[PHP + MySQL] Zoekmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik moet voor een project op school een zoekmachine maken... Nu is/was mijn kennis op het gebied van PHP nihil. Dit gaat steeds beter en kan vanuit PHP al een paar kleine dingetjes opvragen. Maar voor een zoekmachine moet ik niet weten hoe de databases heten of de kolommen die erin staan, maar wat er in de database staat, de gegevens dus. Nu heb ik dus nog geen manier gevonden om deze op te vragen. Ik kan het ook nergens vinden.

Dit is wat ik nu heb en begrijp (Ja ja, newbie 8)7)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
$link = mysql_connect("localhost","ODBC","");
if(! $link)
    die("Could not connect to MySQL");
else
    print("Access Granted, Connection Established");
print "<P>";

$database = "test";
mysql_select_db($database)
    or die ("Unable to open this Database: $database".mysql_error() );
print "Database opened: \"$database\" <P>";

print "Everything is running within specifeid parameters";
$result = mysql_list_tables($database);

Echo "<P>";

if (!$result) {
    print "DB Error, kan de tabellen niet opvragen\n";
    print 'MySQL Error: '. mysql_error();
    exit;
    }
while ($row = mysql_fetch_row($result)) {
    print "Tabel: $row[0]\n<P>";
    }
mysql_free_result($result);
$fields = mysql_list_fields("test", "colours", $link);
$columns = mysql_num_fields($fields);

for ($i = 0; $i < $columns; $i++) {
    echo "Column Name: \n", mysql_field_name($fields, $i) . "<P>";;
}
$result = mysql_query("SELECT * FROM colours", $link);
$num_rows = mysql_num_rows($result);

echo "$num_rows Rows<P>";

$result = mysql_query("SELECT my_col FROM my_tbl")
   or exit ("Ongeldige query " . mysql_error());

mysql_close($link);
?>

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Had gedaan, maar 'zoeken' was ik niet opgekomen om erbij te zetten...
Ik zal ff kijken wat ik eraan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 15:17

thomaske

» » » » » »

Op php.net kan je ook erg veel informatie en voorbeelden vinden

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ja, maar daar kon ik er dus niet achter komen hoe ik IN de database zoek, op GoT-Topics heb ik tot nu toe ook weinig succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

[sql]
select * from database where item like '%trefwoord%';
[/sql]

zoiets ? :o

[ Voor 10% gewijzigd door Kwai_gon_jinn op 12-05-2004 14:26 ]

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Kwai_gon_jinn schreef op 12 mei 2004 @ 14:25:
[sql]
select * from database where item like '%trefwoord%';
[/sql]

zoiets ? :o
Ja, maar dan dus een manier om dit in PHP te zetten, zodat ik dit vanuit PHP kan opvragen en weergeven. Want in SQL kan ik dit ook nog wel opvragen, maar hoe werkt dat in PHP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 22:26

ripexx

bibs

Beschrijf eerst eens goed wat je nu wilt. Een record selecteren uit een tabel in je database is dus niet zoeken. Daarnaast is er voor eenvoudig MySQL beheer een helemooie webbase tool. PHPMyAdmin. Daarmee kan je zo dioor je database wandelen. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Met MATCH en AGAINST kan je door verschillende teksten zoeken en daar de meest relevante resultaten van krijgen.

Zoals ripexx zegt, beschrijf eens goed wat je precies wil doen. WAAR wil je precies inzoeken; hoe ziet je database er ongeveer uit.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Het lastig uit te leggen als PHP/MySQL-Leek...

Maar, ik moet dus een zoekmachine maken in PHP. De producten komen in een SQL-Database te staan. Ik moet dus een zoekopdracht kunnen opgeven in PHP, deze moet dus zoeken in de SQL-database en de resultaten uit SQL weer op het scherm weergeven. Maar ik weet niet eens hoe ik IN de Database kom.

En omdat ik een leek ben op dit gebied en het niet kan vinden, wil ik het stap voor stap doen zodat ik het nog kan volgen. Dus ik wilde eerst zien hoe ik in een database kom en gegevens uit deze database kan laten zien m.b.v. PHP. Vervolgens wil ik kijken hoe ik dan kan zoeken IN deze database, dan weet ik inmiddels ook hoe ik de resultaten op het scherm moet krijgen. Het sorteer probleem komt later wel...

edit:

Ik heb alleen nog even een 'test' database opgezet waar ik wat simpele gegevens in heb staan, maar uiteindelijk wordt deze dus uitgebreider

[ Voor 10% gewijzigd door vegterb op 12-05-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

TRON schreef op 12 mei 2004 @ 14:33:
Met MATCH en AGAINST kan je door verschillende teksten zoeken en daar de meest relevante resultaten van krijgen.
Hierbij gebruik je de FULLTEXT search van MySQL maar dan moet je wel eerst die indexen leggen. ;)

Zoeken kan op verschillende manieren. Ik heb het dan dus over zoeken in bijvoorbeeld een serie nieuwsberichten welke in een database staan.

De meest eenvoudige oplossing is dmv een LIKE '%iets%' Alleen is dit ook de meest trage variant omdat er geen indexen gebruikt kunnen worden. Indexen maken het zoeken in databases onder andere sneller.

De volgende stap is de FULLTEXT search oplossing van MySQL bij weinig gebruikers en een relatief kleine recordset is dit nog goed te doen. Ik moet er alleen niet aan denken dit te implementeren in een grote dataset.

Dan is er nog een andere oplossingen die uitgaat van een tabel met mogelijke worden en een koppel tabel die aangeeft in welke items deze woorden voorkomen (n:m koppeling). Deze variant is wat meer schaalbaar maar komt ook nog te kort en biedt geen bijzondere uitgebreide functies. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 14:36:
Het lastig uit te leggen als PHP/MySQL-Leek...

Maar, ik moet dus een zoekmachine maken in PHP. De producten komen in een SQL-Database te staan. Ik moet dus een zoekopdracht kunnen opgeven in PHP, deze moet dus zoeken in de SQL-database en de resultaten uit SQL weer op het scherm weergeven. Maar ik weet niet eens hoe ik IN de Database kom.

En omdat ik een leek ben op dit gebied en het niet kan vinden, wil ik het stap voor stap doen zodat ik het nog kan volgen. Dus ik wilde eerst zien hoe ik in een database kom en gegevens uit deze database kan laten zien m.b.v. PHP. Vervolgens wil ik kijken hoe ik dan kan zoeken IN deze database, dan weet ik inmiddels ook hoe ik de resultaten op het scherm moet krijgen. Het sorteer probleem komt later wel...

edit:

Ik heb alleen nog even een 'test' database opgezet waar ik wat simpele gegevens in heb staan, maar uiteindelijk wordt deze dus uitgebreider
Hiervoor volstaat een simpele LIKE query wel, zeker als je alleen gebruikt maakt van LIKE 'product%' Dan kan er namelijk wel een index gebruikt worden die het zoeken iig een stuk sneller maakt. Maar ik denk toch dat je je wat meer moet gaan vediepen in databases en php want met dit ben je er nog lang nit. Er zijn meer dna genoeg tutorial op het web te vinden die je hierbij kunnen helpen. Ook het lezen van andermans code is een manier om ervaring op te doen. Met wel de nadruk op lezen want van Ctrl-C Ctrl-V wordt je niet veel wijzer. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door ripexx op 12-05-2004 14:44 . Reden: :X Dubblepost :X ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Oké, ik zal dan even uitleggen wat er in mijn database moet komen te staan. Het gaat hier om een website voor een trouwerij, wij moeten de zoekmachine realiseren.

Ik moet dus een database hebben waar als ik 'bloemen' selecteer en ik geef specificaties op, zoals wat ze mogen kosten, waar ik ze op wil halen, soort, kleur, lengte, e.d.

Alles bij elkaar genomen moet er in de database gezocht worden wat er overeenkomt. Ik zou dus kunnen kiezen voor de 'LIKE'-methode? Hoe vertel ik PHP dat hij moet gaan kijken in een database van SQL?

------------------

Ik ben bezig met het lezen van tutorials en codes van anderen proberen en dan aanpassen waarin ik denk dat dat mogelijk is. Alleen heb ik er nog weinig/geen kunnen vinden die diep ingaan op het gebruik van PHP en MySQL samen, wel de standaard codes, maar niet de manier waarop ik wil programmeren in PHP. Ik hoef alleen doelgericht te weten hoe ik een zoekmachine maak, dus hoe ik PHP laat communiceren met een SQL.

[ Voor 31% gewijzigd door vegterb op 12-05-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 14:29:
[...]

Ja, maar dan dus een manier om dit in PHP te zetten, zodat ik dit vanuit PHP kan opvragen en weergeven. Want in SQL kan ik dit ook nog wel opvragen, maar hoe werkt dat in PHP...
:?

PHP:
1
2
3
4
5
6
[::mysql connectie::]

$result = mysql_query("select * from databeest where product like '%".$_POST["zoekterm"]."%'");

while ( $obj = mysql_fetch_object($result) )
    echo $obj->productNaam;

Zoiets? En nou snel zelf wat PHP en MySQL bestuderen, want aan je openings post gezien staat er code in die je kunt gebruiken. Er is bovendien genoeg (tutorial) sites te vinden hoe je een simpele zoek machine maakt met PHP/ MySQL

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Kwai_gon_jinn op 12-05-2004 14:49 . Reden: eek tikvaudje en man moet eens sneller tikken :7 ]

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Kwai_gon_jinn schreef op 12 mei 2004 @ 14:48:
[...]

:?

PHP:
1
2
3
4
5
6
[::mysql connectie::]

$result = mysql_query("select * from databeest where product like '%".$_POST["zoekterm"]."%'");

while ( $obj = mysql_fetch_object($result) )
    echo $obj->productNaam;

Zoiets? En nou snel zelf wat PHP en MySQL bestuderen, want aan je openings post gezien staat er code in die je kunt gebruiken. Er is bovendien genoeg (tutorial) sites te vinden hoe je een simpele zoek machine maakt met PHP/ MySQL

:+
Alleen heb ik die dan nog niet gevonden, alleen de standaard tutorials...

Maar deze had ik dus ook geprobeerd maar dan krijg ik dus de fout:
code:
1
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\phpdev\www\mysql.php on line 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 14:45:
Oké, ik zal dan even uitleggen wat er in mijn database moet komen te staan. Het gaat hier om een website voor een trouwerij, wij moeten de zoekmachine realiseren.

Ik moet dus een database hebben waar als ik 'bloemen' selecteer en ik geef specificaties op, zoals wat ze mogen kosten, waar ik ze op wil halen, soort, kleur, lengte, e.d.
Dat ligt gehaal aan het gekozen datamodel, gaat het dan alleen om bloemen enz enz.
Alles bij elkaar genomen moet er in de database gezocht worden wat er overeenkomt. Ik zou dus kunnen kiezen voor de 'LIKE'-methode? Hoe vertel ik PHP dat hij moet gaan kijken in een database van SQL?
Zoals al gezegt gaat een LIKE niet zomaar op, je moet eerst eens weten wat je precies wil en die specificaties eens goed vast leggen.
Ik ben bezig met het lezen van tutorials en codes van anderen proberen en dan aanpassen waarin ik denk dat dat mogelijk is. Alleen heb ik er nog weinig/geen kunnen vinden die diep ingaan op het gebruik van PHP en MySQL samen, wel de standaard codes, maar niet de manier waarop ik wil programmeren in PHP. Ik hoef alleen doelgericht te weten hoe ik een zoekmachine maak, dus hoe ik PHP laat communiceren met een SQL.
Kijk eens op de volgende websites:
http://www.phpfreakz.nl
http://www.php.net
http://www.weberdev.com
http://www.phpbuilder.com
http://www.phpwizard.net
http://www.devshed.com

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29

MBV

http://nl.php.net/mysql

als je daar even naar beneden scrollt krijg je een mooi voorbeeldje te zien. De select * FROM ... kan je vervangen door een query die voor jouw meer van toepassing is. Wat bij jouw fout gaat is dat je de database nog niet hebt geopend.

Maar ik neem aan dat je dit zelf al hebt gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
ripexx schreef op 12 mei 2004 @ 14:40:
De volgende stap is de FULLTEXT search oplossing van MySQL bij weinig gebruikers en een relatief kleine recordset is dit nog goed te doen. Ik moet er alleen niet aan denken dit te implementeren in een grote dataset.
Nee inderdaad, daar wordt je niet vrolijk van. 'k Had ook een FullText index aangemaakt op m'n lyricsdatabase zodat men IN de lyrics zou kunnen zoeken. Werkte minder fijn dan dat ik dacht.

Trouwens je kan het ook doen op de manier van bijv. phpBB. Die zet een zooi woorden in een tabel en koppelt daar via een andere tabel de bijbehorende posts aan.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

TRON schreef op 12 mei 2004 @ 15:00:
[...]
Nee inderdaad, daar wordt je niet vrolijk van. 'k Had ook een FullText index aangemaakt op m'n lyricsdatabase zodat men IN de lyrics zou kunnen zoeken. Werkte minder fijn dan dat ik dacht.

Trouwens je kan het ook doen op de manier van bijv. phpBB. Die zet een zooi woorden in een tabel en koppelt daar via een andere tabel de bijbehorende posts aan.
ripexx schreef op 12 mei 2004 @ 14:40:
[...]

Dan is er nog een andere oplossingen die uitgaat van een tabel met mogelijke worden en een koppel tabel die aangeeft in welke items deze woorden voorkomen (n:m koppeling). Deze variant is wat meer schaalbaar maar komt ook nog te kort en biedt geen bijzondere uitgebreide functies. :)
Leuk toch jezelf quoten :P ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 14:52:
[...]

code:
1
2
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid
MySQL result resource in c:\phpdev\www\mysql.php on line 41
Uh letterlijk vertaald betekent die error "volg eens een beginnerscursus PHP". Als je die niet op kunt lossen heb je echt nog geen seconde op www.php.net gespendeerd, en zou ik de makers van de tutorials die je wel gevolgd hebt eens aanschrijven op de inferioriteit van hun brouwsels.... :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

curry684 schreef op 12 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Uh letterlijk vertaald betekent die error "volg eens een beginnerscursus PHP". Als je die niet op kunt lossen heb je echt nog geen seconde op www.php.net gespendeerd, en zou ik de makers van de tutorials die je wel gevolgd hebt eens aanschrijven op de inferioriteit van hun brouwsels.... :?
Die error melding wil ik ook: "volg eens een beginnerscursus PHP" ipv die lauwe parse errors bij een tik foutje :o

probeer dit linkje maar eens

http://www.phpjunk.nl/topic.php?ID=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
curry684 schreef op 12 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Nee, ik weet het, ik heb die code hierboven zo verzonnen ookal had ik nooit php gedaan. Ik heb zomaar wat opgeschreven en wat denk je!! Het werkte ook nog... Nou, je verwacht het niet hè, geen seconde aan heet tutorial gezet... |:(

Nou, zal ik weer even sociaal doen (Goed opletten hè zo moet het)..

Ik gebruik PHP voor het eerste en kon echt niets van deze foutmelding maken. Omdat ik er een tutorial voor gebruikte heb ik deze doorgenomen, maar dit zou gewoon moeten werken. Dus ik snap gewoon nog niet helemaal hoe het werkt en ben dat gewoon nu aan het uitzoeken, maar omdat ik niets kon vinden wilde ik dat hier even vragen. Tegelijkertijd zoek ik wel verder natuurlijk.

Dus geloof me, ik weet nog steeds niet waarom ik die foutmelding krijg.

Offtopic:
Dit forum heeft zoveel regels, maar gedragsregels missen we hier helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 18:40:
[...]

Nee, ik weet het, ik heb die code hierboven zo verzonnen ookal had ik nooit php gedaan. Ik heb zomaar wat opgeschreven en wat denk je!! Het werkte ook nog... Nou, je verwacht het niet hè, geen seconde aan heet tutorial gezet... |:(

Nou, zal ik weer even sociaal doen (Goed opletten hè zo moet het)..

Ik gebruik PHP voor het eerste en kon echt niets van deze foutmelding maken. Omdat ik er een tutorial voor gebruikte heb ik deze doorgenomen, maar dit zou gewoon moeten werken. Dus ik snap gewoon nog niet helemaal hoe het werkt en ben dat gewoon nu aan het uitzoeken, maar omdat ik niets kon vinden wilde ik dat hier even vragen. Tegelijkertijd zoek ik wel verder natuurlijk.

Dus geloof me, ik weet nog steeds niet waarom ik die foutmelding krijg.

Offtopic:
Dit forum heeft zoveel regels, maar gedragsregels missen we hier helaas...
Sorry dat ik even reageer, maar dit forum is niet bedoelt voor beginners helaas daar hebben we www.beginnersweb.nl voor. Tis meer bedoelt voor de gevorderde programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op 12 mei 2004 @ 18:44:
[...]

Sorry dat ik even reageer, maar dit forum is niet bedoelt voor beginners helaas daar hebben we www.beginnersweb.nl voor. Tis meer bedoelt voor de gevorderde programmeur.
Oké, dus tegen de tijd dat ik kan wat ik hier vraag kan ik weer terug komen... |:(
oh oh oh... Wat zijn we weer een goed forum... (Vragen kan, mits je er alles vanaf weet, je vraag niet ERGENS op het internet te vinden is, je vraag zo duidelijk is dat iedere leek het snapt, je reply's niet zo moeten zijn dat het lijkt alsof je een pro bent)

Ik hoopte gewoon op een goed antwoord en dat begon heel goed, totdat er een mod. tussen komt die even zijn gal moet uitspuwen over het feit dat ik (blijkbaar) een domme vraag stel. Sorry als ik die ene site niet heb gevonden...

Ja, sorry, maar dat gaat me gewoon te ver... Ik hoop dat er iemand het nog kan opbrengen om antwoord te geven... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 18:54:
[...]

Oké, dus tegen de tijd dat ik kan wat ik hier vraag kan ik weer terug komen... |:(
oh oh oh... Wat zijn we weer een goed forum... (Vragen kan, mits je er alles vanaf weet, je vraag niet ERGENS op het internet te vinden is, je vraag zo duidelijk is dat iedere leek het snapt, je reply's niet zo moeten zijn dat het lijkt alsof je een pro bent)

Ik hoopte gewoon op een goed antwoord en dat begon heel goed, totdat er een mod. tussen komt die even zijn gal moet uitspuwen over het feit dat ik (blijkbaar) een domme vraag stel. Sorry als ik die ene site niet heb gevonden...

Ja, sorry, maar dat gaat me gewoon te ver... Ik hoop dat er iemand het nog kan opbrengen om antwoord te geven... :/
Ja, sorry hoor. Maar je komt met een standaard probleem waarvoor ondertussen genoeg zoektermen gegeven zijn. Kijk maar eens rond op php.net, je krijgt een standaard foutmelding die in elke ("huidige") tutorial beschreven staat en je verwacht nog steeds dat er hier mensen antwoord gaan geven???

Zoek eerst eens even.

Dit is gewoon de vraag van hoe voer ik een sql-opdracht uit in php???

Zie 10.000'en tutorials / postings op fora etc.

Och gut ze zeggen niet allemaal letterlijk wat jij moet doen met jouw dbase... Lees het dan gewoon door en probeer het te begrijpen ipv copy/paste en dan werkt het niet schreeuwen....

Of nog beter, volg eens een keertje een tut van begin (=stap 1) tot eind met een beetje behoorlijke tut snap je dan wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dan doe ik het blijkbaar helemaal fout en kom ik gewoon niet de juiste tutorials tegen...

En als je gewoon zou lezen wat ik gezegd heb, doe ik niet CTRL-C CTRL-V, ik probeer het te leren, anders zou ik er niets aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ok dan maar een laatste rechtstreekse link naar een example voor ik dit topic verlaat.
vegterb schreef op 12 mei 2004 @ 14:52:
[...]

code:
1
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid My...
Zie http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-object.php
en wat zien we daar een volledig example van hoe je mysql_fetch_object moet gebruiken, enkele mensen hebben er opmerkingen over gegeven enzovoort enzovoor.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
mysql_connect("hostname", "user", "password");
mysql_select_db("mydb");
$result = mysql_query("select * from mytable");
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
   echo $row->user_id;
   echo $row->fullname;
}
?> 

Oh Ja voor je het verkeerd leest, hostname moet je dus veranderen net zoals user, password, mydb,mytable. Maar dat staat allemaal wel op die site uitgelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 12-05-2004 19:26 . Reden: Layoutverneuking tegengaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Gomez12 schreef op 12 mei 2004 @ 19:26:
Ok dan maar een laatste rechtstreekse link naar een example voor ik dit topic verlaat.

[...]

Zie http://nl2.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-object.php
en wat zien we daar een volledig example van hoe je mysql_fetch_object moet gebruiken, enkele mensen hebben er opmerkingen over gegeven enzovoort enzovoor.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
mysql_connect("hostname", "user", "password");
mysql_select_db("mydb");
$result = mysql_query("select * from mytable");
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
   echo $row->user_id;
   echo $row->fullname;
}
?> 

Oh Ja voor je het verkeerd leest, hostname moet je dus veranderen net zoals user, password, mydb,mytable. Maar dat staat allemaal wel op die site uitgelegd.
Ik weet nou niet of ik hier blij mee moet zijn, vanwege de sarcasme. En als je ook mijn eerste post had gelezen had je ook wel begrepen dat ik het 'hostname' en 'user' en 'password' e.d. wel begrijp. Ik zal je link gebruiken en kijken wat ik ermee kan.

Het lijkt me niet verstandig om dit topic voort te zetten omdat sommige er blijkbaar niet mee om kunnen gaan als er 1 keer iets gezegd wordt wat (blijkbaar) dom is. De eerste reactie wil ik graag bedanken. *edited* (Dat ging iets te ver O-))

[ Voor 13% gewijzigd door vegterb op 12-05-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Laat ik dan maar even een stukje ijzerwerk hangen op deze gezelligheid ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.