Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HELP] Bedrading hoe en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik als totale leek in bedrading, heb net een dode Compaq 250Watt voeding gestript, ik zag wel wat zitten in de fan. Omdat ik erg van de recycling ben wil ik de fan in mijn kast laten draaien. Er zit een 2 pin connector op, dezelfde aansluiting als bij een gewone cpu fan, maar nu met 2 pinnetjes. Waar en hoe sluit ik die aan? Aan de Voeding zelf, of aan het mobo.

Omdat de mod mijn vorige topic heeft gesloten aan gebrek aan humor post ik opnieuw. HET WAS SARCASME MAN!

Bij voorbaat dank..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Check eens wat de pinnetjes voor een fan op je moederbord inhouden kwa voltages en + en - ....

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Stoutert :P Mag niet he, nog eentje openen

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

De fan uit je voeding is ongetwijfeld een 12V exemplaar. Die kun je aansluiten op een molex (die witte voedingstekkers). Bij de fan is de zwarte draad de min en de rode de plus, bij een molex de zwarte de min en de gele (+12) de plus.

Als je je fan op 7v wilt laten draaien kun je 'm aansluiten tussen de +5 (rode draad in molex) en de +12 (gele draad in molex).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe, is er dan geen kans op kortsluiting etc? En het is inderdaad een 12v fan.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
stouterd idd...

google man!

"connect fan to molex": eerste result http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm

Verwijderd

Hij kan ten hoogste verkeert om draaien :+

Verwijderd

Topicstarter
Moest ik inderdaad wel weten dat ie op een molex moet..

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:32:
Hij kan ten hoogste verkeert om draaien :+
Of stil staan en warmte produceren ipv koelen >:)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:40:
Moest ik inderdaad wel weten dat ie op een molex moet..
op je mobo kan ook...
edit:
foto
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3820(Small).jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 22:12 ]

Verwijderd

2 pinnen, 2 mogelijkheden - 1x meten....
Ik open dit topic omdat ik geen zin heb om 231501 threads te gaan doorzoeken die ik via de search heb gevonden.
En ik sluit dit topic omdit ik geen zin heb om GoT te laten uitgroeien tot een vragenpaleis voor luie users. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor wat wij verwachten op GoT. Daarnaast is het openen van een nieuw topic zonder overleg met de moderator die je topic op slot had gedaan niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.