Toon posts:

[Opstelling] Kiezen tussen TV en Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Op het moment heb ik mijn 5.1 set zo opgesteld dat deze t.o.v. mijn computer goed staat. Mijn computer gebruik ik voor mp3s en spellen en heel af en toe een divx. Nu is het probleem dat ik ook een TV heb waar ik mijn DVDs op kijk, en daar staan de speakers nu dus verkeerd voor opgesteld.

Als ik de fotos van de HTs hier bekijk zie ik dat bijna iedereen zijn speakers goed heeft staan tov van de TV, ik zou graag willen weten hoe dit bevalt. In mijn geval zou ik mijn opstelling dan een kwartslag moeten draaien waardoor de fronts allebei bij mijn linkeroor staan, dit lijkt me erg vervelend aangezien ik de hele dag bijna mp3s luister. Is dit echt zo erg als het lijkt of valt het wel mee?

Om te horen waar mensen vandaan komen in spellen heb ik al wel een oplossing. Ik kan mijn computer zo aansluiten op mijn receiver dat linksvoor ook echt linksvoor is enz. omdat ik de Multi channel input gebruik.

De hoofdvraag is dus, hoe bevalt het om muziek te luisteren/spellen te spelen met de computer, als de opstelling van de speakers daarvoor verkeerd is? Vermeld er ajb even bij hoe de speakers staan ten opzichte van jezelf.

Thanx :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Luister jij muziek altijd vanachter je PC?

Ik zet vaak muziek op via mijn PC en loop dan gewoon rond, doe mijn dingen en doe vanalles.
In dat geval is het toch helemaal niet erg dat je luidsprekers niet perfect de goede hoek hebben voor je computer stoel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik luister altijd vanachter m'n pc. :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:39
Ik zou het goed opstellen voor de tv. Voor games en luisteren van muziek bij de computer gebruik ik een koptelefoon.

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 09:00
Koop een dikke receiver en sluit daar nieuwe speakers op aan ;) probleem opgelost :P.

Neeh grapje,

Als je niet veel films kijkt dan moet je niet de handel op je tv afstellen.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

R2D3 schreef op 14 mei 2004 @ 14:50:
Koop een dikke receiver en sluit daar nieuwe speakers op aan ;) probleem opgelost :P.

Neeh grapje,

Als je niet veel films kijkt dan moet je niet de handel op je tv afstellen.
Hij zegt niet dat hij niet veel films kijkt, hij kijkt alleen niet zoveel divx'en achter zijn PC. Hij kijkt meer films op zijn TV (maak ik uit de tekst op), dus speakers richting TV is in mijn ogen WEL verstandig.

Verwijderd

Eigenlijk vraag je nu of een bepaalde situatie beter is dan een andere situatie, terwijl je ze allebei thuis kunt testen...

Tip: Probeer t een tijdje en dan kom je tot de conclusie dat je ze beter in de PC-opstselling had kunnen laten staan....

• Slakkie_S81
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025

Slakkie_S81

dwaas

Of je gaat een beetje kutten met je aansluitingen (als al je boxjes 'tzelfde zijn maakt dat niks uit), bv je linksachter van je pc aansluiten op je rechtsvoor op je versterker of zo? (ik noem maar wat)

hi hi

Verwijderd

Koptelefoon voor de pc en speakers voor de tv :)

Maar post eens een foto van je kamer, misschien valt er wat te regelen. Ik heb het beide voor elkaar gekregen door mijn bank voor mijn bureau te plaatsen :)

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:39
waar zit je het meest? dan stel je daar je 5.1 op toch?
zo moeilijk is dat niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
xzoticate schreef op 14 mei 2004 @ 14:48:
Ik zou het goed opstellen voor de tv. Voor games en luisteren van muziek bij de computer gebruik ik een koptelefoon.
Ik luister bijna de hele dag muziek, en de hele dag een koptelefoon lijkt me maar niets. Eigenlijk is hier mijn grote vraag, is het storend als je muziek luisterd en de fronts bij je linkeroor zitten en de kleinere rears bij je rechteroor.
jk_warrior schreef op 14 mei 2004 @ 14:53:
Hij zegt niet dat hij niet veel films kijkt, hij kijkt alleen niet zoveel divx'en achter zijn PC. Hij kijkt meer films op zijn TV (maak ik uit de tekst op), dus speakers richting TV is in mijn ogen WEL verstandig.
Klopt, in volgorde van hoe vaak:
MP3s luisteren
DVDs kijken
Games
DivX kijken
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:53:
Eigenlijk vraag je nu of een bepaalde situatie beter is dan een andere situatie, terwijl je ze allebei thuis kunt testen...

Tip: Probeer t een tijdje en dan kom je tot de conclusie dat je ze beter in de PC-opstselling had kunnen laten staan....
Dat is het probleem, mijn kamer zit helemaal vol en ik kan niet 'zomaar' even iets testen. Daarom is dit topic, ik wil graag ervaringen van anderen horen.
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:13:
Koptelefoon voor de pc en speakers voor de tv :)

Maar post eens een foto van je kamer, misschien valt er wat te regelen. Ik heb het beide voor elkaar gekregen door mijn bank voor mijn bureau te plaatsen :)
Daar was ik m'n hoofd ook over aan het breken :) Dat het voor allebei goed is, maar dat past gewoon niet in miijn kamer.
Shutdown98 schreef op 14 mei 2004 @ 16:38:
waar zit je het meest? dan stel je daar je 5.1 op toch?
zo moeilijk is dat niet ;)
Ik zit het meest achter mijn computer muziek te luisteren, alleen als het niet zo storend is om je speakers daarvoor niet ideaal op te stellen zou ik ze liever goed opstellen voor DVDs.
Slakkie_S81 schreef op 14 mei 2004 @ 15:10:
Of je gaat een beetje kutten met je aansluitingen (als al je boxjes 'tzelfde zijn maakt dat niks uit), bv je linksachter van je pc aansluiten op je rechtsvoor op je versterker of zo? (ik noem maar wat)
Ze zijn niet allemaal hetzelfde, 2 grote fronts en 2 kleinere rears.

Thanx voor alle antwoorden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 17:11 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:43

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kun je de TV/PC opstelling niet aanpassen zodat ze dichter bij elkaar staan? Dan is het misschien makkelijker?

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op 14 mei 2004 @ 17:07:
Kun je de TV/PC opstelling niet aanpassen zodat ze dichter bij elkaar staan? Dan is het misschien makkelijker?
Ze staan nu al dicht bij elkaar, echter 90 graden gedraaid. Allebei aan 1 kant is in mijn kamer onmogelijk.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:41:
[...]
Om te horen waar mensen vandaan komen in spellen heb ik al wel een oplossing. Ik kan mijn computer zo aansluiten op mijn receiver dat linksvoor ook echt linksvoor is enz. omdat ik de Multi channel input gebruik.
[...]
Ben ik nou raar, of geef jij hiermee aan dat je het probleem voor spellen wél kan oplossen, maar voor muziek niet? Dat gaat toch (nagenoeg) het zelfde?
Ik de speakers hier goed staan voor de TV. (Mag ook wel aangezien ik hem ook gebruik voor het tv-kijken. Hadden ook wel een tv zonder spekres kunnen nemen...) Maar bij muziek heb ik altijd meer het gevoel alsof het midden in de kamer staat. En ik moet zeggen dat bevalt me wel. Maakt het niet uit waar ik sta...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op 14 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Ben ik nou raar, of geef jij hiermee aan dat je het probleem voor spellen wél kan oplossen, maar voor muziek niet? Dat gaat toch (nagenoeg) het zelfde?
Ik de speakers hier goed staan voor de TV. (Mag ook wel aangezien ik hem ook gebruik voor het tv-kijken. Hadden ook wel een tv zonder spekres kunnen nemen...) Maar bij muziek heb ik altijd meer het gevoel alsof het midden in de kamer staat. En ik moet zeggen dat bevalt me wel. Maakt het niet uit waar ik sta...
Het probleem was niet het positioneren van linksvoor rechtsvoor enz maar dat de linkerkant erg zou overheersen omdat daar de grote fronts staan en rechts de kleine rears. Wat ik dus wilde ik reacties zoals die van jou :) Waar mensen hun ervaring vertellen met speakers die niet perfect staan opgesteld. Jij zegt dus dat je altijd het gevoel hebt dat het in het midden van de kamer staat, dat soort dingen wil ik horen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Ik had ook altijd hetzelfde probleem, maar heb het opgelost door mijn PC werkplek precies tegenover de 'hometheater plek' te zetten. Telkens het geluid van hoofdzakelijk 1 kant werd ik niet vrolijk van. Nu het geluid dus gelijkmatig van achteren komt (fronts staan niet zo heel ver achter me, meter of 2 en onderling 3m uit elkaar), kan ik van achter de pc prima muziek luisteren. Spellen gaan via de rearspeakers voor stereo maar kan ook met fronts erbij voor 4.0
Uitstekende oplossing, mits de ruimte het toelaat (zeker het proberen waard)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
cross-over schakeldoos maken, zodat je pc/linksvoor - tv/rechtsvoor, pc/linksachter - tv/linksvoor etc kan omdraaien, dan je center gewoon bij de TV laten

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens. Ik voelde me net actief en heb het toen maar gewoon gedaan :p
Ik moet zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb.

M'n kamer is een stuk ruimer geworden en DVDs klinken echt geweldig!

Dan waar ik het meest bang voor was, de overheersing van links bij geluid uit m'n PC, deze was inderdaad erg sterk. Mede doordat ik links een betonnen muur heb en rechts een van gips. Mja.. ik heb gewoon de balans wat meer naar rechts geschoven en dit bleken mijn speakers bij hoge volumes ook nog goed aan te kunnen. Problem solved :)

Thanx allemaal voor jullie reacties! Wat mij betreft mag deze thread nu dicht.
Pagina: 1