Toon posts:

geheugen in slot 3 werkt, in slot 1 niet

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorige week een computer gekocht en na de installatie van de software bleek de pc maar 256mb te hebben idpv 512..

even wat systemspecs:

AMD Athlon 64 3200+
Infineon 256MB DDR 400/ PC 3200 x2
Asus K8V SE Deluxe
ATI 9600XT 128mb
Maxtor 120gig
enz..

er zaten 2 latjes van 256mb in de sloten 1 en 2, het 3de was vrij. ASUS probe (meegeleverde software van het moederbord) beweerde echter dat het geheugen in slot 1 niet aanwezig was, hoewel dat wel zo was (en ja, ik heb het goed aangedrukt..). Na het verwijderen van het latje in het 1ste slot en installeren van het zelfde latje in het 3de slot geeft ASUS Probe aan dat er wél 512mb op m'n moederbord zit, dus 1 latje van 256mb in het 2de slot, en 1 van 256 in het 3de slot.. Ik zou graag weten hoe het komt dat het geheugen in m'n eerste slot niet wordt gededecteerd..

mvg

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Misschien een slot kapot? Werkt dat andere reepje wel in slot 1?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
als er een slot kapot is.. geeft hij dan nergens een error als je info over het 1ste slot gaat opzoeken..?

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 13:00
weet je zeker dat je je sloten op je moederbord niet omgedraaid hebt :P 8)7

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hem dus over dit http://www.rainbow-it.co.uk/ProductImages/k8v.jpg moederbord.. als ik geheugen in het blauwe slot steek werkt het niet..

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

En als je dual channel uit zet, oid?

Learn something new every day.

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet je dual channel uit??

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:13:
hoe zet je dual channel uit??
In je BIOS.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 18:10
Er zit geen dual channel op dit moederbord.
Wat betreft het geheugen; ik heb ook dit mobo en ik heb ook 2 reepjes geheugen erop zitten. Eentje van 256MB in de blauwe (1e slot) en eentje van 512MB ernaast (slot 2 dus). Dit werkt gewoon goed en tevens op de juiste snelheid.
Misschien dan toch je geheugenbankje kapot?
Zou zeggen test hem effe met 1 geheugenreepje om alles uit te sluiten.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 19:02

Super_ik

haklust!

heuj, waarom hebben ze er 1 blauw gemaakt en de rest geel, heeft dit nie een bepaalde betekenis ofzo dan :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

zie dit => http://gathering.tweakers...essages/649229#maximumram

hangt net vanaf hoeveel geheugen je kunt plaatsen op je MoBo

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Voor zover ik weet ondersteund jou athlon ook geen dual channel, maar als je je geheugen nou eens wisselt dus degene die je nu in 3 hebt zitten verhuis je naar 2 en dan degene die in 2 zit naar 1 en kijk eens of ie dan draait.. heb ik namelijk ook weleens eerder gezien..

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik zal het ff testen.. gewoon het staafje van slot 1 in 2 steken en visa versa.. brb..

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Ik heb een Asus K8V Deluxe (NON SE) moederbord met ook twee keer 512 mb ram.

256mb per slot moet geen probleem zijn,

mijn probleem was echter dat m'n pc3200 geheugen niet boven de ddr333 uit kwam. Ik had mijn geheugen in beide gele sloten zitten.

Nu ik 1 module in de blauwe geheugen slot heb gedaan en de andere module in 1 van de 2 overige gele sloten draai ik zonder problemen ddr400.

Probeer het in jouw geval ook eens om je modules te switchen.
En tip: controleer eens of je geheugen werkelijk op 200mhz (ddr400) draaid want ik kwam er pas een paar maanden na mijn aankoop achter dat mijn geheugen door bovenstaand probleem lekker op 100mhz liep (DDR200).

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geheugen omgewisseld, maar zonder succes, ASUS probe geeft nog steeds 256mb aan in het 2de slot.. mss is m'n moederbord dan toch kapot.. ik heb het nog maar een week en aan mij zal het zeker niet liggen.. btw, de snelheid van je geheugen, zie je dat ook in je bios?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m.a.w. dus alles geprobeerd: - 256(2*) in slot 2 + 256(1*) in slot 3 = 512
- 256(1*) in slot 1 + 256(2*) in slot 2 = 256
- 256(2*) in slot 1 + 256(1*) in slot 2 = 256

ik denk dat de andere combinaties die mogelijk zijn niet echt veel effect zullen hebben, ik concludeer hieruit dat slot 1 defect is..

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 17:59:
ik heb m.a.w. dus alles geprobeerd: - 256(2*) in slot 2 + 256(1*) in slot 3 = 512
- 256(1*) in slot 1 + 256(2*) in slot 2 = 256
- 256(2*) in slot 1 + 256(1*) in slot 2 = 256

ik denk dat de andere combinaties die mogelijk zijn niet echt veel effect zullen hebben, ik concludeer hieruit dat slot 1 defect is..
lijkt mij ook.. omruilen die zooi :)

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Pagina: 1