reacties op modding op reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
de laatste tijd valt het mij steeds meer op dat mensen vaak bijna een +2 waardering eisen, en gaan janken als ze bv naar 0 gemod worden. Dit doen ze door hun post te editten, zo in de hoop een hogere waardering te krijgen.

de laatste tijd erger ik mij hier echter steeds meer aan. Het voegt niks waardevols toe aan de post, maar leid de aandacht af, en straalt een zekere houding uit, die ik niet apprecieer.

de druppel die de emmer deed overlopen, was deze post: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1034285

de huidige post ziet er zo uit:
Gepost door Z-Dragon - vrijdag 14 mei 2004 - 22:29 Score: 1 (Grappig)
Zullen (basis-)scholen ook echt zin in hebben als ze gratis ADSL kunnen krijgen bij KPN.

edit:
Van 2 naar 0, wat een baggermoderatie hier!

[Reactie gewijzigd door Z-Dragon]
los van het feit dat ik mij door de "edit"-opmerking van de poster een beetje voel aangevallen, vind ik dat +1 grappig niet echt een juiste waardering is.

Maar eigenlijk wil ik vragen wat mijn collega-modder-eters nu van dit soort gedrag vinden en of hier nu actief tegen gemod word, of dat ze zelfs de poster nog een beetje zijn zin geven en hem omhoog modden?

Om dit gedrag te ontmoedigen, zou hiertegen geen waarschuwing gegeven kunnen worden in het venster waarin een poster zijn post kan editten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mensen die hun reactie aanpassen omdat ze het niet eens zijn krijgen in de regel een mail gestuurd met daarin het vriendelijk verzoek om dit aan te kaarten in Tweakers.net Moddereter Forum. Het is niet altijd nodig om iemand te mailen omdat hij/zij het niet eens is met de huidige beoordeling, dat verschilt per geval. In het geval van de hierboven aangehaalde reactie is een mail wel op zijn plaats en deze is dan ook verstuurd. Deze mail staat echter niet gelijk aan een waarschuwing, omdat het meer bedoeld is om de gebruiker naar de juiste plek te sturen. Dat neemt niet weg dat als er flink erop los geflamed wordt, dat je dan wel kans maakt op een waarschuwing van onze kant.

Een edit is voor sommige zelfs een aanleiding om de reply met een -1 moderatie te beoordelen, en volgens de TMF FAQ is dat zelfs ook een juiste redenatie. Iemand anders let daar weer niet en modereert de reactie zonder daarbij te letten op de edit. Uiteraard is het van belang hoe je deze boodschap in de reactie brengt: haal je bijvoorbeeld fel uit naar de moddereters dan moet je rekenen op een lagere score, misschien zelfs nog naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik pleit voor een tekstje zoals ook bovenaan bij insert_topic staat boven het reactie vak te zetten, en wel zo dat het een beetje opvalt. Dat staat nu ook wel ergens in een van die puntjes beneden in het reply-venster genoemd, maar die leest toch nooit iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Toen ik 'm vanochtend zag staan stond 'ie dacht ik op -1-troll en was de reaktie ingekort tot een enkele punt; inmiddels heeft die ene . "inzichtvol"- en "informatief"-beoordelingen te pakken.

Kan zijn dat ik me dingen inbeeld (ik heb gisteren *iets* teveel gedronken :Y)) maar zou graag zien dat dat even nagekeken wordt :)

edit:
Moderatie is overigens idd wel bagger >:) Veel onterechte +4's, ben d'r al even doorheen ge[ramt G33rt van rijwiel]fietst maar 't kan meer aandacht goed gebruiken.

Verder ben ik niet echt een voorstander van een specifiekere tekst in het reactiescherm - een zin als "let op de gedragsregels!" met een #anchorlinkje lijkt me meer op z'n plaats, vooral omdat die gedragsregels nu standaard niet zichtbaar zijn.

Gewoon het reaktiewindow'tje by default wat groter maken is denk ik ook wel een oplossing :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 15-05-2004 18:01 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 15 mei 2004 @ 17:40:
Kan zijn dat ik me dingen inbeeld (ik heb gisteren *iets* teveel gedronken :Y)) maar zou graag zien dat dat even nagekeken wordt :)
Reactie is idd gewijzigd in een enkele punt, waarschijnlijk n.a.v. het mailtje, en staat nu stevig op
Score: 0 (Overbodig).
:Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op 15 mei 2004 @ 18:25:
[...]

Reactie is idd gewijzigd in een enkele punt, waarschijnlijk n.a.v. het mailtje, en staat nu stevig op Score: 0 (Overbodig).
Thanks :) Is het nog mogelijk om te zien of die inzichtvol- en informatief-moderaties zijn uitgedeeld nadat 'ie z'n reactie had gewijzigd? Want daar ging het me eigenlijk om ;)

offtopic:
Hij staat eigenlijk op -5.5511151231258*10-17 maar daar zal ik maar geen punt van maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 15-05-2004 18:53 . Reden: niet interessant, wel informatief :? :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Iig niet door mij, en voor zover ik weet uberhaupt niet. Is wel een tooltje uit de wannahave box ;).

En die rare score?
ach >:) :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik vind iedere reactie op het modereren in de post op de FP een "overbodige" toevoeging, het hoort niet op de frontpage, het is niet goed voor de nieuwswaarde van het artikel, en het verstoort een eventuele discussie. Kortom, ik geeft deze reacties meestal al minimaal een punt lager dan ik zou doen bij een de zelfde reactie zonder de toevoeging.
Over het algemeen zijn het niet de sterktste reacties die dit soort toevoegingen krijgen, en daarom komen deze reacties in mijn ogen vaakop 0, of -1 uit.

Is er voor gewone users nog mogelijkheid om dit soort reacties te melden (het is ook niet helemaal terecht om iemand die niet "weet" dat het er een forum is, daarom consequent naar bedenen te modden, dat levert gefrustreerde users op) , of mag/kan dat gewoon hier?

[ Voor 6% gewijzigd door Luxx op 18-05-2004 19:23 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Luxx schreef op 18 mei 2004 @ 19:23:
Is er voor gewone users nog mogelijkheid om dit soort reacties te melden (het is ook niet helemaal terecht om iemand die niet "weet" dat er een forum is, daarom consequent naar bedenen te modden, dat levert gefrustreerde users op) , of mag/kan dat gewoon hier?
De moderatiefaq, met linkjes naar Tweakers.net Moddereter Forum, heeft een redelijk prominente plaats in het reaktiescherm; wat mij doet zeggen: ignorance is no excuse :P

De aangewezen - zoniet de enige - weg voor users met moderatieklachten (óók voor users die ontevreden zijn met de edits van anderen), is een topic in TMF, zoals je aangeeft. Ze hebben hier een hele hoop Powersmurfen die in geval van problemen-door-onkunde graag een mailclient ter hand nemen om één en ander aan de betrokkenen toe te lichten :)

Anders gezegd: yup! Dat kan, mag en moet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Overigens hadden we hier drie weken geleden ook al een discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

als ik zie dat iemand zoiets eronder zet gooi ik er een -1 troll ertegen aan.

Ik zie het meer als een -1 "ik_snap_niet_hoe_de_FP_werkt" moderatie

[ Voor 5% gewijzigd door Len op 18-05-2004 22:53 ]

Free Tibet

Pagina: 1