Toon posts:

[WinXP] Geen ip via dhcp verkregen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend is het trammalant hier. Internet komt binnen op me router en die zorgt voor de verdeling naar de 3 andere pc's. Twee daarvan (waaronder de mijne) zitten nog achter een switch in dit netwerk.

Het probleem is dat er gewoon een werkende internetverbinding is en op de twee andere pc's er netjes een ip aangevraagd kan worden via de router en deze ook verkregen wordt. Alles gaat goed dus op die pc's.

Op pc numero 3 echter niet. Alles is ingesteld op automatisch zodat de dhcp functie van de router gebruikt zou moeten worden. Na een ipconfig /release en ipconfig /renew doet zich de volgende error voor:

-- Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 3 <Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.>

Vervolgens kent windows de pc zelf een ip toe (169.xxx o.i.d.), waar ik dus niks aan heb.

Ik ben er dus zeker van dat er niks aan de hand is met de router of de instellingen op deze .. er zijn genoeg vrije ip-adressen om uit te delen en de dhcp functie werkt perfect voor andere pc's. Het wisselen van poort op de switch levert ook geen resultaat op, evenmin als het verwijderen van de netwerkkaarten in WinXP.

Op de pc kan ik wel verbinding maken met andere pc's in het netwerk (pingen / netwerk shares accessen). Ook kan ik pingen naar de router (ping 192.168.0.1).. Het is echter niet meer mogelijk om in mijn browser op de router in te loggen, via de webadmin. Dan komt er een error dat de pagina niet weergeven kan worden.

Microsoft Telnet> o 192.168.0.1
> Bezig met verbinding maken met 192.168.0.1....
> Kan geen verbinding met de host maken, op poort 23. De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd.

Telnetten naar de router gaat dus ook al niet lukken vanaf de pc..

Mijn oplossingen zijn uitgeput, misschien dat jullie me er verder mee kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

heb je een firewall lopen?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen firewall en ook nooit gehad...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55

ralpje

Deugpopje

Gezien de foutmelding denk ik aan een fout in je netwerkkaart. Misschien ff de drivers weghalen en opnieuw installeren?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaat...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Naar aanleiding van een ander topic over een vergelijkbaar onderwerp, zou ik willen voorstellen om eens met een Knoppix Live CD te booten. Zonder dat je veel van Linux hoeft te weten, kun je op die manier eenvoudig testen of het een soft- of hardwareprobleem is. Als de hardware en routerconfig in orde zijn maakt hij automatisch een internetverbindig.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 12-05-2004 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opzich het proberen waard, maar is het niet zo dat Windows dat ook gewoon zou moeten doen? Dus als Windows het niet doet, dan is de kans wel redelijk aanwezig dat het met Knoppix ook niet gaat werken.. of zie ik dat fout?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
verwissel eens van poort op die router en anders knoop die pc een vast op een werkende lijn

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al eerder gemeld werkt de lijn wel en verder is er ook weinig mis met de router.. het moet denk ik echt gezocht worden op de pc zelf.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Omdat de andere pc's een IP krijgen toegewezen concludeer je dat de router dus ok is? Mijn ervaring zegt dat het niet zo hoeft te zijn. Geef de router eens een schop... uh reset.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
De router werkt idd wel.. ik zit nu met knoppix online .. gewoon via dhcp .. dus het werkt wel..

Het probleem zit hem dus ergens in windows xp. . ik had me al voorgenomen weer eens te gaan formatten.. maar het komt nu een beetje ongelegen, maar het zal wel moeten nu :(

Bedankt voor de hulp..

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 22:57

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 19:45:
De router werkt idd wel.. ik zit nu met knoppix online .. gewoon via dhcp .. dus het werkt wel..

Het probleem zit hem dus ergens in windows xp. . ik had me al voorgenomen weer eens te gaan formatten.. maar het komt nu een beetje ongelegen, maar het zal wel moeten nu :(

Bedankt voor de hulp..
dit probleem had ik vorig week ook.. bij mij was het verholpen door het Opnieuw installeren van de lancard drivers.. zag hem toevallig in de meuktracker staan voor realtek.. :P

---

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer ook eens winsockxpfix

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Welke netwerkkaart heb je? Sweex toevallig?
Heb het probleem ook gehad.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43
DHCP client is toevallig niet gestopt?

Kijk in RUN >> Services.msc
Dan ff dhcp client opzoeken en kijken of ie gestart of gestopt is :)

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Heb je de snelheid van je NIC al eens bekeken en vast inegsteld op bijv. 100MB Full Duplex? Als deze op Auto staat kan dit wel eens de oorzaak zijn.

My software never has bugs, it just develops random features...

Pagina: 1