Toon posts:

Asus A7N8V Deluxe en S-ATA

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Mijn oude configuratie bestond uit:

Primary IDE Master: Maxtor 40GB
Primary IDE Slave: WD 120GB
Asus A7N8V Deluxe met laatste BIOS

Nu is mijn Maxtor schijf aan het afsterven en wil ik deze gaan vervangen door een zojuist gekochte WD 36 GB Raptor S-ATA schijf. Maxtor losgekoppeld, S-ATA schijf aangesloten en PC opgestart. Met het opstarten worden de Raptor schijf en de 120GB schijf gevonden ... tot zover goed.

Nu wil ik alleen ervoor zorgen dat de BIOS weet dat de Raptor schijf het bootable medium wordt. Echter zie ik daar alleen maar SCSI, HD0, HD1, HD2 en HD3 staan.
Nergens zie ik een mogelijkheid om in te stellen dat de S-ATA schijf mijn bootable medium wordt. Ook met installatie van XP krijg ik nu problemen omdat hij tijdens de installatie wel de bestanden naar "harddisk" kopieert maar na de reboot komt hij met de foutmelding dat er geen bootable disk is.

iemand een idee ?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Je moet wel de S-ATA drivers daarvoor gebruiken :)
Meer hierover vind je in Opslagmedia & I/O Controllers en dan met name: Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een SATA controller?

Succes ermee, het is makkelijker dan je zou denken :)

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet om F6 @ Windows setup te drukken en drivers te laden
... stom stom stom ... met SCSI moet dat ook dat wist ik ... helemaal niet over nagedacht. thanx dit scheelt me veel uitzoek werk. .. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal basic dus (staat met koeieletters in de A7N8X manual :o )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.