Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] RGB-led zonder solderen

Pagina: 1
Acties:

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 05:46
Ik ben op zoek naar een methode om RGB-leds in mijn computer in te bouwen. Het enige wat ik NIET wil is solderen ed. Daarom ben ik op zoek naar een RGB-led die zelfstandig door alle kleuren cycled. Ik heb bij Conrad een RGB-led gevonden die dat doet, maar uit de negatieve reacties op GoT blijkt dit geen ideale oplossing te zijn.
Wat voor mij de ideale oplossing zou zijn is een kant-en-klare RGB-led aansturing waarin je een RGB-led naar keuze (high output) aan kan hangen... Heb me al suf gegoogled, maar niks concreets gevonden. Wie kan deze casemod-noob aan een goede winkel die zoiets levert helpen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 15:33
waarvoor wil je het gaan gebruiken & hoe groot moeten de led's zijn?

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 22:32
Toevallig heb ik hier zo'n led wat jij bedoelt, ooit eens gekocht bij IA.
Je kan natuurlijk altijd een breadboard gebruiken om een rgb led aan te sturen, maar dan zit je met zo'n ding in je pc :P

• jeroenzelle
of je moet eens kijken naar LagoLed.com . Is wel een dure , maar zeer mooie oplossing.

Prijzen ongeveer:

LagoLed Strip 30 cm
54 euro

LagoLed Controller
265 euro

Ja ...het is vet duur maar wat je ermee kan is echt ongelofelijk.

Er zitten per 30 cm strip 60! led's ( RGB ) die echt alle kleuren kunnen maken & het is nog compact ook.

Maar dit is waarschijnlijk alleen weggelegd voor de mensen die wat geld over hebben :P

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 15-05-2004 10:57 ]

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 05:46
Ghannes schreef op 15 mei 2004 @ 10:37:
Toevallig heb ik hier zo'n led wat jij bedoelt, ooit eens gekocht bij IA.
Je kan natuurlijk altijd een breadboard gebruiken om een rgb led aan te sturen, maar dan zit je met zo'n ding in je pc :P
Bedoel je nou zo'n Conrad led, of een ander soort LED met ingebouwde aansturing? Een Breadbord lijkt me idd ook niet echt een ideale oplossing... Ik zoek gewoon een simpel kant-en-klaar printje waar ik alleen de RGB-led nog op hoef te schroeven (of natuurlijk een in de LED ingebouwde aansturing, maar dan wel een lekker felle led!) Ik zat zelf te denken aan standaard 5mm led's

@Jeroen: Ik zat toch meer te denken aan een oplossing beneden de 10 euro...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• jeroenzelle
d8 ik al :P

maar het is tog iets wat wel grappig is om te vermelden >:)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb net zoals Ghannes van dat soort leds gekocht bij een ia. Ze zijn gewoon 5mm en werken op 5V. Een pic van de ia-site:
Afbeeldingslocatie: http://www.eska-technik.com/shop/assets/big/rainbow_t1.gif
De ia zelf staat hier, maar hij is natuurlijk wel al lang afgelopen :P

edit:
Hey, das misschien wel een goed idee, ik wilde over een paar weken toch een ia houden, misschien wel met deze leds :)

[ Voor 19% gewijzigd door brinkdinges op 15-05-2004 11:56 ]

Casemod: Cubeleon

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 09:21

TrafeX

Tuned for life!

Je hebt voor scooters ook van die RGB ledjes, die automatisch allerlei effecten maken.

Als je die nou uit elkaar sloopt dan heb je precies wat jij wilt :)
Dit werkt natuurlijk op 12V, dus kan je zo in je PC hangen.

Vlmij kosten 2 van die ledjes iets van 15 euro.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Verwijderd

WAt je ook kunt doen: koop ledjes en een paar kroontsteentjes (ik weet niet precies hoeveel ledjes je wilt.
Knip de van de voedings kabel van de hdd of dvd rom drive de rode en 1 zwarte door. Zet daar een kroonsteenstje tussen en zet die rode draad en zwarte draad er weer aan, je doet ook een andere kabel er aan voor de ledes. Je lust die kabel door naar een kroonsteentje en aan die kroonsteenje doe je weer een aantal kabels(aantal kabels hangt er van af hoeveel edjes je wilt) . De bij elk ledje een kroonsteentje aan en een draadje. En tada hij is af :9 Alhoewel dit denk ik slecht met rgb werkt.........

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Zijn mooie ledjes. Die gaan we ook kopen.

ZOu het ook werken als je die in je CD-rom speler zet, en als power en HDD led gebruikt in je PC?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
AMDathlonxp schreef op 16 mei 2004 @ 17:23:
Zijn mooie ledjes. Die gaan we ook kopen.

ZOu het ook werken als je die in je CD-rom speler zet, en als power en HDD led gebruikt in je PC?
Als je de ledjes bedoelt waarvan ik de pic had gepost, zal ik je zeggen dat dat niet zal werken. Ze verkleuren automatisch als je er constant 5V op zet. Een hd of cdrom krijgt steeds korte pulsjes, en dus zal de led steeds overnieuw beginnen. In dit geval is hij dus altijd rood :) Bovendien zijn hd en powerledjes meestal 3mm, en deze zijn 5mm.

Last but not least: :P
De ledjes in je cdrom krijgen maar 1,5 tot 2V ofzo, daar zal deze led het niet op doen ;)

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1