Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verbuigen mobo en MDF niet door hitte?

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:02
Ik zit met een vraag ga van de week ff een mobo halen
Asrock K7VM2 met Video onboard er komt een Athlon Thudernbird 900 op te draaien nu was mijn vraag kan ik dit mainbord gewoon op een plaat mdf schroeven? niet dat mobo of mdf krom gaat staan daar die hitte

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
Wat voor hitte denk je dat er zich ontwikkelt?

Het hout gaat niet buigen van de hitte. Je mobo ook niet.

Verbouwing

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Zijn genoeg topics over geweest, gebruik de search maar eens en zoek op mdf oid. Ik ben nu ook een mdf kast aan het bouwen en het is wel aan te raden om een moederbord backplate uit een andere kast te halen en daar je mobo op de monteren ivm demonteren en aarding.

Een nee, je mobo kan niet buigen van hitte, of het wel heel extreem zijn, maar tegen die tijd hebben al je andere onderdelen het al begeven.

offtopic:
@modje: slotje?

[ Voor 8% gewijzigd door Vermicellisoep op 12-05-2004 22:09 ]

Nooooh! Stahp!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 21:00

Yotta

0110101001111010

Ik raad je wel aan om onder je mobo afstandsbusje te plaatsen, zodat je mobo niet het mdf aanraakt. :Y)

0110101001111010

• SmoothTweaker
daar moet ik iets anders op vinden aangezien ik geen backplate heb of die andere busjes ik probeer wel wat met schroeven O+ bedankt voor jullie hulp

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Over die afstandsbusjes: wat ik heb gedaan is gewoon door de onderkant van de bak (van MDF) gewoon zes gaten geboord met M3-bouten erdoor van zo'n 5 cm lang, die vastzetten met een moertje. Dan weer een moertje op ongeveer 15 mm van het MDF af, daar komt dus je mobo op. Deze moertjes lijm je ook vast zodat ze niet kunnen bewegen. Vervolgens plaats je het mobo erop en daar zet je ook weer moetjes op :)

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Ga eens langs bij een of andere lokale computerboer. Bij elke kast zitten (te veel) van die afstandsbusjes, als zei dus een pc in elkaar zetten houden ze die dus over. Misschien kan je er (eventueel voor een paar eurie) wat meekrijgen.

@Jer00n
Niet ietwat omslachtig? :?

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

Ipv moertjes vastlijmen kun je ook 2 moertjes tegen elkaar aan draaien. Zit ook muurvast.

Waar je wel voor moet uit kijken: warm hout zet uit. Zag laatst op Bit-Tech een hele mooie case van hout waar de lak begon te scheuren op de naden.

Verwijderd

je moederbord zal enkel maar buigen als ie veel te heet word. (maar tegen dan heeft al de rest het al gehad denk ik)
het substraat, de ondergrond (glasvezel met de expoy) is er zo voor gekozen dat die zodanig mee krimpt en rekt met het koper boven op en binnen in

als je weet dat die spulle in het productie proces al op verschijdene plaatse goed heet gebakke worde (persen, lakken) het gaat heus niet als een bimetaal thermostaatje kromtrekke hoor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 11:06 ]

Verwijderd

Vermicellisoep schreef op 12 mei 2004 @ 22:40:
Ga eens langs bij een of andere lokale computerboer. Bij elke kast zitten (te veel) van die afstandsbusjes, als zei dus een pc in elkaar zetten houden ze die dus over. Misschien kan je er (eventueel voor een paar eurie) wat meekrijgen.

@Jer00n
Niet ietwat omslachtig? :?
Die afstandsbusjes zijn niet echt heel erg bruikbaar op MDF. Je krijgt ze namelijk niet echt goed vastgeschroefd i.v.m. de schroefdraad die niet is gemaakt op zich echt vast te zetten in MDF. Ik heb dit ooit ook geprobeerd, het gaat wel, maar echt prettig werkt het niet. Ik zou toch proberen om ergens een backplate te regelen, waarop je het moederbord gewoon netjes kunt monteren. Vervolgens is die backplate heel eenvoudig op MDF te monteren. Dit heb ik zelf ook gedaan in mijn houten PC'tje. Als ik nu het moederbord wil demonteren, hoef ik alleen maar even 4 schroefjes los te draaien en ik kan de hele backplate er zo uithalen.

Verwijderd

Je krijgt ze namelijk niet echt goed vastgeschroefd i.v.m. de schroefdraad die niet is gemaakt op zich echt vast te zetten in MDF
Tip: lijm een moer die past bij de afstandbusjes in je MDF. Op die manier krijg je hem wel normaal vastgedraait en draait hij ook niet lam.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

de kans dat je mdf gaat buigen door vocht-inwerkingen, is volgens mij een stuk groter. aflakken dus :)

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Inderdaad MDF zal door de hitte niet zo erg vervormen, maar door vocht vervormt MDF vrij snel. Het is dus essentieel dat dat het MDF aan alle kant in de grondverf zet. Anders gaat je kast op den duur vrijwel zeker vervormen

• SmoothTweaker
Bedankt voor alle post die moertjes is een heel goed idee was ik ook op gekomen vandaag, ik ga nu na alles gelezen te hebben een mdf case voor me server maken. ik zal wel camera lenen zodat ik af en toe wat pics kan maken

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 21:00

Yotta

0110101001111010

Dat is je geraden :9, iig geval veel succes met je project. ;)

0110101001111010

Pagina: 1