[Algemeen] Reacties op moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:40
De laatste tijd zie ik in de reacties op de frontpage steeds vaker het verschijnsel "reageren op moderaties in edits" verschijnen.
Mensen die in edits gaan reageren op hun moderatie, daar kan ik me heel erg aan irriteren. Vaak is het helemaal onzinnig omdat er later een hele andere moderatie is en de reactie niet meer ter zake doet. Bovendien is niet meer te controleren of niet ook de inhoud van het bericht is aangepast; mede daarom pleit ik ervoor om het editen na 10 minuten uit te schakelen, zodat reacties op moderaties niet meer kunnen.
Al is dat misschien al te drastisch... editen blokeren... maar kan er niet iets aan gedaan worden?
Misschien ben ik wel de enige die er last van heeft, dat kan ook, maar dan krijg ik dat vast wel te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Je bent zeker niet de enige Mr.Chinchilla, het edit probleem is bekend, er zijn al diverse oplossingen aangedragen, maar het staat nog op het todo/wensen lijstje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Voor mensen die in reacties neerzetten dat ze het niet eens zijn met een moderatie hebben we ook een mailtje voor. De laatste tijd wordt deze niet zo veel gebruikt, maar wat mij betreft mag dit gewoon in TMF gemeld worden waarna een powermod/frontpage admin de persoon kan mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De eerste hoeft wmb niet gemaild te worden, maar de tweede en derde wel.
* botoo trekt de gereedschapskist open.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Commentaar op moderaties is altijd offtopic en soms een regelrechte troll. Voor mij is de aanwezigheid daarvan dan ook een reden om een reactie lager te modden. Op die manier kan je het ook afstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Mijns inziens: FPA-edit en mailen, er is inderdaad een specifiek mailtje voor in de DSP. Als dat echt eens consequent wordt toegepast zullen ze het snel afleren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Cross-reference: in Offtopic geblaat... maakte ik me ook al enige zorgen over de geestesgesteldheid van Guru Evi. Zonder Ecteinascidin's wijze woorden richting prullenbak te willen verwijzen, gooi ik het nogmaals in de groep omdat de invalshoek met dit draadje van zorg naar straf is veranderd: moet die* dan niet ook maar even een mailtje hebben?

edit:
*) Guru Evi, bedoel ik, niet Ecteinascidin :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 27-04-2004 22:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit zegt de FAQ er over:
Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap. Dit vermindert je reactie alleen maar in waarde omdat je je inzichtvolle verhaal verziekt met 'achtergrondruis' die door de meestal gebruikte toon als troll beoordeeld zal worden.
Er staat nergens dat deze edits verboden zijn. Mailen/editten lijkt me dan ook een te zwaar middel. Lager modden zou de straf moeten zijn. Of is dit verouderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Steve schreef op 27 april 2004 @ 22:43:
Mijns inziens: FPA-edit en mailen, er is inderdaad een specifiek mailtje voor in de DSP. Als dat echt eens consequent wordt toegepast zullen ze het snel afleren, lijkt me.
Een edit zou ik er *nooit* tegenaan werpen, tenzij het een flame/troll is die de grens overschrijdt. Een mail is in bijna alle gevallen voldoende om de gebruiker op de ongeschreven regel te wijzen. In dit geval ben ik het met * Polaris eens. Een edit is veel te zwaar voor een zulk 'vergrijp'. Dan ga je al richting een kleine censurering, en dat moet je ten alle tijden vermijden.

* botoo heeft de betreffende reacties al kritisch beoordeeld en naar mijn mening goed afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op 27 april 2004 @ 23:05:
Er staat nergens dat deze edits verboden zijn. Mailen/editten lijkt me dan ook een te zwaar middel. Lager modden zou de straf moeten zijn. Of is dit verouderd?
Lijkt me niet dat dit verouderd is, maar er staat voor zover ik kan zien *niet* dat het lager modden het *enige* is. Het lijkt me bovendien dat "slechts" modereren niet het gewenste effect ressorteert.

Uit het oogpunt van preventie (zowel het voorkómen van recidive als het wegnemen van een negatieve voorbeeldfunctie) zijn edits en mailtjes erg nuttig.

Bovendien is het voor de modforce irritant als een inzichtvolle post via een offtopic edit op twee gedachten komt te hinken - met wortel en tak uitroeien, that's what I say.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Robin Vreuls schreef op 27 april 2004 @ 23:12:
[...]

Een edit zou ik er *nooit* tegenaan werpen, tenzij het een flame/troll is die de grens overschrijdt. Een mail is in bijna alle gevallen voldoende om de gebruiker op de ongeschreven regel te wijzen. In dit geval ben ik het met * Polaris eens. Een edit is veel te zwaar voor een zulk 'vergrijp'. Dan ga je al richting een kleine censurering, en dat moet je ten alle tijden vermijden.

* botoo heeft de betreffende reacties al kritisch beoordeeld en naar mijn mening goed afgehandeld.
You are right, ik had de bedoeling van het editten van reacties even verkeerd begrepen. Voor zo'n geval is het dan idd not done om de reactie gaan editten.

Maar nog steeds vind ik het een goede oplossing om op een consequente basis users te gaan mailen die klagen over moderaties. Je hebt 't trouwens over een ongeschreven regel; maar staat dit niet in een of andere FAQ aangegeven? (net zoals er staat aangegeven dat je voor klachten over spelfouten in FA moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Even tussendoor: als ik het over editen heb, heb ik het niet per se over het verwijderen van tekst: het toevoegen van "gelieve moderaties elders te bediscussieren" of woorden van gelijke strekking lijkt me sowieso effectiever dan een verwijdering waar reden noch oorzaak aan af te zien is.

Censuur is idd niet het te bewandelen pad, daar zal weinig discussie over zijn :)

Hoewel ik hier dan wel weer even mijn twijfels heb :{

[ Voor 2% gewijzigd door Rataplan op 28-04-2004 16:28 . Reden: nog? noch |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rataplan schreef op 28 april 2004 @ 11:46:
Hoewel ik hier dan wel weer even mijn twijfels heb :{
Tja, da's zo'n nadeel van vrijeheid van meningsuiting, it comes with the package. Mooi op -1 en indien er admins rondlopen een mailtje die kant op jenssen.

Qua commentaar op moderaties: op de FP lopen ook mindere goden rond die niet de weg naar GoT/TMF weten te vinden, die weten niet beter en vooralsnog is onwetendheid geen zonde. Wat je kan doen? Mijns inziens is daar het ModdereterAccount prima bruikbaar voor. Indien je denkt dat het de moeite waard is om een user de weg naar TMF te wijzen, dan Moddereetaccount je ff (of vraag je iemand die dat account kent oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat soort reacties zijn linea recta een PowerModeratie naar de min twee, een admin edit en een waarschuwing waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zodra die admin-edit geweest is mag íe toch weer op -1?
Anders kan íe 'm zelf niet meer terugvinden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Robin Vreuls schreef op 28 april 2004 @ 13:02:
Dat soort reacties zijn linea recta een PowerModeratie naar de min twee, een admin edit en een waarschuwing waard.
* Delerium heeft vandaag een waardevol leermoment te pakken.
Pagina: 1