctie -display blijft zichtbaar ]

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem krijg ik niet opgelost.
Betreft hier een yamaha DVD speler type S540. Wanneer ik de zoomfunctie gebruik blijft de "vergrotingsfactor" permanent in beeld. Er staat dan een blauw blokje met daarboven aangegeven de vergrotingsfactor. Beetje storend kijken. :X
De handleiding zegt hier niets over. Ook elders nergens hierover niet wat kunnen vinden.

Het probleem doet zich alleen voor bij DVD's (origineel en kopie)
Svcd op vcd veroorzaakt geen probleem.
Iemand enig idee mat de "magische combinatie" is :P

Verwijderd

Dat is toch normaal? Je kijkt toch niet een hele film ingezoomd? Tenminste dat lijkt me verre van ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 21:29:
Dat is toch normaal? Je kijkt toch niet een hele film ingezoomd? Tenminste dat lijkt me verre van ideaal.
ja, ik kijk dus wel een hele film ingezoomd. Met name een breedbeeld film met grote zwarte balken onder en boven, effe 1.5 factor inzoomen en weg benne de balken
Maar goed, das een ander discussie en niet de oplossing van de vraag

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-01 12:00
Zwarte tape dan is het weg >:) ..Ik heb die speler ook heb net eff zitten klooien met zoom maar het gaat inderdaad niet weg.

Verwijderd

Topicstarter
Abaddon1 schreef op 16 mei 2004 @ 01:06:
Zwarte tape dan is het weg >:) ..Ik heb die speler ook heb net eff zitten klooien met zoom maar het gaat inderdaad niet weg.
dan heb ik een zwarte balk in beeld :X :X :X

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
die fout maakte ik ook op mijn budget dvd speler van mediamarkt... maar je moet het instellen in je dvd menu, daar moet iets zijn in te stellen waar staat iets als "16:9 of pan en scan".. daar moet je ff mee rommelen, en dan zul je zien dat het goed komt

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op 16 mei 2004 @ 17:55:
die fout maakte ik ook op mijn budget dvd speler van mediamarkt... maar je moet het instellen in je dvd menu, daar moet iets zijn in te stellen waar staat iets als "16:9 of pan en scan".. daar moet je ff mee rommelen, en dan zul je zien dat het goed komt
helaas, dus niet |:(

apparaatje koste 200 pleuro,s destijds, niet echt spotgoedkoop :7

Verwijderd

Topicstarter
*** schop ***

in de hoop dat er nog een tip komt :7

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 22:47:
[...]

helaas, dus niet |:(

apparaatje koste 200 pleuro,s destijds, niet echt spotgoedkoop :7
ik weet toch echt bijna zeker dat je in je DVD settings, dus niet in het menu van de DVD, maar gewoon in de setup van je dvd-=hardware ergens moet kunnen kiezen tussen 16:9 en 4:3...

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23
Bij de keuze 16:9 of 4:3 gaat het vaak alleen om hoe het signaal aan de tv wordt aangeboden, anamorphic of niet. In beide gevallen behoud je de zwarte balken (bij 16:9 op een 4:3 TV heb je zonder verdere aanpassingen een in elkaar gedrukt beeld, smalle hoofden dus).
Ik ken wel meer spelers waarbij de zoomfactor in beeld blijft staan. Deze functie is meer bedoeld om ergens op in te zoomen om ff te kijken o.i.d., niet om de hele film mee te kijken daar je dan dus stukken van het beeld mist.

Maar het zou inderdaad handig zijn als die tekst gewoon na een aantal seconden zou verdwijnen. Ben bang dat dat er gewoon niet in zit...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 21:42: in de hoop dat er nog een tip komt :7
bij mijn Yamada 6600 was dat net zo en is er nu bij Yamada een update te downloaden.

Zie jouw type niet bij firmware updates op de Yamada site staan maar misschien is 'ie compatibel met een ander model?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:47

GaMeOvEr

Is een hork.

BartNL schreef op 21 mei 2004 @ 18:00:
[...]

bij mijn Yamada 6600 was dat net zo en is er nu bij Yamada een update te downloaden.

Zie jouw type niet bij firmware updates op de Yamada site staan maar misschien is 'ie compatibel met een ander model?
Uhmm...

Hij heeft een Yamaha DVD speler, zeg maar het origineel waarvan de naam Yamada gewoon is gejat om over te komen als een serieus audiomerk. ;)

Aannames zijn fataal.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
GaMeOvEr schreef op 21 mei 2004 @ 19:05:
Hij heeft een Yamaha DVD speler, zeg maar het origineel waarvan de naam Yamada gewoon is gejat om over te komen als een serieus audiomerk. ;)
oooops 8)7

welke Tweaker heeft dan ook een serieus merk DVD speler ;)

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 21 mei 2004 @ 19:05:
[...]

Uhmm...

uuuh, yamaHa dus :X, wat denken jullie wel niet :+

zal nog eens helemaal de reactie van Meelmark onderzoeken,
wordt vervolgd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
een laatste "kick omhoog" :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 21:51:
een laatste "kick omhoog" :X
hij kan dus dicht, was even zoeken maar een firmware update heeft het probleem opgelost :) _/-\o_

http://www.yamaha-service.de/index.php?lang=h

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Gefeliciteerd!!! Gelukkig dat je het toch heb kunnen fixen! Dit is een zwaar onderschat probleem. De meeste mensen staan er geeneens bij stil, en er zijn maar heel weinig dvdspelers die dit goed oplossen.
Nog een soortgelijk probleem; probeer maar eens de, soms gigantisch dikke zwarte balken weg te werken bij een 4:3 tv! Echt maar een enkele dvdspeler doet dit. Ik kijk in de huiskamer mijn dvd's op een 82 cm breedbeeld tv, en als er dikke zwarte balken zijn, dan zoom ik ook in. Bij mijn dvdspeler (Toshiba 520E) wordt op de 1ste zoomstand exact ingezoomd dat er boven en onder geen beeldverlies is. Uiteraard valt er links en rechts een klein randje af, maar dat boeit niet! Op de slaapkamer heb ik een cheopo Lenco dvdrecievertje, aangesloten op een 4:3 39cm tveetje. Deze dvdspeler zoomt ook in zodat je op een 4:3 tv de balken weg of flink kleiner kunt maken (net wat je wilt..). Persoonlijk laat ik meestal iets van de balken intact, anders valt er mij iets teveel beeld af...
Echt, deze functie wordt heel zwaar onderschat, en de beeldkwaliteit lijdt echt niet onder ietsje inzoomen... >:)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1