Macintosh Mac OS X/PowerPC Emulator uitgebracht! (PearPC)*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memory-size=0x18000000

Zorgt voor 384 RAM, zal even zoeken waar ik dit vandaan had. Volgens mij ergens van emaculation.

Edit
Heb het gevonden, http://www.emaculation.co...=0&postorder=asc&start=50 (helemaal onderaan)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heb ik deze waarde ingesteld voor 256MB

memory_size=0x10000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rustig de tijd genomen om alles te lezen maar deze melding krijg ik nu nadat ik openvpn heb geinstalleerd voor mijn 3C905B-TX nicje.

[IO/3c90x] indicate(00000010) mIntStatus now = 00000000
[IO/3c90x] acknowledge(00000010) mIntStatus now = 00000000
[IO/3c90x] EthTun: 590 bytes received. But they don't pass the filter.
[IO/3c90x] Not uploading, because: mUpStalled(=0) or UpListPtr == 0 (=00000000)
or not mRxPacketSize(=0)

Het ander probleem is dat ik mijn internetverbinding niet gedeeld krijg (onder win2000 SP4), dan krijg ik de melding:

Kan internet-verbinding delen niet inschakelen. De geselecteerde LAN verbinding, is niet beschikbaar of is niet verbonden met het netwerk. Zorg ervoor dat de LAN verbinding is verbonden met het netwerk voordat u internet-verbinding delen inschakelt.

Dit is wel degelijk het geval en toch geeft ie de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

dat is alleen voor de install, als je verder leest dan zie je dat dat geen invloed heeft op het draaien van OS X. Ik had die vraag namelijk ook gesteld in dit topic ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ok, leuk maar wat heb je eraan? onder windows heb je het meeste toch wel.. aangezien het langzaam loopt heb je er niet veel aan, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:41
Hmz, ik krijg de melding (in ppc) dat ik CD moet wisselen naar CD 2. Nu heb ik in m'n configfile als pci_ide0_slave_image al "disc-2.iso" aangegeven maar de installer blijft er om vragen...

Nu ben ik echt wel n00b, wat doe ik fout? :D :P

edit:

[22:43] <wouterve> Also, you DO NOT NEED the second disk. When asked for it, hit cancel, and setup will inform you that you can install stuff from the second disk later, and setup will continue.

ik probeer 't eerst maar ff dan

[ Voor 37% gewijzigd door Willem op 23-06-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:41
En gelukt 8)

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/xp-osx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Ik weet niet of het hier hoort, maar..

From the pearpc-devel mailing list...
"Yesterday evening at 23:00 one of my best friends, one of my best critics, one of the most valuable programmers of PearPC, the one who could help me in all situations, the one with whom I had the best time of my life, died after getting hit by a train.

Stefan 'steveman' Weyergraf -- Rest In Peace. We'll never forget you.

========================================

I'll continue PearPC. But I need some time to understand this dramatic accident.

Sebastian"
Hij was volgens mij 23. Wat vreselijk voor z'n familie en vrienden.. ;(

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het net posten.. Arme gast.. Ik las het op hun site. Mijn medeleven gaat uit naar zijn familie/vrienden. "after getting hit by a train", zou dat dan duiden op zelfmoord? :'( (hij heeft het wel over "accident", maar ook over "time to understand".. Misschien had Stefan problemen en wou hij die aan niemand kwijt? Nah ja, we'll never know, en we kunnen niks anders dan speculeren, dus ik zal zwijgen en de doden ten rust laten..

Het zal mij wellicht niet verbazen als het project uiteindelijk toch niet verder vordert. Is niet zomaar iets om de dood van je beste vriend te moeten verwerken. Wellicht zegt Sebas tegen zichzelf dat het leven veel te kort is en gaat ie eens behoorlijk genieten van het leven. In any case, I don't blame him... Have mercy on the pour chap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

hmmm tsja, best erg. Doet me trouwens denken aan AntiTrust (was zaterdag op de tv)....of ik ben weer paranoia bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig om Panther te installeren onder PearPC 0.2 JITC, had met de pre 0.3 nightly build het volgende probleem: bij het bootmenu werd iedere toetsenbord invoer verdrievoudigd (dus bij het intoetsen van 1 kreeg ik 111, na het drukken op backspace was alles weer weg en verscheen weer een 0). In ieder geval ga ik na installatie even de Pentium 4 geoptimaliseerde pre 0.3 weer proberen om te zien of dit probleem zich ook onder MacOS X zelf voordoet.
(Natuurlijk kan het komen doordat ik een wireless keyboard/mouse combi heb maar gek genoeg doet ie het goed onder 0.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk om XBench te draaien onder de emulatie (indien het zou lukken)

Door de scores te vergelijken op http://ladd.dyndns.org/xbench/ zou je de vergelijking kunnen maken met een echte Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de hangende toetsen:
Na installatie en starten van OS X bleek dit probleem ook onder OS X zelf te bestaan op mijn computer. Het was met build 0.2 JITC wel minder maar bleek toch aanwezig. Na het vertragen van keyboard delay in OS X kan ik daar gewoon typen, ook met Pentium 4 optimized pre 0.3.

Bij installatie van CD 2 (Internet Explorer+Nederlandse taal) blijft ie bij mij hangen. Oh ja, en op mijn Pentium 4 3.0 GHz draait OS X best wel aardig, installatie duurde ongeveer anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*oops sorry, verkeerd topic*

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ok mensen ik ben ook bezig geweest alles is goed verlopen. Nu heb ik ook een ppc met native lees: native cd support. dus geeen geklooi meer met iso´s

http://pearpcexe.sytes.net/

en even deze lines adden in je config
<code>
pci_ide0_slave_installed = 1
pci_ide0_slave_image = "0,0,0"
pci_ide0_slave_type = "aspi"
</code>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

ik heb ook meteen even xbench gedraait:
http://ladd.dyndns.org/xbench/merge.xhtml?doc1=73007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Misschien dat iemand het probleem kent:

• Pearpc 0.2 gecompileerd met jitc en qt
• Imagefile is aangemaakt met dat pythonscript.
• MacOSX 10.2

De CD wordt herkend en geladen en de installatie start. Totdat ik bij "destination" aan kom. daar wordt gevraagd: "Select destination to install Mac OS X software". Ik heb hier echter niets staan. Ik zie dus niet eens een aanzet tot een lijst Dit terwijl mijn config exact zo is zoals op de website is uitgelegd.

Wel heb ik prom_env_machargs="" en verbose mode uitgezet met prom_env_bootargs="" omdat ik de eerder de error "Failure : DiskArbstart()-> 1102" kreeg. Dit was (zoals de faq uitlegde) hiermee opgelost.

Ik zal vanavond nog een screenie posten en m'n config, maar misschien dat iemand het probleem eerder is tegengekomen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt binnen de setup de Disk Manager (oid) aanroepen via 't Apple menu linksboven om partities aan te maken.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Tnx! Dat was het. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar ik neem aan dat wanneer os x eenmaal geinstalleerd is, ik achteraf ook in de configfile de memorysize nog kan vergroten en evt netwerksupport weer aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan bij een echte computer toch ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 20:25:
Ja, dat kan bij een echte computer toch ook? :)
daarom suggereerde ik dus ook al dat het ongetwijfeld een domme vraag zou zijn, maar wilde het toch ff weten :) tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okeej,

ik denk hem nu redelijk geinstalleerd te hebben. Het gaat alleen op een punt fout...
10. Go into your config file and change the "prom_env_machargs" to read "-s". Thats SMALL s, not capital s. Obviously if the line is commented out, remove the # so it works. Boot the machine from the CD again as before. This eventually leaves you with the shell/command prompt, and we're about to tackle the job that Darwin would've been used for if it were needed. Type "pdisk" to start the partition tool.

11. Type "e" (without quote marks) then hit enter.

12. For name of device enter "/dev/disk0". Again, no quote marks.

13. Press "p" to view the partition table. The 3rd one actually needs to be moved up to 2 to make it bootable. So...

14. Press "r" to go into partition reordering mode.

15. Enter the number of that partition (3).

16. Enter 2 to move it to the second position.

17. Hit w to write the partition table, check it using p again if you want to confirm it is all okay.

18. Hit q to quit, then hit it again.q. Type reboot which will close PearPC.
bron : http://www.emaculation.co...s=0&postorder=asc&start=0

Op het moment dat ik dus naar die reordering mode ga met de r toets, geeft hij al de melding "The map is not writable". eigenwijs als ik ben volg ik toch de stappen daarop volgend uit, en verplaats ik partitie 3 naar positie 2. Wanneer ik dan op w druk om het e.e.a. te bevestigen, geeft ie weer de melding "The map is not writable". Als ik pear pc reboot en ik ga weer naar de partities kijken staan ze idd ook weer zoals ze eerst stonden.

en daar loop ik nu dus een beetje op vast...

iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

edit :

Okeej, mac os x draait nu bij me. Ik zal gelijk ff e.e.a. verduidelijken wat ik heb gedaan het werkend te krijgen. Hier hebben anderen wellicht wat aan.

Ik heb in de configfile

code:
1
prom_env_machargs="-s"

veranderd in

code:
1
prom_env_machargs="-v"

Tevens heb ik alle netwerkopties uitgezet etc, en zowaar bootte het goed. Het ging verder met de installatie waarvan ik dacht dat deze reeds gedaan was, maar dat was dus nog niet helemaal voltooid. Na het voltooien startte hij goed op en draaide het.

Vervolgens memorysize vergroot, werkt nu ook goed, maar het netwerkgedeelte was dus niet aan de praat te krijgen. Wanneer ik onderstaande dingen in de configfile zette ;

code:
1
2
pci_rtl8139_installed = 1
pci_rtl8139_mac = "de:ad:ca:fe:12:34"

gaf ie bij het opstarten een melding : Could not locate any installed TAP-WIN32 devices.

Een beetje googelen bracht me uit op onderstaande site ;

http://dev.realistanew.com/win32net/

na het uitvoeren van deze stappen is ook dit gelukt. Ik heb dus inmiddels mac os x draaien, en kan er nu dus ook op internetten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een paar dagen geleden, maar versie 0.3 is uit. Een quote van wat nieuw is:

PearPC, the PowerPC architecture emulator has reached versiom 0.3.0. Here is what is new in this version:

* clean up everything on exit
* (experimental) idle sleep for the JITC CPU
* asynchronous keyboard and mouse events
* implemented IDE Flush
* Win32: implemented fullscreen mode proposed by Matt Jobson
* short cut keys are configurable
* correct clock/timing (Win32 + Posix) by Keith Rothman, Kimball Thurston and Stefan Weyergraf
* SDL support
* SDL: implemented fullscreen mode
* source tree reorganisation
- display functions moved to src/system/ui directory
- src/system/arch created
- system/posix,win32 and beos moved to system/osapi/
- host keyboard support separated from SystemDisplay
- host mouse support separated from SystemDisplay
* architecture-specific video acceleration functions (x86)
* configure-system: choose "jitc_x86" on x86s when no --enable-cpu given
* JITC: srawix, subfcx, divwx, divuwx, mulhwx, mulwx, subfex, extshx implemented
* JITC: align entrypoints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoe staat het op dit moment met de snelheid van PearPC? Is dat al wat beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds baggertraag, ik verwacht geen grote verrassingen meer eigenlijk :)

Hoeft ook niet want me 15" PowerBook is er bijna :D _/-\o_

eerste Mac btw ;)

Maar ik heb alvast lekker kunnen oefenen met OS X, even kijken waar alles staat, en hoe het zo zit in me netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 20:01:
Nog steeds baggertraag, ik verwacht geen grote verrassingen meer eigenlijk :)
Inderdaad. Als er een speed verbetering was dan had dat wel op nr 1 gestaan van de nieuwe features. Als ik zo naar de ontwikkeling van andere emulators kijk, dan zie je dat het vaak tenminste 2 jaar duurt voor zoiets een beetje werkzaam is, en eerder in de richting van 5 a 6 voor het echt goed wordt. Wat betreft hebben we nog lang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik m'n pbook heb dan stop ik hier wel mee hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 20:20
Even een subtiel kickje. Ik heb het ook maar is uitgeprobeerd ivm intresse in een 12" PowerBook of iBook en het loopt best wel soepel.

Dus MacOS X 10.3 met Pear PC 0.3.1.

1) Installeren is een eitje als je de guides:
http://www.emaculation.co...s=0&postorder=asc&start=0
en http://www.pearpc.net gebruikt.

Het gaat vrij snel, op een 1,3 ghz centrino met 512 mb ram en een 4200rpm HD doet ie er ongeveer 1 uur en kwartiertje over. In totaal ben je er denk ik een uurtje of 2 mee bezig.

2) Hij werkt erg soepel (voor een emulatie dan he ;)):
• Full screen (1280 * 1024)
• Internet
• Netwerk
• Bestands/printerdeling
• CD-rom ondersteuning

3) MacOS X is leuk. Het is daarom ook zeker de moeite waard! Alleen kan je daar echt niet scrollen en rechtermuisknop gebruiken? Of is dat gewoon PearPC?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Normaal kan dat wel.. zal dus aan PearPC liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 14-09 17:22
Als je een eenknops muis gebruikt (zoals pearpc blijkbaar emuleert) moet je in OS X "ctrl + linkermuisknop" indrukken om de "rechtermuisknop" aan te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Access schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:01:
Als je een eenknops muis gebruikt (zoals pearpc blijkbaar emuleert) moet je in OS X "ctrl + linkermuisknop" indrukken om de "rechtermuisknop" aan te roepen.
Thnx, dan ga ik dat even uitproberen...

Ik heb inmiddels ook de pre 0.4 built uitgeprobeerd. Die is niet echt beter dan de 0.3.1, de snelheid is/lijkt lager... De pre 0.4 built met geluid werkt niet ;). Maar dat maakt allemaal niet uit, het is gewoon om even uit te proberen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
heb toevallig dit vorig weekend geprobeerd en het werkt prima....

Ik krijg alleen het netwerk niet aan de gang omdat ik op me eigen pc internetverbinding delen niet aan kan zetten (omdat dit geregeld word door me astaro vuurmuur)

ben dus nog aan het uitzoeken hoe ik nou die virtuele kaart door kan lussen naar me echte kaart

ik gebruik nu de 0.4 pre versie met native cd/dvd rom (aangezien de change cd button in 0.3.1 versie er bij mij niet is :? ) en niks zo irritant is om elke keer opnieuw die mac zooi te booten omdat je een andere cd wilt hebben....

ben ook even met mydvdedit bezig geweest (is stukkie software voor de mac om dvd's te editen) (dit was ook de hoofdreden om die emusoftware eens te testen) en ik moet zeggen dat het aardig loopt, niet echt rete snel, maar ach, who cares....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:32:
heb toevallig dit vorig weekend geprobeerd en het werkt prima....

Ik krijg alleen het netwerk niet aan de gang omdat ik op me eigen pc internetverbinding delen niet aan kan zetten (omdat dit geregeld word door me astaro vuurmuur)

ben dus nog aan het uitzoeken hoe ik nou die virtuele kaart door kan lussen naar me echte kaart

ik gebruik nu de 0.4 pre versie met native cd/dvd rom (aangezien de change cd button in 0.3.1 versie er bij mij niet is :? ) en niks zo irritant is om elke keer opnieuw die mac zooi te booten omdat je een andere cd wilt hebben....

ben ook even met mydvdedit bezig geweest (is stukkie software voor de mac om dvd's te editen) (dit was ook de hoofdreden om die emusoftware eens te testen) en ik moet zeggen dat het aardig loopt, niet echt rete snel, maar ach, who cares....
Je kunt dan het best een proxyserver gebruiken.

Deze guide is handig http://prasys.skidsoftware.com/picture.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
ey das handig, precies wat ik zocht.. vanavond ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik heb een .toast image van Mac OS X .3. Hoe maak ik hier nou een .iso van zodat ik deze kan mounten zonder darwin :x Ik heb al geprobeerde te renamen, te mounten en er een image van te extracten, maar het lukt niet echt :-/

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat heel erg lastig / onmogelijk als je niet al een Mac hebt. Op de Mac zelf kan het namelijk wel, maar daar buiten voor zover ik weet niet.

Je kunt mischien beter op zoek gaan naar iso's (die stonden ooit eens op een hele bekende bittorrent tracker site die er nu niet meer is). Nog makkelijker is het om even 2de hands te zoeken. Voor <50 moet je zeker wel wat van 10.3 kunnen vinden. Mensen willen van hun oude CDs af omdat Tiger er zit aan te komen en ze dan helemaal nix meer waard zijn. Als je 10.2 wilt proberen kun je nog goedkoper uit zijn, 15 a 20 is al veel eigenlijk.

Blijft natuurlijk wel dat om alleen even een uurtje mee te spelen op een crappy emulator het mijns inziens wel rechtvaardigd is om het OS via uhmm, niet helemaal legale weg te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

hoezee.. het werkt!

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55

KroeT

[...]

Hop hop, net 10.3 geinstalleerd in een half uurtje, 10.3.7 updates eroverheen in 20 minuten, internetverbinding werkende in 5 minuten. Valt me alles mee. Natuurlijk, snel is anders, maar leuk om mee te patsen bij m'n pa ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een .toast image van Mac OS X .3. Hoe maak ik hier nou een .iso van zodat ik deze kan mounten zonder darwin :x Ik heb al geprobeerde te renamen, te mounten en er een image van te extracten, maar het lukt niet echt :-/
Ik geloof dat een .toast hetzelfde is als een iso... Je kan het nog makkelijker doen door gewoon de toast file als image op te geven in je config van pearpc, moet je er wel even bij aangeven dat type cdrom is (staat in de comment erboven welke regel je precies moet hebben).

Ik vind het best goed werken de emulator, kunt zo mooi beetje aan Mac OS X wennen. Een tip is overigens om je ram van pearpc hoger te zetten dan je echte geheugen. (ik gebruik 1gb, terwijl ik maar 512mb heb) Pear PC werkt dan een stukje sneller dan normaal en Windows maakt het niks uit, die gebruikt gewoon je swap file.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 20:48 . Reden: tiepvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

raar genoeg niet het probleem. ik gebruikte de 0.4pre en hij zag de CD gewoon ales bootable..

werkt wel grappig :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
goh ik wilde een mac mini kopen om eens mac os x uit te proberen maar met pear pc kan dat inderdaad prima!
De instalatie verliep erg soepel, Netwerk was even een klein probleempje maar dat was nadat ik er achter was gekomen dat ik een TAP-Win32 nodig had ook snel verholpen met openvpn-2.0_beta2-install. Daarna kon ik lekker internetten, updaten en dingen downloaden via onderanderen samba en ftp.

hier een paar screentjes:
Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc2.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc4.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc5.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc6.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc7.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc8.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc9.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc10.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc11.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc12.PNG

Afbeeldingslocatie: http://madcat.student.utwente.nl/ppc/apple_pearPc13.PNG

wel jammer dat het nog best wel langzaam gaat op mijn AMD 64 3200+, maar dat is opzich wel logische omdat al het grafische geweld door de cpu berekend moet worden.
Ik hoop dat het geluid een keer wordt gesupport. Over het algemeen een goed stabiele emulator.

Maar een filmpje draaien dat werkt nog niet, quicktime crashed zelfs :)

Als dit me een beetje bevalt dan ga ik zeker een mac mini kopen.. maar eerst nog even een beetje verder prutsen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Madcat op 02-02-2005 03:08 . Reden: nog wat vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Nou je bent verder gekomen dan ik dacht!! Dacht dat de paerpc niet meer aankon dan een ootscreen maar zo te zien kun je toch wat apps starten. Had ik niet verwacht.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ErikRo schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:10:
Nou je bent verder gekomen dan ik dacht!! Dacht dat de paerpc niet meer aankon dan een ootscreen maar zo te zien kun je toch wat apps starten. Had ik niet verwacht.
Lees de rest van de thread eens, je kan er bijna alles mee.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd

miekd

dus.

iemand hier al eens geprobeerd een iPod te connecten aan PearPC? zoja, lukt dit? :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Klein kickje :-)

Ik heb al overal gezocht, maar kon het niet vinden.

Hoe kan ik de refresh rate instellen van de fullscreen mode?

Na zoeken kwam ik alleen deze tegen:
code:
1
fs_refresh_rate = 85

maar dat heeft als gevolg:
code:
1
config.cfg: unknown identifier 'fs_refresh_rate' in line 12.

Weet iemand hoe ik dit wél moet oplossen? Refresh rate in Mac OS X werkt niet en DCC Refresh Rate Override via mijn ATI drivers ook niet...

Ik heb een apart WinXP user account gemaakt voor ppc, die zo clean mogelijk is. ik laat m autostarten fullscreen enzo, maar de refreshrate staat standaard op 60Hz..daar wordt ik echt helemaal scheel van..

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 09-02-2005 02:19 ]

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik wilde ook een poging gaan doen. heb 3 iso's gemaakt van Mac os X 3 cd's
maar ik kan de iso's niet bootable krijgen in pearpc (onder freebsd/linux)

nu ben ik darwin aan het downloaden maar volgens mij moet het zonder kunnen. en uiteindelijk moet ik toch weeer van osx iso's booten... hoe krijg ik deze iso's bootend ?

neem aan dat de 1e cd de boot cd zou moeten zijn ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

xychix schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:20:
Ik wilde ook een poging gaan doen. heb 3 iso's gemaakt van Mac os X 3 cd's
maar ik kan de iso's niet bootable krijgen in pearpc (onder freebsd/linux)

nu ben ik darwin aan het downloaden maar volgens mij moet het zonder kunnen. en uiteindelijk moet ik toch weeer van osx iso's booten... hoe krijg ik deze iso's bootend ?

neem aan dat de 1e cd de boot cd zou moeten zijn ?
Probeer eens de 0.4pre versie te downloaden, de ISO op een echte CD te branden, config instellen met native cdromsupport en booten die hap. Lukte bij mij op die manier wel...

Hier is mijn config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
# 128 megs RAM
# memory_size=0x8000000

# 256 megs RAM
# memory_size=0x10000000

# 384 megs RAM
# memory_size=0x18000000

# 512 megs RAM
memory_size=0x20000000

# 640 megs RAM
# memory_size=0x28000000

# 768 megs RAM
# memory_size=0x30000000

# 896 megs RAM
# memory_size=0x38000000 

ppc_start_resolution = "1024x768x32"
redraw_interval_msec = 40
prom_driver_graphic = "video.x"
key_toggle_mouse_grab = "F12"
key_toggle_full_screen = "Alt+Return"
pci_rtl8139_mac = "de:ad:ca:fe:12:35"
pci_usb_installed = 1
prom_bootmethod = "auto"
prom_env_bootargs = ""
prom_env_machargs = ""
nvram_file = "nvram"
pci_ide0_master_installed = 1
pci_ide0_master_image = "D:\PearPC\hdosxprep.img"
pci_ide0_master_type = "hd"
pci_ide0_slave_image = "j:\"
pci_ide0_slave_type = "nativecdrom"

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• xychix
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

MiniMan schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:53:
[...]

Probeer eens de 0.4pre versie te downloaden, de ISO op een echte CD te branden, config instellen met native cdromsupport en booten die hap. Lukte bij mij op die manier wel...
ik zie niet nieuwer dan 0.31 op pearpc.sourceforge.net
bovendien gebruik ik freebsd om t te draaien. die heeft geen nativecdrom support.. :(

mijn zojuist gdownloadde darwin image boot wel
heb dus iets fout gedaan bij het maken van de images denk ik

# cp /dev/acd0 /data/macosx_cd1.iso

acd0 == wel de cdrom :) als in /dev/cdrom in linux

[ Voor 8% gewijzigd door xychix op 10-02-2005 23:17 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Kijk even op http://www.pearpc.net/links.php voor nieuwere build, ports en andere handige tools. Bijvoorbeeld de site van Prasys (http://prasys.skidsoftware.com/Files.htm) is erg up-to-date.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Thanks miniman, erg goede info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even een kickje, maar toch volstrekt nuttig overigens.

Alles is bij mij goed gelukt, alleen probeer ik nu het netwerk onder OSX aan de praat te krijgen. Allerlei documenten en FAQ's erop nageslagen te hebben, lukt het me thans nog steeds niet.

Mijn IP van mijn netwerk kaart waar ik nu mee Internet is 192.168.10.bla en daarop heb ik ICS ge-enabled.
Die TAP internetconnectie heb ik geset op 192.168.0.1

In mijn config files voor PearPC heb ik staan:
pci_rtl8139_mac = "de:ad:ca:fe:12:34" (ook geprobeerd met "de:ad:ca:fe:12:35" overigens, want dat kom ik ook nog wel eens tegen op het internet)

Als ik dan OSX boot en ik ga naar Network dan hóort hij daar te roepen dat hij een nieuwe connectie gevonden heeft. Echter, dat laat ie bij mij nooit zien...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik denk dat je beter hier verder kan gaan, dat topic is wat recenter, anders krijgen we verschillende topics over het onderwerp?

In dat topic vind je in mijn laatste reply hoe ik het netwerk werkend heb gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door domi235 op 13-04-2005 07:53 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

domi235 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 07:52:
Ik denk dat je beter hier verder kan gaan, dat topic is wat recenter, anders krijgen we verschillende topics over het onderwerp?

In dat topic vind je in mijn laatste reply hoe ik het netwerk werkend heb gekregen.
PearPC != CherryOS ;)

Heb het maar even in het topic bijgevoegd voor de duidelijkheid ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 13-04-2005 11:52 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Eindelijk eens een manier om dat MacOS eens te proberen, ben er al tijden nieuwsgierig naar :).
Via een torrentje Mac OS X.3 binnengehaald en ben nu bezig met de installatie.
Hier een shotje

great!

[ Voor 3% gewijzigd door M-ThijZ op 14-04-2005 00:08 . Reden: oeps, ik sliep al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de PearPC gebruikers

Voldoet het voor jullie om OS X te blijven emuleren of is dit een eerste stap naar de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Het voldoet voor mij althans niet. Surfen en chatten gaat nog redelijk, maar echt multitasken zit er (nog?) niet in. En ik krijg de soundpatch niet aan de praat, dus kan niet zeggen of geluid er binnenkort ook zit aan te komen (toch wel wenselijk voor een desktop pc :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:40:

Voldoet het voor jullie om OS X te blijven emuleren of is dit een eerste stap naar de mac?
Het programma voldeed tot ik 10 minuten met OSX had gespeeld, toen voldeed mijn hele gewone pc niet meer en heb daardoor maar nog wat gespaard en een Powerbook aangeschaft ;) Ja de emulatie is gewoon retetraag maar ik heb daar OSX wat mee verkend en wat ik zag aan functies, vooral die BSD onderlaag en Xcode (om te programmeren), bevielen me wel.

PearPC is oorspronkelijk alleen gemaakt om (zelf geprogrammeerde) programma's te testen op het PPC platform, iemand die het daar voor gebruikt zal er genoeg aan hebben, ik wilde dus meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:40:

Eerste stap naar de mac :) Nu even beetje het OS verkennen etc, na de zomervakantie iBook aanschaffen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Het lukt mij niet om OSX 10.4 tiger te installeren op PearPC.. ik heb vele tutorials doorgespit maar ik blijf de melding

code:
1
<Warning> keyb reg1
krijgen waar hij vervolgens op vast loopt. Ben ik de enige of zijn er meer die zig hier op stuk bijten?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 16-09 17:27
Krijg het ook niet geinstalled. Cherry OS weigert pertinent ieder image dat ik er op loslaat. Panther kwam ik redelijk ver mee met installeren (alleen nog niet afgemaakt), maar Tiger dus helemaal niets :'(
Verder als een zwart scherm en een ratelende harde schijf kom ik niet. Twintig minuten lang wachten heeft helaas ook geen effect.

Gevonden. Tiger image is (nog) niet bootable in PearPC/Cherry OS.

[ Voor 11% gewijzigd door Chocovla op 03-05-2005 22:18 . Reden: "Oplossing" gevonden. ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
de volgende parameters heb ik in de config file staan en deze werken

## Network
##
## Choose one of the cards

# deze werkt niet
pci_3c90x_installed = 0
pci_3c90x_mac = "de:ad:ca:fe:12:34"

# openvpn-2.0_beta2-install instaleren en TAP-Win32 adaptor gebruiken als virtuele kaart
pci_rtl8139_mac = "de:ad:ca:fe:12:35"

je moet wel internet sharen onder windows xp, je moet dus de virtuele kaart doorsluizen naar het echte internet.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:28:
Toch even een kickje, maar toch volstrekt nuttig overigens.

Alles is bij mij goed gelukt, alleen probeer ik nu het netwerk onder OSX aan de praat te krijgen. Allerlei documenten en FAQ's erop nageslagen te hebben, lukt het me thans nog steeds niet.

Mijn IP van mijn netwerk kaart waar ik nu mee Internet is 192.168.10.bla en daarop heb ik ICS ge-enabled.
Die TAP internetconnectie heb ik geset op 192.168.0.1

In mijn config files voor PearPC heb ik staan:
pci_rtl8139_mac = "de:ad:ca:fe:12:34" (ook geprobeerd met "de:ad:ca:fe:12:35" overigens, want dat kom ik ook nog wel eens tegen op het internet)

Als ik dan OSX boot en ik ga naar Network dan hóort hij daar te roepen dat hij een nieuwe connectie gevonden heeft. Echter, dat laat ie bij mij nooit zien...

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Madcat op 16-05-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik denk dat Apple Tiger heeft beveiligd tegen het emuleren op een X86 Proc.
Ook wel logische natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik weet niet of dat wel kan, Tiger zal een emulator gewoon zien als een PPC, en niet als emu.
Daarnaast denk ik niet dat ze er vooralsnog veel hinder van zullen ondervinden met de snelheden die gehaald worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-05-2005 19:42 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 03:58:
Het lukt mij niet om OSX 10.4 tiger te installeren op PearPC.. ik heb vele tutorials doorgespit maar ik blijf de melding

code:
1
<Warning> keyb reg1
krijgen waar hij vervolgens op vast loopt. Ben ik de enige of zijn er meer die zig hier op stuk bijten?
ik weet natuurlijk niet welke tutorials je al hebt geprobeerd, maar probeer deze eens: http://www.therealduckie.net/apple/tigerinstall/ volgens mij staan daar aantal belangrijke dingen in zoals dat je eerst panther moet installeren enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik denk dat Apple zich zeker de eerste 2 a 3 jaar geen zorgen hoeft te maken over deze emu. Zelfs als je de snelheid niet in oogschouw neemt dan is pearpc in de huidige staat nog heel slecht. Je kunt met geen mogelijkheid 'makkelijk' OS X installen. Op een echte Mac stop je de CD of DVD erin, clicked paar keer op next en OS X staat op je machine na een half uurtje ofzo.

Met pearpc moet je op zijn minst een stevige liefhebber zijn die bereid is heel veel tutorials en fora door te lezen, want zo out-of-the-box installen is er dus niet bij. Ben je een volhouder en krijg je OS X installed dan werken heel veel dingen gewoon niet.

En dat moet dan met een echte Mac concurreren? Apple lacht zich rot ;)

Het is een leuke tool om een soort real-life demo van OS X te bekijken, maar meer niet. Daarbij komt dat de developpers er nu al een beetje genoeg van hebben en niet echt goed lijken te weten wat de volgende stap moet zijn. Je ziet dat heel vaak met emu's. Men begint positief, maar echt -af- maakt bijna niemand een emu. Alleen commerciele partijen kunnen klaarblijkelijk de wilskracht opbrengen om de saaie details tot op 100% uit te werken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:04:
Ik denk dat Apple zich zeker de eerste 2 a 3 jaar geen zorgen hoeft te maken over deze emu. Zelfs als je de snelheid niet in oogschouw neemt dan is pearpc in de huidige staat nog heel slecht. Je kunt met geen mogelijkheid 'makkelijk' OS X installen. Op een echte Mac stop je de CD of DVD erin, clicked paar keer op next en OS X staat op je machine na een half uurtje ofzo.

Met pearpc moet je op zijn minst een stevige liefhebber zijn die bereid is heel veel tutorials en fora door te lezen, want zo out-of-the-box installen is er dus niet bij. Ben je een volhouder en krijg je OS X installed dan werken heel veel dingen gewoon niet.

En dat moet dan met een echte Mac concurreren? Apple lacht zich rot ;)

Het is een leuke tool om een soort real-life demo van OS X te bekijken, maar meer niet. Daarbij komt dat de developpers er nu al een beetje genoeg van hebben en niet echt goed lijken te weten wat de volgende stap moet zijn. Je ziet dat heel vaak met emu's. Men begint positief, maar echt -af- maakt bijna niemand een emu. Alleen commerciele partijen kunnen klaarblijkelijk de wilskracht opbrengen om de saaie details tot op 100% uit te werken.
Maar ik denk ook niet dat veel mensen deze emulator gebruiken om echt macsx op hun pc te kunnen draaien, maar meer om osx eens te "proeven". Dat doe ik dus ook, ik ben van plan een iBook te kopen, maar wil wat meer weten over de functionaliteit etc. van macosx, en of het me bevalt, dus probeer ik het op deze manier uit. Op snelheid zit ik dus echt niet te wachten, ik wil alleen weten hoe alles werkt, en dat is op deze manier goed te doen :) Natuurlijk kan er niks op tegen het "echte"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:48:
[...]

Maar ik denk ook niet dat veel mensen deze emulator gebruiken om echt macsx op hun pc te kunnen draaien, maar meer om osx eens te "proeven". Dat doe ik dus ook, ik ben van plan een iBook te kopen, maar wil wat meer weten over de functionaliteit etc. van macosx, en of het me bevalt, dus probeer ik het op deze manier uit. Op snelheid zit ik dus echt niet te wachten, ik wil alleen weten hoe alles werkt, en dat is op deze manier goed te doen :) Natuurlijk kan er niks op tegen het "echte"
En op die manier heeft Apple er misschien niet eens zo heel veel tegen, want mensen die OS X op een emulator draaien zijn ook potentiële switchers ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 11:46
Zelf heb ik een maand of twee geleden ook PearPC in gebruik genomen. Ik heb een compleet image gedownload en ben daarmee aan de slag gegaan en sinds eind maart heb ik dan een echte powerbook. PearPC dus alleen gebruikt om 'zeker te weten' dat dit OS wel iets voor mij is en dat bleek zeker het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dit topic is zowat een jaar onaangeraakt gebleven, hoog tijd het even af te stoffen!

Ik maak binnenkort m'n overstap naar Apple, maar aangezien de financiele middelen er nog niet meteen zijn, zal dit nog even moeten wachten...
Om het wachten wat minder pijnlijk te maken had ik gezocht naar een manier om OSX op m'n IBM te draaien (moest geen snelheidsmonster zijn, gewoon een beetje mee spelen enz) en ik ben uitgekomen bij PearPC.

Ik heb de 3CD-iso van Panther en de laatste nieuwe versie van PearPC en heb deze tutorial gebruikt: http://www.windowsdevcent...ws/2005/01/18/PearPC.html

Nu gaat alles goed en dubbelklik ik op het Darwin-icoontje, ik krijg het Appeltje en dat rare ronddraaiende dingetje dat op "laden" wijst, en dan ineens een Apple-errorpage dat ik m'n pc moet afsluiten op de harde manier en terug opstarten.

Hieronder m'n bootsequence en m'n configfile:

Boot:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
This program is free software; you can redistribute it and/or modify
it under the terms of the GNU General Public License version 2 as published by
the Free Software Foundation.

This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
GNU General Public License for more details.

You should have received a copy of the GNU General Public License
along with this program; if not, write to the Free Software
Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111 USA

GenuineIntel
 CMOV MMX SSE SSE2
[CPU/MMU] new pagetable: sdr1 = 0x00300003
[CPU/MMU] new pagetable: sdr1 accepted
[CPU/MMU] number of pages: 2^15 pagetable_start: 0x00300000 size: 2^18
start: 512
start: 134250496
getStartBlock: 0 Apple_HFS
getStartBlock: 1 Apple_HFS
getStartBlock: 2 Apple_HFS
getStartBlock: 3 Apple_HFS
start: 32768
getStartBlock: 0 Apple_Free
getStartBlock: 1 Apple_Free
getStartBlock: 2 Apple_Free
getStartBlock: 3 Apple_Free
start: 2147450880
start: 512
start: 32768
getStartBlock: 0 Apple_Driver43
getStartBlock: 1 Apple_Driver43
getStartBlock: 2 Apple_Driver43
getStartBlock: 3 Apple_Driver43
getStartBlock: 4 Apple_Driver43
getStartBlock: 5 Apple_Driver43
getStartBlock: 6 Apple_Driver43
getStartBlock: 7 Apple_Driver43
getStartBlock: 8 Apple_Driver43
getStartBlock: 9 Apple_Driver43
start: 61440
getStartBlock: 0 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 1 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 2 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 3 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 4 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 5 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 6 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 7 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 8 Apple_Driver43_CD
getStartBlock: 9 Apple_Driver43_CD
start: 0
getStartBlock: 0 Apple_Void
getStartBlock: 1 Apple_Void
getStartBlock: 2 Apple_Void
getStartBlock: 3 Apple_Void
getStartBlock: 4 Apple_Void
getStartBlock: 5 Apple_Void
getStartBlock: 6 Apple_Void
getStartBlock: 7 Apple_Void
getStartBlock: 8 Apple_Void
getStartBlock: 9 Apple_Void
start: 133120
getStartBlock: 0 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 1 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 2 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 3 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 4 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 5 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 6 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 7 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 8 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 9 Apple_Driver_ATAPI
start: 161792
getStartBlock: 0 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 1 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 2 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 3 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 4 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 5 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 6 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 7 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 8 Apple_Driver_ATAPI
getStartBlock: 9 Apple_Driver_ATAPI
start: 233472
getStartBlock: 0 Apple_Patches
getStartBlock: 1 Apple_Patches
getStartBlock: 2 Apple_Patches
getStartBlock: 3 Apple_Patches
getStartBlock: 4 Apple_Patches
getStartBlock: 5 Apple_Patches
getStartBlock: 6 Apple_Patches
getStartBlock: 7 Apple_Patches
getStartBlock: 8 Apple_Patches
getStartBlock: 9 Apple_Patches
start: 0
getStartBlock: 0 Apple_Void
getStartBlock: 1 Apple_Void
getStartBlock: 2 Apple_Void
getStartBlock: 3 Apple_Void
getStartBlock: 4 Apple_Void
getStartBlock: 5 Apple_Void
getStartBlock: 6 Apple_Void
getStartBlock: 7 Apple_Void
getStartBlock: 8 Apple_Void
getStartBlock: 9 Apple_Void
start: 864256
getStartBlock: 4 Apple_HFS
getStartBlock: 5 Apple_HFS
getStartBlock: 6 Apple_HFS
getStartBlock: 7 Apple_HFS
getStartBlock: 8 Apple_HFS
getStartBlock: 9 Apple_HFS
start: 678424576
getStartBlock: 4 Apple_Free
getStartBlock: 5 Apple_Free
getStartBlock: 6 Apple_Free
getStartBlock: 7 Apple_Free
getStartBlock: 8 Apple_Free
getStartBlock: 9 Apple_Free
getStartBlock: 4 Apple_HFS
getStartBlock: 5 Apple_HFS
getStartBlock: 6 Apple_HFS
getStartBlock: 7 Apple_HFS
getStartBlock: 8 Apple_HFS
getStartBlock: 9 Apple_HFS
[CPU/CPU] execution started at 05601028
[CPU/MMU] new pagetable: sdr1 = 0x0fc0001f
[CPU/MMU] new pagetable: sdr1 accepted
[CPU/MMU] number of pages: 2^18 pagetable_start: 0x0fc00000 size: 2^21
[IO/CUDA] <Warning> keyb reg1

Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#Mac OS X Pather
# Created with PearPC Control Panel
#C:\PearPC\ppc.exe
#DarwinIcon
#No SDL
pci_ide0_master_installed = 1
pci_ide0_master_image = "C:\PearPC\macosx_6gb.img"
pci_ide0_master_type = "hd"
memory_size = 0xFF00000
ppc_start_resolution = "1024x768x32"
redraw_interval_msec = 60
prom_driver_graphic = "C:\PearPC\video.x"
ppc_start_full_screen = 0
key_toggle_mouse_grab = "F12"
key_toggle_full_screen = "Alt+Return"
key_change_cd_0 = "none"
cpu_pvr = 0x00088302
pci_usb_installed = 1
prom_bootmethod = "auto"
prom_env_bootargs = ""
prom_env_machargs = ""
nvram_file = "nvramnvram"
pci_ide0_slave_image = "C:\PearPC\Mac OS X Install Disc 1.iso"
pci_ide0_slave_type = "cdrom"

Weet er iemand aan wat het ligt dat het boeltje altijd vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je weet dat Mac OS X er ook voor de i386 is ? :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mac OS X draait tegenwoordig gewoon op normale PC's zonder emulatie. Lees dit eens:
http://wiki.osx86project....x.php/Installation_Guides

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*g* thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 15:06
Dit is wel illegaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik ken ook voldoende mensen met een illegale WindowsXP, en ik beschouw het meer als een gratis "testrit". Als het bevalt koop ik het gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

KuL schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:18:
Ik ken ook voldoende mensen met een illegale WindowsXP, en ik beschouw het meer als een gratis "testrit". Als het bevalt koop ik het gewoon..
Dan is het nog vreemd dat nota bene een moderator het aanraadt :P

Overigens, omdat dit geen 'officiële' manier is en niet alles goed werkt moet je wel rekening houden met een beetje performance verlies.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat dit een illigala manier was...

Kan er dan iemand me helpen met m'n PearPC probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je hoeft PearPC gewoon niet te gebruiken. Volg de guide die hierboven gegeven is. Die guide is voledig legaal. Als jij je iso's legaal verkregen hebt, is er geen probleem!

Gewoon installeren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beschik enkel over legale Iso's voor Panther, niet over diegenen waarover hierboven worden besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ja dan gaat het niet lukken.. Je hebt x86 10.4-ISO's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN. schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:52:
Ja dan gaat het niet lukken.. Je hebt x86 10.4-ISO's nodig.
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:08:
Ik wist niet dat dit een illigala manier was...

Kan er dan iemand me helpen met m'n PearPC probleempje?
Pagina: 1 2 3 Laatste