We gaan nog ff verder op de discussie die hier onstaan is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89821/1
Voorbeeldje wellicht
NU: toestel = hfl 50 + abbo 12 maanden 50
totale kosten 110+12*45= 650
Later: toestel= 470 + abbo 12 maanden 15
totale kosten 470+ 12*15= 650
edit: typo
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89821/1
Ben ik niet met je eens. Momenteel worden de toestelprijzen idd gesponserd door de providers. En als iedereen simpel van provider kan wisselen dan zal dat idd beeindigen. Gevolg dus idd duurdere toestelen. Maar ik ben van mening dat het andere gevolg zal zijn dat de prijzen van abbos zullen dalen, want de sponsering van de toestelen zal niet meer nodig zijn.Op dinsdag 19 december 2000 schreef Sebastard het volgende:
unlocken kost TE veel geld. En wat niemand doorheeft, als iedereen blijft unlocken worden GSM's straks voor iedereen onbetaalbaar
Voorbeeldje wellicht
NU: toestel = hfl 50 + abbo 12 maanden 50
totale kosten 110+12*45= 650
Later: toestel= 470 + abbo 12 maanden 15
totale kosten 470+ 12*15= 650
Zie bovenOp dinsdag 19 december 2000 schreef Sebastard het volgende:
Hoop alleen dat je nu veel plezier van je allernieuwste, kleinste en lichtste GSM hebt, want als het zo doorgaat, is dat straks allemaal afgelopen. Dan krijgen we precies hetzelfde principe als in Finland. GSM kopen zonder abo (Nokia 3210 kost bijvoorbeeld f 479,- gulden, Nokia 8210 f 899,-) ongeacht wat voor abonnement je ook neemt (goedkoop, duur, maakt niet uit). Het toestel is dan SIM-lock vrij, kun je alles instoppen, maar je moet 'm wel helemaal betalen, want een provider wil niemand meer een subsidie geven. Anders gaan ze failliet.
Ik zeg ook niet dat het netjes is. Maar s er zijn ook landen waar het hele locken verboden is omdat ze het een vorm van oneerlijke concurrentiebeperking en het onheus dwingen van klanten vinden. En die beperking van de concurentie (marktwerking) is nu net een van de principes van de gezamelijke europese markt. ook niet netjes om die te verminderen.Op dinsdag 19 december 2000 schreef Bigs het volgende:
Tis gewoon niet netjes, die provider geeft jou een telefoon goedkoper omdat jij belooft bij hem te blijven (daar zorgt hij voor dmv die simlock) zodat ze weten dat ze toch nog wat geld terugkrijgen van wat ze aan verlies op die telefoon gemaakt hebben
Voldoende stof om het tot geen onzin te maken dacht ik zo. ALs de prijzen in Zweden idd zo hoog zijn, denk ik dat de oorzaak wel eens elders kan liggen. Of in een gebrek aan concurrentie of aan een oneerlijke prijstactiek van de telefoon bedrijven.Op dinsdag 19 december 2000 schreef Sebastard het volgende:
Sorry, maar dit is pure onzin wat je nu uitkraamt. Ik ga er niet eens iets op re-ply'en...
edit: typo
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)