Toon posts:

Netwerk onder xp met crosscable valt uit *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
y0w,

Mijn eerste post en jawel meteen omdat ik dat shit netwerk niet meer voor elkaar krijg. Ik heb dus 2 computers. Ik had het hele netwerkje in orde (2 onboard netwerkkaarten en een crosscable) dus ik testen en jawel alles deed het goed.
Maar toen....
3 dagen erna deed niets het meer. Ik heb alles geprobeerd:
zelf ip adressen gegeven
firewall uitgeschakeld
opnieuw netwerk diskette gemaakt
enz.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen in windows, en als dat het niet doet met mijn hardware? |:( :'(

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Je hebt het neem ik aan al wel met een andere kabel geprobeerd?
Misschien is het wel gewoon een kabelbreuk.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kun je elkaar wel pingen?

Hier staat tekst

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:39

Reptile209

- gers -

Doe eens wat uitgebreider:
* "doet niets het meer" schiet niet op: wat doet het niet meer?
* wat zijn de instellingen (op het moment dat niets het doet): cmd, en dan pingen, ipconfig /all voor beide PC's
* andere kabel lijkt niet perse nodig, als het eerst wel werkt mag niet van olof :X ;)
* als het je hardware lijkt te zijn: nieuwe drivers geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Reptile209 op 13-05-2004 10:08 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
doen je netwerkkaarten het nog wel?

while ( !$succeed ) { $try++ }

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Reptile209 schreef op 13 mei 2004 @ 09:32:

* andere kabel lijkt niet perse nodig, als het eerst wel werkt
Deze zou ik hier weg laten hoor.
Wij kunnen hier niet zien wat er met de kabel is gebeurd. Hij kan best heel goed kaopt zijn gegaan.

Het komt niet vaak voor, dat ben ik met je eens. Maar zo af en toe gaat er wel eens een kabel kapot en dan kun je heel lang zoeken naar het probleem in de software (dat er dan dus niet hoeft te zijn).

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 09:19:
y0w,
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen in windows, en als dat het niet doet met mijn hardware? |:( :'(
ja de faq lezen ,dat eerst proberen,
en als dat niet werkt andere hobby zoeken
hier kan niemand iets mee

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
ik denk dat we voorlopig niet van dit soort topics af komen.. Bijna iedereen is tegenwoordig met meerdere thuis-pc's aan het klooien zonder echt te weten waar men mee bezig is.. Ik begin er wel een beetje moe van te worden...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Jawel ... daar istie weeeeeer !!!11 ;)

Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal

wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig,

aangezien die nu van toepassing is: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart
[..]
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een

goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog

eens enthousiast!
Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te

leren. Toon ook aan dat je zelf snapt waar je mee bezig bent.

Dingen waar je rekening mee dient te houden:

• Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft,

hoe beter je geholpen kunt worden
• Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
• Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd en vertel waarom dit je niet verder geholpen heeft. Wees hierbij specifiek, zodat de info relevant is.

"Ik heb niets gevonden" zegt niets.
• Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
• Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!

Zoals hierboven wel blijkt zijn een goede en duidelijke openingsreactie en de titel daarvan belangrijke onderdelen van een topic. Wees duidelijk in wat niet

werkt, wat je zelf al gedaan hebt en wat je tegenhoudt in hetgeen je wilt.
Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar

aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de

FAQ Network Troubleshooting.

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer

voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige

forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!

(C) Nego :P

p.s.: Titel edit ook nog :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hmm, de TS is ineens wel stil... Zou het dan toch ineens weer werken?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Sierra-NL schreef op 13 mei 2004 @ 10:50:
Hmm, de TS is ineens wel stil... Zou het dan toch ineens weer werken?
nee die is de faq aan het lezen :+

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja idd. Toch eerst de FaQ lezen. sorry voor het lastig vallen maaja ik ben hier ook nieuw he O-)
voortaan ff eerder bedenken :/ domme ik :P
oke das wel weer genoeg zo als het me niet lukt dan zie ik het dan wel weer.

P.S. aan de netwerkkabel ligt het niet want ze detecteren elkaar wel (tenminste de 1 de andere wel) maarja

//Mr. Wilson (n00b)
Pagina: 1