Toon posts:

Help: Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik kon toen ik win98 draaide een webserver draaien.
Maar nu heb ik XP (eindelijk :D) en ik wil weer een server draaien maar ik kan er op komen maar andere niet.
Iemand zij tegen me dat de firewall van XP aan staat en een port open moet goeien maar weet niet hoe.

Misschien kunnen jullie me ff helpen met het fiksen van me server.

Al vast bedankt.. XoroX

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 00:40:
Hallo.

Ik kon toen ik win98 draaide een webserver draaien.
Maar nu heb ik XP (eindelijk :D) en ik wil weer een server draaien maar ik kan er op komen maar andere niet.
Iemand zij tegen me dat de firewall van XP aan staat en een port open moet goeien maar weet niet hoe.

Misschien kunnen jullie me ff helpen met het fiksen van me server.

Al vast bedankt.. XoroX
1. We groeten hier niet op het forum, zie de FAQ
2. De info over dit onderwerp vind je waarschijnlijk in de Windows Operating Systems - FAQ van het Windows OS subforum en anders in Het Grote Poortmappingsverhaal
3. Ook de helpfile van Windows lezen wil wel eens helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door MissingDog op 13-05-2004 00:44 ]

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Je wil een webserver draaien onder XP? :?
Ik denk dat je met de post van MissingDog een heel eind komt :)

[ Voor 67% gewijzigd door hemz op 13-05-2004 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het nog niet echt om het eerlijk te zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

XoroX, welkom op GoT :Y)

Dit is een vraag die heel goed zelf is te beantwoorden. Dit staat namelijk in de handleiding van elke webserver die ik ken (al zeg je helemaal niet welke je gebruikt). Ook staat dit op vele plaatsen op GoT (waaronder inderdaad een FAQ in Network Troubleshooting, Het Grote Poortmappingsverhaal ) en staat dit in vele tutorials buiten GoT. Het gaat dus standaard om de HTTP poort :)

Dus open die poort in je FW en het moet gaan. Maaarrr het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ISP die poort blocked en zal je een andere, boven de 1k, moeten gebruiken. Maar dan moet je je wel even af vragen of het wel mag van je ISP en wat er gebeurt als je het niet fatsoenlijk beveiligt (en dan bedoel ik niet met een firewall) en het fout gaat :P

Lees trouwens een volgende keer ook enig sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in het desbetreffende subforum, daar staat al heel veel info in, in dit geval dus Beveiliging en Virussen - Policy :)

Omdat eerst zelf op proberen te lossen op GoT echt nodig is en dat hier heel goed is te doen, sluit ik het topic. Lees voor GoT in het algemeen FAQ Forumgedrag even door, dan weet je wat beter hoe en wat op GoT gangbaar is zodat het voortaan beter gaat :)

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.