2 geluidskaarten: audio doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Ik heb binnenkort een feestje, waar mijn computer dan staat. Er staan buiten en binnen speakers, waarvan er 1 set op mijn ene geluidskaart kan worden aangesloten en 1 set op mijn onboard. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik van allebei de speaker sets het zelfde geluid hoor?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Waarom niet de uitgang splitten en daar de twee sets op aansluiten?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Scorpion1984
Omdat de ene digitaal moet, en de andere analoog.

Verwijderd

Ik denk dat als het úberhaupt lukt en je de irq conflicten kan ontwijken, er nog steeds een latency in zal zitten.

Niet veel ,maar kan wel merkbaar vervelend zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mwa, een mini delay tussen binnen en buiten hoeft op zich niet storend te zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Hoeft niet, maar als je bijvoorbeeld buiten een hevigere bass dan binnen hebt of andersom, dan hoor je constant een dubbele bass.
Kan vervelend zijn lijkt me. :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je niet gewoon de LineOut van kaart1 doorlussen naar de LineIn van kaart2, en dan in de mixer voor kaart2 de LineIn openzetten voor afspelen?

(of heb je alleen LineOut en geen SpeakerOut ?)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 22:12
Het kan zijn dat het bij jouw geluidskaarten anders is, maar met mijn SBLive! kan ik analoog en digitaal gewoon tegelijk gebruiken. Hij geeft dan precies hetzelfde geluid op beide uitgangen.

• Scorpion1984
Die van mij kan geen analoog/digitaal tegelijk hier. Irq probleem is er niet, kan namelijk gewoon met BPM met twee players alle twee de geluidskaarten afspelen. Kaartje doorlinken extern gaat ook niet en vindt ik een beetje zooi. Het lijkt me niet zo heel moeilijk via software, want je kan namelijk opnemen van de ene en je kan iets afspelen naar de andere, maar het probleem is die opname aan de afspelen van die andere te koppelen

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welk programma ga je gebruiken overigens? WinAmp?

• Scorpion1984
bpm studio

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Waanzinnig idee: je maakt van je audio een netwerkstream stream, vangt deze met 2 aparte spelers af, waarbij de ene speler naar de ene kaart speelt en de andere naar de andere 8)7

Of doe ik nou iets geks :9

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-07 06:42

QkE

In your face Gnagna

Wat je zou kunnen doen is eens kijken naar Atomix mp3. Het is helaas niet gratis, maar hier kan je 2 geluidskaarten mee aansturen en kiezen of je over de ene iets anders als over de andere wil hebben of gewoon hetzelfde geluid. http://www.atomixmp3.com/
Pagina: 1