Toon posts:

Een online game maken op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ff een vraagje. Ik ben een gamer en zit met een probleem namelijk: Ik heb een pc (netwerk pc) maakt dus verbinding met het internet via een andere. Ik speel vaak met men clan maten en mijn uplod mag er wel zijn. Als ik bijvoorbeeld een game maak met Battlefield Vietnam op mijn pc (netwerk pc) kan niemand daar in en niemand ziet hem ook. Kan iemand mij helpen????

THNX!!!!!!!!!!!!!!!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
heb je in een eventuele firewall wel de desbetreffende poorten opengezet?

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 22:41
ip adressen gecheckt?? Ik heb daar geen last van. gebruik router voor mijn i-net

owja we groeten elkaar hier niet....

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb een firewall beneden maar dta poorten gebeuren weet ik niks van af en wat bedoel je met ip checken

Verwijderd

Je raakt jezelf aan het inlezen
Dit schiet niet erg op zo.
Als je niet weet wat ip adressen zijn etc etc maar je wil wel een server opzetten geef ik je weinig kans |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel wat ip adressen zijn en ik wil geen server opzetten gewoon een game maken online bij battlefield vietnam

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Forza Mucca!

Verwijderd

Nou ik probeer het uit teleggen :)

Jij hebt een ip voor de buiten wereld deze kan vast of dynamisch zijn:
stel je hebt 100.100.100.100 als ip.

Nu heeft jou battlefield vietnam server een lokaal ip b.v. 192.168.0.1

Als ik dus jou server vanaf het internet wil gaan zien dan moet je dus een aantal poorten van battle field forwarden naar 192.168.0.1.

Hier komt het globaal opneer denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dankje daar zocht ik naar ik snap veel maar niet alles, ik heb al verdering geboekt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:22:
ja dankje daar zocht ik naar ik snap veel maar niet alles, ik heb al verdering geboekt
Kunnen we al gamen dan :) pssst MoHaa der op doet het veel beter :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:25:
[...]

Kunnen we al gamen dan :) pssst MoHaa der op doet het veel beter :P
Jah als iemand mij kan vertellen hoe ik poorten open kan zetten (ik heb norton internet security)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van een beetje eigen innitiatief :?
Met Het Grote Poortmappingsverhaal en de manual van Norton moet je toch echt wel een paar portjes kunnen openzetten (en eventueel dus forwarden vanuit een evt. router naar je PC).

Tijd voor een nieuwe sig..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb een hele goeie manual voor Norton, de uninstall knop. Als het dan wel werkt weet je ook meteen dat het daar aan lag ;)

(oh vervang het door sygate als firewall en AVG als virus scanner, beiden gratis en goed)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:22

M14

TS, een vraagje: Heb je 2 netwerkkaarten in je PC zitten?

Ik heb namelijk het volgende probleem gezien met Battlefield 1942: Een pc, voorzien van 2 NIC's om chello op te delen, kon geen server op het lokale netwerk zien. Laat staan connecten.
Nadat de NIC waarop de chello-verbinding binnen kwam gedisabled was, zag Battlefield ineens wel servers op het lokale netwerk.

Dit zag ik op de zelfde PC ook bij Vietcong, maar daar dan om gekeerd. Via het lokale netwerk connecten was geen enkel probleem. Maar via internet connecten was niet mogelijk totdat de NIC van het lokale netwerk was disabled.

Btw, tcp/ip protocol verwijderen werkte ook, maar dit lijkt me logisch :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
zou je wat meer kunnen vertellen over NIC en waar ik die kan disabelen, ik heb al gezocht maar kan niks vinden

Verwijderd

Ja sorry hoor, maar dat geloof ik dus echt niet.

Je hebt in dit topic tot viermaal toe een tip gekregen en in al die gevallen heeft iemand dat volledig voor je moeten voorkauwen. Ik stel voor dat je nu zélf je eens wat in gaat lezen in de materie en wat gaat prutsen. We zijn geen customer-support die je alles haarfijn stap-voor-stap kan uitleggen.

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.