Dubbele netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 14:11
Ik heb hier een computer met twee identieke netwerkkaartjes. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hiermee twee keer zo snel het netwerk op kan?

Gewoon beide kaartjes dezelfde IP instellingen geven? Is dat genoeg? Of komt hier meer bij kijken?

The Flying Dutchman

Verwijderd

Wat zijn het voor kaarten. De kaart moet nl speciale drivers hebben. Compaq Intel kaarten kunnen dit.

• The Flying Dutchman
Het zijn hele simpele kaartjes met een realtek chipje erop... dat gaat niet lukken dus???

The Flying Dutchman

Verwijderd

Dat hoeft geen probleem te zijn. Gebruik je Linux? Dan zou je channel bonding toe kunnen passen. Hiervoor moet je wel je kernel opnieuw bouwen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 20 december 2000 13:27 schreef r3b00t het volgende:
Dat hoeft geen probleem te zijn. Gebruik je Linux? Dan zou je channel bonding toe kunnen passen. Hiervoor moet je wel je kernel opnieuw bouwen.
Onder Win2k Advanced Server heb je ook load balancing... kan het ook mee...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

D'r is owk een gewone win prog tekrijgen die je verbindingen koppeld.

Verwijderd

Onder Win2k Advanced Server heb je ook load balancing... kan het ook mee...
LoadBalancing is totaal wat anders dan simpelweg 2 NICS aan elkaar te knopen.....

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

In W2Kpro kun je ook load balancing gebruiken zover ik weet.

(laatst per ongeluk aangezet met ISDN, ging ie steeds inbellen met een extra lijn...heel irri! :P )

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• The Flying Dutchman
Januz_ weet je waar ik dat proggie kan downloaden of hoe het heet?

Binnenkort heb ik namelijk een LANparty en aangezien ik errug veel spullen op mijn hd heb die wel intressant zijn voor anderen is het wel leuk om een dubbele verbinding te hebben. Ik heb toch twee van die netwerkkaartjes liggen.

Dus als je mij een naam van dat proggie kunt geven of een URL waar ik het kan downen, dan zou ik daar erg blij mee zijn! :)

The Flying Dutchman

Verwijderd

Voor LoadBalancen heb je een LaodBal nodig, bijvoorbeeld in de vorm van een Cisco LoadBal.

De loadbal 'bekijkt' de serverload tussn twee servers, en 'verdeelt' ze gelijkmatig naar de servers, zonder dat de een 100% belast is, en de ander maar 10%.

Die optie in W2K heet misschien wel zo, maar is het dus niet...

Verwijderd

That's all i know. hep ut nooit gebruikt :)

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 14:07 schreef StratoFarmer het volgende:
In W2Kpro kun je ook load balancing gebruiken zover ik weet.

(laatst per ongeluk aangezet met ISDN, ging ie steeds inbellen met een extra lijn...heel irri! :P )
Dit heeft dus HELEMAAL niets met loadbalancing te maken. Dit is gewoon met twee lijnen tegelijk inbellen.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Ik heb hier een computer met twee identieke netwerkkaartjes. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hiermee twee keer zo snel het netwerk op kan?
het is dus volgens mij dus wel de bedoeling dat het sneller gaat en dus geen loadbalancing, dus alle posts door de gehakmolen en ff wat andere antwoorden verzinnen, weet er zelf verder ook geen zak vanaf helaas

Verwijderd

idd...load balancing kan al vanaf winnt 4.0 server... (ook workstation trouwens) hiervoor hoef je alleen maar de IIS (Internet Information Server) te installen en je drives als webpage te benaderen..

Zoals jij bedoeld kan idd met winproggies, alhoewel ik daar niet bekend mee ben. Met Linux kan het ook (daar lukte het mij ook mee) Ik heb Linux gebruikt om op een LAN mijn FTP-server de bottleneck van 100Mbit op te lossen. Dat werkte pfect...

Onder windows denk ik dat het onbegonnen werk is. Zo'n proggie vinden kan je heeeel veel tijd kosten.. :)

suc6 iig

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als de party een hub gebruikt, dan blijf je met het probleem zitten dat je netwerk zelf op 100 Mbit/s zit.
Als de party een goede switch gebruikt, wat tegenwoordig wel normaal is, dan geef je de netwerk-kaartjes een verschillend IP-adres, en vertelt de ene helft van de aanwezigen het ene IP-adres, en de andere helft het andere. Zolang jouw schijfjes en bus het aankunnen, lijkt het dan net alsof er 2 gemirrorede servers staan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Hmm mooi, ik heb nu in mijn Linux server ook twee 3com netwerk kaartjes zitten, maar ik weet ook niet precies hoe ik hier iets van loadbalancing kan krijgen.
(ik kan wel 1 server op de ene kaart zetten en bijv de ftp server op de andere) maar ik wil eigenlijk dat ie het zelf uitzoekt maar ik weet niet of dit uberhaupt wel mogelijk is

zoals al eerder werd duidelijk gemaakt moet dit onder linux toch wel lukken, dus ik heb goede hoop :)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Gaan we weer, volgens mij heb ik mensen op een ID gebracht na mijn topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/79531

Iedereen weet dat het kan, maar niet hoe.
Heeel irri!

Er zijn hier gasten die het gedaan hebben, als die nou precies zeggen wat ze gedaan hebben, komen we een heel stuk verder.

Het kan onder Linux (Samba), en onder Win xxx als je 3Com 980 kaartjes hebt.

BDW: Dit noemen ze toch Bridging?

Verwijderd

whaha!!!! bouw een beowulf cluster, lekkah snel... wel linux, maar dat roels..

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op woensdag 20 december 2000 14:30 schreef Straatje het volgende:

[..]
Dit heeft dus HELEMAAL niets met loadbalancing te maken. Dit is gewoon met twee lijnen tegelijk inbellen.
Wellicht heet het niet zo nee....djz..|:(
maar w2k belt dus alleen maar die tweede lijn wanneer er meer bandbreedte nodig heeft!!! het werkt dus wel degelijk 'load balancing'.
Anyway, w2k maakt dus geen verschil tussen netwerken...Lan of ISDN, zal um een worst wezen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Pagina: 1