Dat je niet hoger kan dan 12,5 klopt. Dat is een technische limiet. Als je nog hoger wil, moet je óf een nForce bordje kopen, óf een andere brug dichtmaken.Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 15:45:
ik heb de pinmod voor 233 fsb gedaan wat ook de pci/agp divider aanpast, kom ook wel wat verder nu, maar bij een fsb van 180 en hoger boot het systeem niet eens. Ik heb cheap-ass (TakeMS) PC2700 geheugen, dat zal het probleem wel zijn lijkt me? Want dadelijk koop ik dure reepjes Corsair en haalt het niks uit
Ook heb ik de L5-mod gedaan, kan de MP lager zetten, dan veranderd de clockspeed ook, maar als ik hoger dan 12,5 ga (standaard is 12) dan boot het zaakje niet. Ligt dat aan de mod die misschien niet goed uitgevoerd is of heb ik een brakke core? De L2-mod heb ik niet werkend gekregen...
Overigens heb ik het systeem eens getest op hitte, in het bios is ingesteld het systeem uit te zetten bij een temperatuur van 85 graden. Ik heb alle koeling (incl. NB en CPU) uitgezet om te kijken hoe lang het duurde. Heeft toch nog bijna een half uur gedraaid voor het uitgeschakeld werd :lol: en dat op 2148mhz (179x12)
Dat je niet hoger dan 180 kan, zal idd door geheugen komen. Ik heb dezelfde en die komt ook niet hoog
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop