Videokaart keuze ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 09:16
He iedereen,

ik ben absoluut niet bekend op het gebied van videokaarten. Ik wil een videokaart niet al te duur (max 100 euro eigenlijk). Het gaat me er niet om dat ik alle spellen in een zo hoog mogelijke resolutie kan spelen enzo. Gewoon goede prestaties voor niet te weinig geld.
Ik heb al wat rond gekeken en kwam uit op de FX5200 en de Geforce 4 TI4200.
Beide rond de prijs van 70 euro.
Ik zie op benchmarks dat die TI4200 er over het algemeen beter uitkomt dan die FX5200.
Het vage alleen is dat die FX5200 bijna overal te krijgen is, maar die TI4200 niet. Is die TI4200 ouder ofzo ?

Ik hoop dat jullie m'n keuze een beetje makkelijker kunnen maken hierin :)

Alvast bedankt

Verwijderd

De ti4200 is inderdaad al vrij oud. De FX-serie is nieuwer, maar dat wil niet betekenen dat deze serie ook direct beter is! De nieuwere modellen zijn wel zeer goed, maar ook een stuk duurder.

Als ik jou was, zou ik voor een Radeonkaart gaan. Heb hier niet zo heel veel verstand van, maar een Radio9600 pro lijkt me voor jouw budget (het zit rond de 120 euro) een uitstekende kaart.

Verwijderd

Als je wat had gesearcht had je gezien dat de Ti4200s tukken beter is en dat die ook alweer wat ouder is. Het is een DirectX8 kaart en de Fx5200 een DirectX9 kaart alleen kan de FX5200 helemaal niet zoveel kracht leveren dat je dat ook echt merkt. :) Daarom kan je beter voor een Ti4200 gaan. Misschien kun je die goed 2de hands krijgen en anders kan je nog voor een Ati gaan een 9600pro of iets dergelijk voor 130 euro ofzo en dan heb je een DX9 kaart en nog een stukje krachtiger :9 . Maar als je toch helemaal niet gamed kan je net zo goed een Ati 9600se nemen die zeker niet goed presteerd en je ook neit echt aanraad maar wel gewoon 2de beeld goed weergeeft :Y) .

Maar voor 70euro kan je haast niks beters krijgen dan een Ti4200 en kijk eens bij tweakers.net vraag en aanbod + de pricewatch :)

Succes!

Verwijderd

ik zou eerst en vooral eens rondkijken op het tweakers forum zelf : er zijn genoeg topics over dit onderwerp:

ten tweede : kijk eens op de pricewatch : en zet alle vid cards naast elkaar die in jouw prijsklasse liggen. ga dan op zoek naar degene met de meeste performance

ten derde : als ik jouw was, zou ik mijn vidcard van de laatste generatie laten zijn,omdat een betere chipset betere resultaten geeft bij de laatste nieuwe games ( vertex shaders enzo ;) )

ten vierde : dit wordt zeker wel meegegeven door de volgende tweaker die reageert :+

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
wat heb je verder voor machientje? anders zou ik een iets zwaardere nemen, heb al een hele tijd een Ti 4400 van Leadtek, en ik draai met gemak FarCry bijvoorbeeld. tis maar net wat je wilt!

Wat varkman zegt, neem een goeie gewoon !! radeon 9800pro ofzo. als je dan toch even niet TE veel geld kwijt wilt zijn voor een pc update, maar toch wel wat meer wilt dan je nu hebt. doe het dan iets beter :)

maar wat heb je op het moment dan ? :)

[ Voor 41% gewijzigd door orange.x op 15-05-2004 02:05 ]

• enzoronald
bedankt voor jullie snelle replies :)
Ik zat inderdaad te kijken op pricewatch en daar vond ik een ti4200 voor 79 euro ofzo. Dat is inderdaad wel goed te doen.
Is het trouwens ook zo dat deze kaart goed is voor videobewerken ? Want dat zal ik meer doen dan gamen. Of kan ik dan toch beter de FX5200 nemen (DX9) ?

• enzoronald
Over wat voor pc ik heb :

heb net vandaag nieuwe pc gekregen. AMD 2600+, 512 ram, A7N8x-x moederbord.

edit : en dus een TNT2 videokaart :) maar dat is dus tijdelijk

[ Voor 25% gewijzigd door enzoronald op 15-05-2004 02:08 ]

Verwijderd

enzoronald schreef op 15 mei 2004 @ 02:05:
bedankt voor jullie snelle replies :)
Ik zat inderdaad te kijken op pricewatch en daar vond ik een ti4200 voor 79 euro ofzo. Dat is inderdaad wel goed te doen.
Is het trouwens ook zo dat deze kaart goed is voor videobewerken ? Want dat zal ik meer doen dan gamen. Of kan ik dan toch beter de FX5200 nemen (DX9) ?
FX5200 is gewoon Prut en is gewoon voeral slechter in. Die dus NIET nemen! DAn vraag je direct om problemen/slechte videokaart :Y) .

Neem een Ti4200 of liever een 9600pro kan je weer even vooruit :)
By the way zelf moet je dit verder uitzoeken want dit is typisch een vraag wat hier niet egwenst is namelijk: ''welke videokaart heb ik nodig''

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 02:08 ]

• enzoronald
sorry voor het oproepen van de vraag : "welke videokaart moet ik nemen" Ik had inderdaad gelezen in de FAQ dat dit niet mocht hier. Dit was ook absoluut niet mijn bedoeling.
Ik zie helaas tussen de paar bomen van videokaarten-land, het bos niet meer. Maar ja..daarom nog 1 laatste vraag van mijn kant in dit topic :

Creative 3D Blaster Radeon 9600 256mb DDR, AGP8x dvi/tvo retail € 74,30

is dit wat ? Zo ja..dan haal ik deze morgen gewoon. Ben ik (en daarbij jullie) van het gezeik af :) Ik had helaas wel gelezen dat 256 mb ram geheugen bij deze kaart een stuk langzamer is dan de 128 mb ram versie.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 18:53
Probeer een beetje verder te zoeken voor een 9600 pro.
Is een hele goede kaart voor die prijs.
Ik zou persoonlijk toch een beetje meer betalen voor de pro ervan,
de prestaties van eeen 9600 pro merk je wel als je er 1 in actie ziet :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

IK zou voor deze gaan. Zit je een klein beetje boven je budget, maar ben je wel verzekerd dat je games redelijk goed kan spelen

ATi Radeon 9600 Pro 128MB @ €117

Als je het verschil te groot vind kan je ook die 9600 nemen. Let wel op: als de kaart niet op vooraad is,
Neem _geen_ SE editie!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

enzoronald schreef op 15 mei 2004 @ 02:17:
sorry voor het oproepen van de vraag : "welke videokaart moet ik nemen" Ik had inderdaad gelezen in de FAQ dat dit niet mocht hier. Dit was ook absoluut niet mijn bedoeling.
Ik zie helaas tussen de paar bomen van videokaarten-land, het bos niet meer. Maar ja..daarom nog 1 laatste vraag van mijn kant in dit topic :

Creative 3D Blaster Radeon 9600 256mb DDR, AGP8x dvi/tvo retail € 74,30

is dit wat ? Zo ja..dan haal ik deze morgen gewoon. Ben ik (en daarbij jullie) van het gezeik af :) Ik had helaas wel gelezen dat 256 mb ram geheugen bij deze kaart een stuk langzamer is dan de 128 mb ram versie.
offtopic:
Net op dit forum en nu al de regels met ''gezeik'' af doen en dat wij jou niet helpen maar afzeiken :r ! Vind het een beetje rare communicatie :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 08:58:
[...]

offtopic:
Net op dit forum en nu al de regels met ''gezeik'' af doen en dat wij jou niet helpen maar afzeiken :r ! Vind het een beetje rare communicatie :*)
Ik denk dat de TS bedoeld dat hij dan van de problemen van het zoeken van een goede kaart af is, en hier verder niets mee bedoeld in de richting van het forum, of de gebruikers....

Verder zou ik zeker even kijken voor de 9600Pro die hierboven werd genoemd, das een goede aankoop voor dat geld, en dan kun je weer een tijdje vooruit. Je zou bij de tweede hands kaarten ook eens kunnen kijken of je een 9500pro of een 9700 np kunt krijgen voor die prijs, dat zijn nl ook erg goeie kaarten!

Succes!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. zoals je zelf al aangeeft zijn dit soort vragen niet de bedoeling, kwestie van reviews lezen :)

http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.