Toon posts:

Soundmax op P4P800deluxe headset issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
P4P800 met on board soundmax in combi met een logitech headset werkt niet bij MSN gesprek.

Echt alles nagekeken in de Soundmax control panel en de wizzard.
Op de front aansluitingen werkt de mic en hoofdtelefoon helemaal niet.
Sluit ik het aan achterop de pc dan kan ik wel geluid horen (hetgeen andere msn partij zegt), mijn microfoon werkt ook (hoor ik in mijn eigen speakers), maar mijn stemgeluid is niet te horen bij de andere (msn) partij.

Ik heb een ASUSp8p800 deluxe mobo met onboard Soundmax. Ik heb ook een Norton firewall.....zou daar iets mis kunnen gaan?

Verwijderd

Het lijkt eerder dat er een instelling in MSN verkeerd staat, want hardwarematig werkt alles. Misschien kun je aan een mod vragen of ie het topic wil verplaatsen naar het forum "software algemeen." Ik denk dat ze je daar beter kunnen helpen met dit probleem.

Lijkt mij trouwens niet dat het aan norton ligt, een firewall houdt alleen het in en uitgaande verkeer bij, dus als MSN toestemming heeft om verbinding te maken dan heeft jou stemgeluid dat ook.

Verwijderd

ik heb een router en volgens mij moet ik expliciet poortjes openen voor beeld en geluid in msn... misschien dat het geluid dus wel geblocked wordt door de firewall ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-07 11:36

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:58:
Echt alles nagekeken in de Soundmax control panel en de wizzard.
Op de front aansluitingen werkt de mic en hoofdtelefoon helemaal niet.
Sluit ik het aan achterop de pc dan kan ik wel geluid horen (hetgeen andere msn partij zegt), mijn microfoon werkt ook (hoor ik in mijn eigen speakers), maar mijn stemgeluid is niet te horen bij de andere (msn) partij.
Heu Sinbad! Zijn dat aansluitingen van de frontpanel aangesloten? Dubbelklik eens rechtsonder in XP op "Volume" en check of de microfoon aan staat i.p.v. "Mute". Staat ie er niet bij, klik dan op "Properties" bij "Options" en vink dan "Mute" weg. Controleer of het zowel bij "Playback" als "Recording" aan staat. Probeer het dan nog eens.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Ik heb pas geleden exact hetzelfde probleem gehad en het onderstaande was de oplossing.
Je hebt volgens mij geen Intel netwerkkaart maar ik zou het onderstaande toch eens proberen.
Als je Windows XP gebruikt en over een Intel-netwerkkaart beschikt, kun je problemen ondervinden met de audiofunctie van MSN Messenger. Met sommige Intel-netwerkkaarten wordt standaard draadloze 802.1p-ondersteuning ingeschakeld en is er geen mogelijkheid om deze ondersteuning uit te schakelen.
Mogelijk kun je dit probleem verhelpen door de QoS-pakketplanner uit te schakelen. Je kunt dit als volgt doen:

1. Klik in Windows op Start en kies Configuratiescherm.
2. Klik op Netwerk- en Internet-verbindingen en klik vervolgens op Netwerkverbindingen.
3. Klik met de rechtermuisknop op de actieve netwerk- of internetverbinding en kies Eigenschappen.
4. Schakel het selectievakje QoS-pakketplanner uit.
5. Start de computer opnieuw op.
6. Meld je aan bij MSN Messenger en probeer de audiofunctie nogmaals te gebruiken.
van http://messenger.msn.nl/Help/Issues.aspx

Overigens is mijn ervaring dat je of de audioaansluitingen aan de achterkant kunt gebruiken OF de frontpanel aansluiten en niet beide tegelijk. Om de frontpanel aansluitingen te gebruiken moet de stekker daarvan op het moederbord aangesloten worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Canard op 14-05-2004 08:39 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nog wat topics gevonden:
-=Het grote Msn Messenger topic=-
geen geluid bij gesprek microfoon (in dit geval de oplossing)
praten via msn met mike?
[rml][ MIC] Niet Microfoon, wel Line-in[/rml]
logitech webcam met microfoon
Microfoon wordt genegeerd (in dit geval oplossing)
Ik kan niet praten over msn
[rml][ MSN] voice chat[/rml]

Als het niet werkt misschien MSN 3.0 installeren?

Verder heb ik nog de poorten die open moeten staan voor MSN, ik weet dat je een router hebt, of was het die ouwe stinkbak van een Compaq? ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
IP Poortnummer Toepassing 
389   : TCP MSN NetMeeting 
522   : TCP MSN NetMeeting 
1024  : UDP MSN NetMeeting (ports 1024 - 65535) 
1503  : TCP MSN NetMeeting Whitebord and Application Sharing 
1720  : TCP MSN NetMeeting 
1731  : TCP MSN NetMeeting 
1838  : TCP MSN Messenger (Gamevoice) 
1863  : TCP/UDP MSN Messenger primary (incoming) 
2300  : TCP/UDP MSN Gaming Zone DX (incoming) - ports 2300-2400 
2880  : TCP MSN Gaming Zone (ports 2880-29000).
Caution: all ports open will become a security problem!

3389  : TCP MSN/Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol) for Remote Assistance 
5004  : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Used for AUDIO and VIDEO. 
Caution: securty risc! Do not open ALL these ports!

5004  : UDP MSN messenger (dynamically uses a port in this range 5004 - 65535
(requires uPNP in your NAT router and/or firewall).
Used for AUDIO and VIDEO. See Microsoft website for details. 

5190  : UDP MSN Messenger (incoming) 
6667  : TCP MSN Gaming Zone (incoming) 
6891  : TCP MSN Messenger Filetransfer (incoming) - ports 6891 - 6900, one port per file transfer 
6901  : TCP/UDP MSN Messenger Voice Telephony (incoming) 
28800 : TCP MSN Gaming Zone (incoming) - ports 28800 to 29000 
47624 : TCP MSN Gaming Zone DX (incoming)

http://www.weethet.nl/dutch/ipports.php

Verwijderd

:) :) :)
dank, mensen ik ben nu op het werk, maar ik zal vanavond ff kijken en indien gevonden de oplossing ff posten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Voor mensen die nu denken "Hé, een kloon!", het wordt al geregeld :)

Pagina: 1