Ik moet voor een project op school een zoekmachine maken... Nu is/was mijn kennis op het gebied van PHP nihil. Dit gaat steeds beter en kan vanuit PHP al een paar kleine dingetjes opvragen. Maar voor een zoekmachine moet ik niet weten hoe de databases heten of de kolommen die erin staan, maar wat er in de database staat, de gegevens dus. Nu heb ik dus nog geen manier gevonden om deze op te vragen. Ik kan het ook nergens vinden.
Dit is wat ik nu heb en begrijp (Ja ja, newbie
)
Dit is wat ik nu heb en begrijp (Ja ja, newbie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php $link = mysql_connect("localhost","ODBC",""); if(! $link) die("Could not connect to MySQL"); else print("Access Granted, Connection Established"); print "<P>"; $database = "test"; mysql_select_db($database) or die ("Unable to open this Database: $database".mysql_error() ); print "Database opened: \"$database\" <P>"; print "Everything is running within specifeid parameters"; $result = mysql_list_tables($database); Echo "<P>"; if (!$result) { print "DB Error, kan de tabellen niet opvragen\n"; print 'MySQL Error: '. mysql_error(); exit; } while ($row = mysql_fetch_row($result)) { print "Tabel: $row[0]\n<P>"; } mysql_free_result($result); $fields = mysql_list_fields("test", "colours", $link); $columns = mysql_num_fields($fields); for ($i = 0; $i < $columns; $i++) { echo "Column Name: \n", mysql_field_name($fields, $i) . "<P>";; } $result = mysql_query("SELECT * FROM colours", $link); $num_rows = mysql_num_rows($result); echo "$num_rows Rows<P>"; $result = mysql_query("SELECT my_col FROM my_tbl") or exit ("Ongeldige query " . mysql_error()); mysql_close($link); ?> |
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties