Sony unlocken deel 2 Big en Sebas we gaan verder

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
We gaan nog ff verder op de discussie die hier onstaan is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89821/1
Op dinsdag 19 december 2000 schreef Sebastard het volgende:
unlocken kost TE veel geld. En wat niemand doorheeft, als iedereen blijft unlocken worden GSM's straks voor iedereen onbetaalbaar
Ben ik niet met je eens. Momenteel worden de toestelprijzen idd gesponserd door de providers. En als iedereen simpel van provider kan wisselen dan zal dat idd beeindigen. Gevolg dus idd duurdere toestelen. Maar ik ben van mening dat het andere gevolg zal zijn dat de prijzen van abbos zullen dalen, want de sponsering van de toestelen zal niet meer nodig zijn.

Voorbeeldje wellicht
NU: toestel = hfl 50 + abbo 12 maanden 50
totale kosten 110+12*45= 650
Later: toestel= 470 + abbo 12 maanden 15
totale kosten 470+ 12*15= 650
Hoop alleen dat je nu veel plezier van je allernieuwste, kleinste en lichtste GSM hebt, want als het zo doorgaat, is dat straks allemaal afgelopen. Dan krijgen we precies hetzelfde principe als in Finland. GSM kopen zonder abo (Nokia 3210 kost bijvoorbeeld f 479,- gulden, Nokia 8210 f 899,-) ongeacht wat voor abonnement je ook neemt (goedkoop, duur, maakt niet uit). Het toestel is dan SIM-lock vrij, kun je alles instoppen, maar je moet 'm wel helemaal betalen, want een provider wil niemand meer een subsidie geven. Anders gaan ze failliet.
Zie boven
Op dinsdag 19 december 2000 schreef Bigs het volgende:
Tis gewoon niet netjes, die provider geeft jou een telefoon goedkoper omdat jij belooft bij hem te blijven (daar zorgt hij voor dmv die simlock) zodat ze weten dat ze toch nog wat geld terugkrijgen van wat ze aan verlies op die telefoon gemaakt hebben
Ik zeg ook niet dat het netjes is. Maar s er zijn ook landen waar het hele locken verboden is omdat ze het een vorm van oneerlijke concurrentiebeperking en het onheus dwingen van klanten vinden. En die beperking van de concurentie (marktwerking) is nu net een van de principes van de gezamelijke europese markt. ook niet netjes om die te verminderen.
Sorry, maar dit is pure onzin wat je nu uitkraamt. Ik ga er niet eens iets op re-ply'en...
Voldoende stof om het tot geen onzin te maken dacht ik zo. ALs de prijzen in Zweden idd zo hoog zijn, denk ik dat de oorzaak wel eens elders kan liggen. Of in een gebrek aan concurrentie of aan een oneerlijke prijstactiek van de telefoon bedrijven.

edit: typo

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
ik nodig je hierbij uit om eens een keer iets te komen drinken; leg ik het je allemaal uit...

Op kosten van Ben? graag ;)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik zit met mijn C35i die ik wil unlocken ik heb alle ingedienten in huis en nu?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-03 20:54
Progje zoeken waarmee dat kan. Zoek en gij zult vinden...:)

Verwijderd

Sorry, maar ik ga hier niet meer op reageren. Ga jij maar lekker unlocken, hoor!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Op woensdag 20 december 2000 23:34 schreef Sebastard het volgende:
Sorry, maar ik ga hier niet meer op reageren. Ga jij maar lekker unlocken, hoor!
Je geeft wel erg makkelijk op >:), beetje een relax cursus gevolgt ofzo? Of is dit doktersadvies.....omdat je anders voor je 30ste al hartklachten hebt >:) >:).

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:33

Richard

Kuru Kuru Kururin

Dan krijgen we precies hetzelfde principe als in Finland. GSM kopen zonder abo (Nokia 3210 kost bijvoorbeeld f 479,- gulden, Nokia 8210 f 899,-) ongeacht wat voor abonnement je ook neemt (goedkoop, duur, maakt niet uit). Het toestel is dan SIM-lock vrij, kun je alles instoppen, maar je moet 'm wel helemaal betalen, want een provider wil niemand meer een subsidie geven. Anders gaan ze failliet.
Dan zal ik je ook maar gelijk vertellen dat een biertje in Finland Fl. 12,50 kost. De mensen verdienen veel meer dan hier in Nederland, alles is daar gewoon duurder, dus dacht je nu echt dat de GSM's net zo duur zijn als in Nederland? Dus een Nokia 3210 (unlocked) voor 479,- vindt ik voor een land als Finland (Als je vergelijkt wat het gemiddelde loon is) goedkoper als zo'n brak gelocked ding hiero in Nederland, en aangezien ik géén keuzen heb, toch maar met mijn Datakabeltje aan de slag!

20*350ZO45°

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Sebastard, Jij maakt wat ik zeg uit voor onzin.
Vervolgens zeg je "dan leg ik het je allemaal eens uit"

Kom ik met argumenten voor mijn standpunt; krijg je deze reactie:
Op woensdag 20 december 2000 23:34 schreef Sebastard het volgende:
Bijzonder flauw. Je geeft blijkbaar toe dat ik misschien wel gelijk heb?

Edit: typo

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Het is ook altijd hetzelfde met die fanatici, grote mond maar als je met wat tegenargumenten komt, dan hebben ze opeens geen zin meer:o. Ach een discussie met een gup van 19 is misschien ook wat veel gevraagd.

Feit blijft dat unlocken wettelijk gezien discutabel is. Hte is eigenlijk helemaal niet zeker of het wel verboden is. Maar morele bezwaren zijn er m.i. nog veel minder.

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 12:01 schreef bombadil het volgende:
Het is ook altijd hetzelfde met die fanatici, grote mond maar als je met wat tegenargumenten komt, dan hebben ze opeens geen zin meer:o.
Ik heb al mijn argumenten gegeven. Ik ga er verder niet meer op in omdat jij gewoon heel simpel zegt dat alles wat IK zeg onzin is en ik geen zit heb in een ja-nee-getouwtrek, kan m'n tijd echt wel beter besteden.

Je gaat maar lekker je gang, als je maar weet dat met het unlocken van toestellen je een provider heel veel schade aanbied. En ik zie bovenstaand allemaal berekeningen e.d., leuk en aardig hoor, maar als er alleen maar geld IN kwam was het simpel, maar een provider moet ook nog omzet draaien anders gaan ze failliet en daarvoor moeten ze een dienst aanbieden. Dus er gaat ook geld uit. Voor die 50 piek abo waarvan jij zegt dat hij er in komt, moeten ook een aantal belminuten worden gelevert en daar moet een server voor draaien. En achter die server zitten mensen en die moeten ook betaald worden. Je hebt geen idee hoeveel (geld) er voor nodig is om jou mobieltje te de lucht te hebben en houden...

Het is echt niet zo dat het alleen om abokosten gaat en daarboven op de prijs van een toestel. Weet je wat, ga lekker unlocken, jongen, dan is de lol er binnen een niet al te lange tijd af. Heb je nu een mooi lich toestel, klein ook nog, maar die is volgend jaar weer oud en het zal mij niets verbazen als je volgend jaar gewoon weer toestellen voor de volle mep moet kopen.
Op donderdag 21 december 2000 12:01 schreef bombadil het volgende:
Ach een discussie met een gup van 19 is misschien ook wat veel gevraagd.
Deze "gup" van 19 heeft anders een verdomd goede baan op de web- en marketingafdeling bij een van de vijf providers van Nederland (niet Ben®) en verdient waarschijnlijk in één maand meer als jij in een heel kwartaal doet, je niveau is namelijk niet erg hoog als je 't mij vraagt. Zou niet zomaar mensen op hun leeftijd gaan beoordelen... is niet netjes en al helemaal niet juist.

Verwijderd

Dit was ECHT het laatste dat ik hier over kwijt wil, hierna geen posts meer van mij...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Ha leuk, hij hapt! Dom. Sebas, je zou niet reageren en nu doe je het toch.
Op donderdag 21 december 2000 12:47 schreef Sebastard het volgende:
Ik heb al mijn argumenten gegeven. Ik ga er verder niet meer op in omdat jij gewoon heel simpel zegt dat alles wat IK zeg onzin is en ik geen zit heb in een ja-nee-getouwtrek, kan m'n tijd echt wel beter besteden.
Ik zeg helemaal niet dat alles wat jij zegt onzin is. Dat “idd” in mijn topic staat voor inderdaad. Dat houdt dus in dat ik het gedeeltelijk zelfs met je eens ben! Let wel: gedeeltelijk. Over het gedeelte van principiele bezwaren tegen het unlocken bijvoorbeeld, ben ik het dus niet met je eens.
Je gaat maar lekker je gang, als je maar weet dat met het unlocken van toestellen je een provider heel veel schade aanbied. En ik zie bovenstaand allemaal berekeningen e.d., leuk en aardig hoor, maar als er alleen maar geld IN kwam was het simpel, maar een provider moet ook nog omzet draaien anders gaan ze failliet en daarvoor moeten ze een dienst aanbieden. Dus er gaat ook geld uit.
Hier gaat het fout. Je snapt het niet. Lees rustig dat voorbeeld nog eens door. Je bent toch met mij eens dat het in totaal betaalde bedrag hetzelfde blijft.
Of ik nu bij aanschaf van een telefoon door de provider gesponsord wordt en dat je dat later "terug betaald" in de vorm van hogere abonnement kosten of dat die sponsering vervalt en de abonnement kosten lager worden dat maakt toch niet uit?! Geld is geld.
Voor die 50 piek abo waarvan jij zegt dat hij er in komt, moeten ook een aantal belminuten worden gelevert en daar moet een server voor draaien. En achter die server zitten mensen en die moeten ook betaald worden. Je hebt geen idee hoeveel (geld) er voor nodig is om jou mobieltje te de lucht te hebben en houden...
Zie ook boven.
Is goed, vertel me dan maar eens waarom Dutchtone gratis 180 abonnementen aanbied? Mag je gratis voor 45 gulden per maand verbellen. Waar komt hun "omzet" dan, volgens jouw, vandaan?????
Maar niet alleen voor Dutchtone geld dit. Kijk maar eens bij www.gsmweb.nl e.d. je kan daar gratis GSMs met een nul gulden abonnement halen van bijv KPN. Krijgt de kpn geen ene cent als je niet belt, maar wel kosten.
Hier zit dan ook het probleem van unlocken voor de providers. En waar jij weer de fout in gaat. Volgens jou verdient die provider zijn geld uit de betaalde abonnementskosten? Wat is dan het probleem van het unlocken van een gsm met abo? Je blijft gewoon je je abonnement betalen daartoe ben je contractueel verplicht en dat je een andere sim in je gsm steekt veranderd daar niks aan.

Maar die provider verdient juist een heleboel geld aan inkomende telefoon gesprekken (een van de redenen waarom van vast naar mobiel bellen zo belachelijk duur is). En HIER slaat het probleem van unlocken toe! Als je van provider kan veranderen dan verliezen ze het geld dat ze zouden verdienen aan de inkomende gesprekken en de uitgaande gesprekken die buiten een belbundel vallen. Dan gaat unlocken idd een hoop geld kosten voor de provider. En waarom gaat dat ze een hoop geld kosten? Omdat ze door een vreemde MARKETINGstrategie (want meer is het niet) de aanschaf van een toestel sponseren in de hoop dat ze in de toekomst geld gaan verdienen. Als ze gewoon een hoge toestel prijs zouden rekenen en lage maandelijkse kosten dan zou dit veel minder een probleem zijn. Het gevolg daarvan, en nu komen we wat ik in de vorige tread bedoelde met “extra stimulans voor de provider om klantvriendelijk te zijn.” ,is dat de concurrentie om de klant verhevigd zal worden omdat ze niet meer via locks en dure contracten aan een provider vast zitten. Daaruit komt die stimulans tot klantvriendelijkheid en meer gericht zijn op het bieden wat de klant wil. En dat is wat m.i. belangrijke zaken zijn, waaraan het nu in de mobiele sector soms schort.
Het is echt niet zo dat het alleen om abonnementskosten gaat en daarboven op de prijs van een toestel. Weet je wat, ga lekker unlocken, jongen, dan is de lol er binnen een niet al te lange tijd af. Heb je nu een mooi licht toestel, klein ook nog, maar die is volgend jaar weer oud en het zal mij niets verbazen als je volgend jaar gewoon weer toestellen voor de volle mep moet kopen.
En als daar tegenover lagere abonnementskosten staan dan maakt dat niks uit. Totale kosten blijven gelijk. Zie boven. Zou ook beter zijn.
Deze "gup" van 19 heeft anders een verdomd goede baan op de web- en marketingafdeling bij een van de vijf providers van Nederland (niet Ben®) en verdient waarschijnlijk in één maand meer als jij in een heel kwartaal doet,
Ah we gaan op de man spelen? Leuk. Niveau niet hoog? Ach een universitaire opleiding achter de rug, en afgestudeerd zijn op het gebied van MDW (o.m. marktwerking), het is maar net wat je hoog noemt.
Zou niet zomaar mensen op hun leeftijd gaan beoordelen... is niet netjes en al helemaal niet juist.
Is ook helemaal niet netjes van mij. Ik wilde enkel een reactie uitlokken aangezien je niet wilde reageren. Dat lukte. Maar daarvoor mijn excuses.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Het bovenstaande is wellicht iets teveel op de man gespeeld maar het gedeelte over de unlocken en de prijsstrategie van de providers is m.i. volledig correct. Maar als iemand denkt dat het niet zo is, en daar argumenten voor heeft hoor ik ze graag.

Verwijderd

Bombadil, mail even je e-mail adres naar sebastard@ik-ben-ben.com of contact me even op m'n ICQ (30226921), dan geef ik je even mijn telefoonnummer. Gaan we elkaar even bellen. Kom je er achter dat ik (eigenlijk) best aardig ben en dan zal ik het je allemaal heel rustig uitleggen, want nu komen we er niet uit. Zul je erachter komen dat niet alles zo is als je hier boven beschrijft. En nu wil ik niet vervelend gaan doen maar ik heb nu bij twee providers gewerkt en weet dus echt wel wat er gaande is op mobiel gebied qua telefonie. Leg ik het je dan even uit en kun je mij jou standpunt ook eens uitleggen. Ben ik benieuwd wie er hier neer gaat zetten dat er gelijk heeft... Als ik ongelijk blijk te hebben, biedt ik dan mijn excuses aan, hier. Hoop dat jij hetzelfde wilt doen... Kortom, ik mail je even mijn telefoonnummer en dan bellen we er even over.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
ICQ request gestuurd. Ben benieuwd wat er zo bijzonder is dat niet kan hier.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:33

Richard

Kuru Kuru Kururin

En nu zitten ze nog steeds te bellen! :P

20*350ZO45°

Pagina: 1