Toon posts:

Microfoon wordt genegeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een microfoon gekocht, maar deze wordt door de computer genegeerd. Hij herkent het ding niet, hoewel ik wel gewoon mezelf wel door de boxen kan horen praten als ik erin spreek. Ik kan niks opnemen en via MSN of Netmeeting doet-ie ook niks.

M'n geluidskaart is twee maanden oud, dus daar zal het niet aan liggen. De microfoon vereist geen installatie, zeggen ze. Ik had ook al andere microfoons geprobeerd, zonder succes.

Hoe en waar kan ik de boel zo instellen dat m'n microfoon wel werkt?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Eventjes naar dat geluidsschermpje gaan met al die regelschuifjes, Option --> Properties --> Recording, alles aanvinken, juiste ingang selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, hij doet het nu... Ik kan wat opnemen en hij doet het ook via MSN! Applaus voor SJRoorda! Weet je ook misschien hoe je kunt zorgen dat-ie op z'n gevoeligst is...?? Welk metertje moet naar boven en welk naar beneden?? Hartelijk bedankt... Alvast! :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Je moet het schuifje dat je hebt aangevinkt zo hoog mogelijk zetten, dan wordt-ie het gevoeligst (weet even niet meer of dat Microphone is (zou logisch zijn) of Line In). Als het de Microphone is, kan je op advanced klikken en het vinkje bij Mic Boost aanzetten, maar meestal geeft dit alleen maar slechter geluid.

Hou er ook rekening mee dat als je je microfoon te gevoelig zet, dat hij dan gaat 'zingen', en dat is wel het laatste wat je wilt!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat zingen gebeurt alleen als je op speakers zit... (de mic hoort de speakers, en stuurt de geluidsgolven van de speakers (licht vertraagd) terug door de versterker).

Mic Boost werkt okee, maar pas op dat je em niet te gevoelig zet.

Forget your fears...
...and want to know more...