Macintosh Mac OS X/PowerPC Emulator uitgebracht! (PearPC)*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de naam is...PearPC:

Afbeeldingslocatie: http://pearpc.sourceforge.net/screenshots/osxbooted_small.png
Afbeeldingslocatie: http://pearpc.sourceforge.net/screenshots/osx_install_small.png

Draait Mac OS X 10, Darwin en zelfs Mandrake onder Mac!

http://pearpc.sourceforge.net/

Vrede,

Alberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 14:02

Len

Leeg

Maar ik "draai" al Mac OS X 10 op mijn Mac.

:o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 15:13

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

had eik wel een beetje van review verwacht, iig een eerste indruk van TS ;)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Wat kan het nou? Mac OS emuleren onder Linux? Mac OS emuleren onder Windows? Linux Emuleren onder Mac OS ??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PowerPC processor emuleren op een gewone intel machine (onder Linux of Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38

s3n

ziet er interessant uit!

Iemand met macos die hem al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bookmark ! Ben aan het uitzoeken hoe hij werkt onder Windows.
Due to the nature of emulation, PearPC is quite slow (the client will run about 500 times slower than the host). Note that only the CPU is that slow, the speed of the emulated hardware doesn't suffer that much from the emulation; e.g. the speed of simulated harddrive/CDROM is quite good, especially when using the busmaster interface. This situation is better if you can use the JITC (about 40 times slower) but still not ready for productive use.
Dat is minder...

[ Voor 81% gewijzigd door Phuncz op 11-05-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op 11 mei 2004 @ 19:29:
Wat kan het nou? Mac OS emuleren onder Linux? Mac OS emuleren onder Windows? Linux Emuleren onder Mac OS ??
Inderdaad, Mac OS X Emuleren onder Windows en Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27
Dat kan BeOS (Zeta these days) ook al.. Niet zo'n opzienbarend feit imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jainoxi schreef op 12 mei 2004 @ 01:07:
Dat kan BeOS (Zeta these days) ook al.. Niet zo'n opzienbarend feit imho...
Misschien classic Mac OS (de 68k versie), maar geen Mac OS X, iig niet op het x86 platform. Op PPC linux was het ook altijd al mogelijk met Mac-on-Linux, maarja daar had je dus alleen iets aan als je al een PowerPC had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat de darwin iso ruim 400 MB is?

dat wordt een download van 20 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik ben 'm nu aan het installeren.
(had een topic (-Rob- in "Mac os X op je PC") geopend in Non-windows, raakte helemaal in de war, wist echt niet meer waar ik een topic moest vinden hierover :D)

Ik loop een beetje vast bij het kiezen van de 'partitie'

[ Voor 29% gewijzigd door Rob op 12-05-2004 21:18 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent al MacOS X aan het installeren zonder ROM-image? Da's goed nieuws, ik heb dus serieus altijd in het verleden ROM-images moet rippen van die Appeltjes.. Dan ga ik het wellicht nog een keer proberen straks..

P.S.: Weet jij of MacOS 7.5.5 er ook gewoon op zal draaien? Deze is nl. gratis te downloade bij apple.. 8)
Mac OS 7.5.5 draait net als 8.1 en 8.5 (de update van 8.1 naar 8.5 werkt gewoon) op Basilisk II. Die kun je wel vinden via google, daar heb je idd een ROM voor nodig.

Voor zover ik de installatieprocedure van Pear wat doorgenomen heb is het

1. downloaden en unzippen
2. config file aanpassen
- ff de linux regels bij I/O schrappen en evt. de directory van de darwin ISO opnieuw instellen.

3. opstarten met C:\ppc configfilenaam.bla
4. Darwin Configureren zoals het op de website staat aangegeven
5. Mac OS X installeren
6. lekker lang wachten

Ik ben nu bij 2 / 3.. ik heb alleen Darwin nog ff nodig, CD's voor OS X heb ik wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

waarom moet je darwin eerst installeren? Hier heb ik het niet nodig.

Ow fuck, ik juich te vroeg
Darwin here i come!

[ Voor 29% gewijzigd door Rob op 12-05-2004 21:51 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmm... ik zoek al een tijdje een Mac emulator, om te kijken hoe een Mac werkt. Vooral kwa software vind ik het interresant.
Tís natuurlijk nog een progsel in kinderschoenen, maar als het ontwikkelen van dit stukje software gewoon doorgaat, kan het wel eens een VMware-achtig iets worden, zonder eerst config-files te moeten hebben..

*Bookmarked*

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Rob- schreef op 12 mei 2004 @ 21:43:
waarom moet je darwin eerst installeren? Hier heb ik het niet nodig.

Ow fuck, ik juig te vroeg
Darwin here i come!
7.0.1. moet je hebben als je de laatste versie wilt draaien, gaat lekker rap... komt hier met 170 kb/s binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Wat is Darwin dan? En hoe krijg je eerst Darwin op de pc en daarna MacOS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op 12 mei 2004 @ 21:50:
Wat is Darwin dan? En hoe krijg je eerst Darwin op de pc en daarna MacOS X?
Een op Unix gebasseerde basis van het besturingssysteem, geen linux maar een BSD variant.

http://mirror.services.wisc.edu/mirrors/apple/darwin/7.0.1/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:52:
[...]

Een op Unix gebasseerde basis van het besturingssysteem, geen linux maar een BSD variant.

http://mirror.services.wisc.edu/mirrors/apple/darwin/7.0.1/
Ah dankje :) Dus nadat Darwin erop staat kan ik gewoon MacOS X erop zetten neem ik aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op 12 mei 2004 @ 21:56:
[...]

Ah dankje :) Dus nadat Darwin erop staat kan ik gewoon MacOS X erop zetten neem ik aan. :)
Geen idee.. zover ben ik nog niet

Hier staat wel het een en ander

http://pearpc.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Hij zakt ook weer in.
Maar laten we ontopic blijven.

Ik heb de MacOSX installatie dus al voorbij zien komen, maar moet met Darwin eerst een goeie partitie tevoorschijn toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Houd er wel rekening mee dat het pas de aller eerste versie is van de software. Ik denk dat het wel in een verdere fase stukken sneller kan zijn. Zou ook leuk zijn trouwens, kunnen de mensen MacOSX ontdekken voordat ze echt een Apple moeten kopen. Wat wel weer vreemd is, is dat er ook een MacROM word gesimuleerd en dat is illegaal tenzij je hem van je eigen Mac afhaalt. ;)

Ook moet je natuurlijk nog MacOSX zelf kopen wat de meeste mensen er alsnog van weerhoud. Maar verder natuurlijk wel leuk om te proberen en andere leuke systemen te draaien. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen en of het project problemen krijgt met Apple Legal. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Zoals ik in het andere (latere) topic ook al zei, voor deze emulator heb je geen darwin nodig. Je kunt wel Darwin PPC er in installeren, maar je hoeft niet eerst Darwin te installeren om PearPC te kunnen gebruiken. Dat draait namelijk gewoon onder Windows en Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel weer vreemd is, is dat er ook een MacROM word gesimuleerd en dat is illegaal tenzij je hem van je eigen Mac afhaalt.
Ik heb met een Romgrabber weleens een ROM uit een G3 machine gehaald en deze was dik 5MB. De totale grootte van de zipfile van Pear was 284Kb.

Dat hebben ze aardig weten in te krimpen dan.. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb er geen enkel probleem mee dat er hier wordt gediscussieerd over dit nieuwe stukje software; maar inmiddels heb ik al vier berichten getrashed waarin mensen slechts hun downloadsnelheid postten.

Dit is niet de bedoeling. Laten we proberen om een beetje ontopic te blijven en dit topic niet te vervuilen met nutteloze slowchats :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sage schreef op 12 mei 2004 @ 22:26:
Houd er wel rekening mee dat het pas de aller eerste versie is van de software. Ik denk dat het wel in een verdere fase stukken sneller kan zijn. Zou ook leuk zijn trouwens, kunnen de mensen MacOSX ontdekken voordat ze echt een Apple moeten kopen. Wat wel weer vreemd is, is dat er ook een MacROM word gesimuleerd en dat is illegaal tenzij je hem van je eigen Mac afhaalt. ;)

Ook moet je natuurlijk nog MacOSX zelf kopen wat de meeste mensen er alsnog van weerhoud. Maar verder natuurlijk wel leuk om te proberen en andere leuke systemen te draaien. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen en of het project problemen krijgt met Apple Legal. :)
Waarom zouden mensen een apple kopen als een pc in verhouding veel goedkoper is? Die apples zijn in verhouding tot een dagje PC dumpdag echt zo veel meer duurder en echt veel sneller zijn ze nou ook weer niet. (helemaal niet als je ook linux/BSD etc op je pc kan draaien)

Apple zou zijn OS eens moeten uitbrengen op de PC, dan hebben we eindelijk een hele goede unix based(toch tegenwoordig?) variant die de concurentie met MS aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en koopt bijna niemand hun hardware meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07

Nietzman

Woei!

SSH schreef op 12 mei 2004 @ 23:45:
Waarom zouden mensen een apple kopen als een pc in verhouding veel goedkoper is? Die apples zijn in verhouding tot een dagje PC dumpdag echt zo veel meer duurder en echt veel sneller zijn ze nou ook weer niet. (helemaal niet als je ook linux/BSD etc op je pc kan draaien)
Ja, maar Macs gaan in verhouding ook een flink aantal jaren meer mee.

Hele niet boeiende discussie die al duizend keer eerder is gevoerd. Maak er zelf maar een nieuw topic over aan, het liefst op je localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSH schreef op 12 mei 2004 @ 23:45:
[...]

Apple zou zijn OS eens moeten uitbrengen op de PC, dan hebben we eindelijk een hele goede unix based(toch tegenwoordig?) variant die de concurentie met MS aankan.
Zou wel wat zonde zijn van de Linux distro's die nu allemaal al redelijk op weg zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 22:46:
[...]

Ik heb met een Romgrabber weleens een ROM uit een G3 machine gehaald en deze was dik 5MB. De totale grootte van de zipfile van Pear was 284Kb.

Dat hebben ze aardig weten in te krimpen dan.. :)
Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar de mensen die dus MacOSX hebben geinstalleerd via PearPC hebben geen BootROM gebruikt. Ik vraag me dus af hoe dat zit. Zover ik weet heeft OSX ook nog steeds deze BootROM nodig. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop vast op het punt dat hij zou moeten gaan booten vanaf het image. Tenminste, voorzover ik begrepen heb hoef je Darwin niet eerst op CD te branden. Hij herkent geen bootable devices, wat een beetje raar is want ze staan goed aangegeven in de configfile.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
pci_ide0_master_installed = 1
pci_ide0_master_image = "D:\peer\harddisk.img"
#pci_ide0_master_type = "hd"

pci_ide0_slave_installed = 1
pci_ide0_slave_image = "D:\peer\darwin-701.iso"
#pci_ide0_slave_image = "/dev/cdrom"
pci_ide0_slave_type = "cdrom"

Maar dat zoek ik morgen wel ff uit...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Darwin draaien onder deze emulator heeft imho niet zoveel zin. Het is namelijk gewoon een BSD-achtige Unix-variant waar ook een native x86-versie van bestaat. Die beruchte gelikte OS X-gui biedt Darwin niet, dan moet je toch echt OS X hebben. OS X is echter niet zomaar legaal te downloaden i.t.t. Darwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

svdmeer schreef op 13 mei 2004 @ 00:35:
Darwin draaien onder deze emulator heeft imho niet zoveel zin. Het is namelijk gewoon een BSD-achtige Unix-variant waar ook een native x86-versie van bestaat. Die beruchte gelikte OS X-gui biedt Darwin niet, dan moet je toch echt OS X hebben. OS X is echter niet zomaar legaal te downloaden i.t.t. Darwin.
Darwin draaien onder deze emulator heeft wel zin, Darwin kan namelijk alleen de juiste "partitie" aanmaken om MacOSX te installeren.

Alleen Darwin wil dus bij mij niet doorstarten (ik krijg een kernel panic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman7329
  • Laatst online: 21-07 13:42

Iceman7329

Koud hoor

Beethoven,

Je moet je het volgende effe aanpassen!

pci_ide0_master_installed = 1 moet naar pci_ide0_master_installed = 0

Dan ziet pearpc in ieder geval dat je 2 schijven hebt.

Oh ja, heb je al dat img bestand aangemaakt??
Anders kun je een 3 gig bestand dowloaden van de site waar ook pearpc staat
dat is ongeveer 3 kb groot :*)

Icy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Tot op heden weinig succes:
[IO/GCARD] <Error> out of bounds

Dit is onder windows XP, ik zal het zo eens in linux proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Nietzman schreef op 12 mei 2004 @ 23:51:
[...]
Hele niet boeiende discussie die al duizend keer eerder is gevoerd. Maak er zelf maar een nieuw topic over aan, het liefst op je localhost.
[1 sec mode]
wow frustrated!? Zeker omdat je Mac hebt?
[/1 sec mode]

[GoT mode]
Anders ga je dat zelf doen, want inhoudelijk zoals gewenst op GoT kwam jij niet ver. Behalve als je dan een punt had denk ik dat Bill bewezen heeft dat er met software een hoop meer geld te verdienen valt, daar zou MAC dus een groter bestaanrecht mee kunnen opbouwen.
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:53:
[...]

Zou wel wat zonde zijn van de Linux distro's die nu allemaal al redelijk op weg zijn.
Mac is niet gratis en MS ook niet(dat was een vergelijking ;)). Ikzelf zit niet te wachten op een besturing systeem waarvoor ik moet betalen.
MS is op dit moment voor beginners en mensen die het moeten gebruiken vanwege MS zijn monopolie positie(dat denken ze dan al is het soms wel zo met bv games) Mac zal een beetje dezelfde markt aanboren, bijna alle software is voor beide OS-en.
In diezelfde markt zitten dus niet de linux gebruikers, nee ik denk dat de zogenaamde hete adem dan Linux alleen maar sterker zal maken :)

[ Voor 39% gewijzigd door SSH op 13-05-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
SSH schreef op 13 mei 2004 @ 11:53:
[...]

[1 sec mode]
wow frustrated!? Zeker omdat je Mac hebt?
[/1 sec mode]

[GoT mode]
Anders ga je dat zelf doen, want inhoudelijk zoals gewenst op GoT kwam jij niet ver. Behalve als je dan een punt had denk ik dat Bill bewezen heeft dat er met software een hoop meer geld te verdienen valt, daar zou MAC dus een groter bestaanrecht mee kunnen opbouwen.

[...]
Frustrated? Ik ben het anders met Nietzman eens hoor. Deze discussie is hier volledig off-topic en loopt zoiezo altijd op niks uit. Macs zijn inderdaad duurder dan PC's, maar daar is ook een reden voor. Als jij terveden bent met je dumpdag PC'tje is dat ook goed, maar ga dan niet andere mensen afzeiken die andere eisen aan hun computer stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 13-05-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07

Nietzman

Woei!

SSH schreef op 13 mei 2004 @ 11:53:
Anders ga je dat zelf doen, want inhoudelijk zoals gewenst op GoT kwam jij niet ver.
Whey, wat dacht je van "inhoudelijk op het topic." Een algemene (onterechte) Macbashpost heeft vrij weinig te maken met het emuleren van een PPC.

Voor de rest, wat Bigs zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 20:31

Kvn

Kan degene die het al gelukt is met MacOSX geen mooie Nederlandse tutorial schrijven want ik begrijp het niet helemaal geloof ik :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman7329 schreef op 13 mei 2004 @ 09:02:
Beethoven,

Je moet je het volgende effe aanpassen!

pci_ide0_master_installed = 1 moet naar pci_ide0_master_installed = 0

Dan ziet pearpc in ieder geval dat je 2 schijven hebt.
Hij zag beide schijven ook wel maar niet als bootable devices. Als ik de master op 0 zet ziet hij alleen de CD Rom, maar herkent 'm niet als bootable.
Oh ja, heb je al dat img bestand aangemaakt??
Anders kun je een 3 gig bestand dowloaden van de site waar ook pearpc staat
dat is ongeveer 3 kb groot :*)
Ik heb zo'n 3Gb image gedownload en uitgepakt, de 6 gig installeerde hier b.t.w. maar 4.3 GB.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:44:

Ik heb zo'n 3Gb image gedownload en uitgepakt, de 6 gig installeerde hier b.t.w. maar 4.3 GB.
Dit kan je denk ik op lossen door even bzip te downloaden btw, die pakt het bij mij wel goed uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Kvn op 14-05-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

s3n schreef op 13 mei 2004 @ 11:45:
Tot op heden weinig succes:
[IO/GCARD] <Error> out of bounds

Dit is onder windows XP, ik zal het zo eens in linux proberen
Hm onder Mandrake10 hetzelfde. Of ik doe wat fout, of mn iso is niet lekker.
* s3n spaart rustig verder voor een iBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben vandaag de docs geupdate:

http://pearpc.sourceforge.net/doc.html

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101058

Deze emulator zal nooit een acceptabele snelheid krijgen. PPC is RISC en x86 is nog steeds CISC. Kleine instructies emuleren met grote instructies gaat altijd minder efficient dan andersom. CISC emuleren met RISC gaat prima (kijk naar VPC voor MAC) en CISC met CISC ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daar zeg je wat. Het zou dus pas echt lekker gaan werken als je een RISC processorbordje in je PC zou kunnen schuiven. Net zoals Apple ooit met de PowerMac 7200/120 PC Compatible heeft gefikst, maar dan nog iets slimmer >:) Het geheel zou lekker snel kunnen samenwerken: het lompe rekenwerk door de RISC laten doen, coördinatie en GUI door de CISC, beeldopbouw door de 3D videokaart... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 101058 schreef op 14 mei 2004 @ 01:34:
Deze emulator zal nooit een acceptabele snelheid krijgen. PPC is RISC en x86 is nog steeds CISC. Kleine instructies emuleren met grote instructies gaat altijd minder efficient dan andersom. CISC emuleren met RISC gaat prima (kijk naar VPC voor MAC) en CISC met CISC ook.
Dat gaat wel gebeuren

Basilisk II emuleert ook een RISC processor op volle snelheid. Het zal alleen nog wel even gaan duren voordat ze zover zijn met deze emulator. :)

Zolang je er maar genoeg processorkracht tegenaan gooit is alles mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 09:38:
[...]

Dat gaat wel gebeuren

Basilisk II emuleert ook een RISC processor op volle snelheid. Het zal alleen nog wel even gaan duren voordat ze zover zijn met deze emulator. :)

Zolang je er maar genoeg processorkracht tegenaan gooit is alles mogelijk.
Aan de site van Basilisk te zien wordt het programma niet echt meer bijgewerkt, daarbij emuleert het ook nog een oude cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Ik ben nu op het punt dat de partities zijn aangemaakt.
Direct booten met de .dmg van mn Mac OS cd'tjes ging alleen helaas niet in Win XP.
Dus ik doe nu een poging om Darwin te installeren maar die is nu al 3 uur bezig ofzo. Is dit normaal? Zou ik dan hierna gewoon OS X kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 15:51
Slayerized schreef op 14 mei 2004 @ 13:42:
Ik ben nu op het punt dat de partities zijn aangemaakt.
Direct booten met de .dmg van mn Mac OS cd'tjes ging alleen helaas niet in Win XP.
Dus ik doe nu een poging om Darwin te installeren maar die is nu al 3 uur bezig ofzo. Is dit normaal? Zou ik dan hierna gewoon OS X kunnen installeren?
PearPC kan op het moment alleen omgaan met iso's onder Windows. Je moet dus, wil je het onder Windows installeren, op je Apple een iso bouwen van je installatie-cd's en die naar Windows pompen. 3 uur is, helaas, normaal. Gebruik je wel de JITC-versie?

Naast de geupdate documentatie op de website van PearPC, is op een duits forum een hele complete en goede installatie-handleiding te vinden (en FAQ). Met deze handleiding is er ook de noodzaak niet meer om eerst die 700 MB Darwin ISO binnen te trekken.
Ik had het probleem dat mijn installatie niet wilde opstarten omdat er geen bootable partitie gevonden kon worden. Vanavond ga ik de truc met single-user-mode eens proberen waarmee ik me de download van Darwin hoop te besparen.

[ Voor 38% gewijzigd door Gophlin op 14-05-2004 14:22 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Rob- schreef op 14 mei 2004 @ 10:03:
[...]

Aan de site van Basilisk te zien wordt het programma niet echt meer bijgewerkt, daarbij emuleert het ook nog een oude cpu.
Maar wel RISC

Over een paar jaar is het dus ook wel mogelijk om OS X op volle snelheid te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:56:
[...]

Maar wel RISC

Over een paar jaar is het dus ook wel mogelijk om OS X op volle snelheid te draaien.
Basilisk emuleert de Motorola 68k-serie, die zijn CISC. Het hele CISC/RISC-gedoe is al weer een tijdje hybride aan het worden. Beide instuctiesetvormen hebben voor en nadelen.

Trouwens is het tegenwoodig al mogelijk OS X op volle snelheid te draaien, ben ik nu mee bezig :) .

Dit was off-topic..

On topic: De update naar 0.1.1 is er.

De nieuwe generatie macs heeft trouwens OpenFirmware, het oude bootrom is niet meer van deze tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 14-05-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Ik krijg die cds niet uitgelezen onder Windows, en met Gemulator Explorer ook niet.

Is er geen manier om van .dmg naar .iso te gaan, bijvoorbeeld door te mounten ofzo.
Met daemon tools lukt dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

begintmeta schreef op 14 mei 2004 @ 15:17:
[...]

Basilisk emuleert de Motorola 68k-serie, die zijn CISC. Het hele CISC/RISC-gedoe is al weer een tijdje hybride aan het worden. Beide instuctiesetvormen hebben voor en nadelen.

Trouwens is het tegenwoodig al mogelijk OS X op volle snelheid te draaien, ben ik nu mee bezig :) .

Dit was off-topic..

On topic: De update naar 0.1.1 is er.

De nieuwe generatie macs heeft trouwens OpenFirmware, het oude bootrom is niet meer van deze tijd.
Hoezo lukt het op volle snelheid bij jou wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
[quote]Slayerized schreef op 14 mei 2004 @ 15:20:
[...]

Hoezo lukt het op volle snelheid bij jou wel dan?[/quote]

Volle snelheid is misschien wat overdreven, ik gebruik een wat oudere iBook met OS X als "hoofdcomputer"

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 14-05-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

begintmeta schreef op 14 mei 2004 @ 15:26:
offtopic:
[quote]Slayerized schreef op 14 mei 2004 @ 15:20:
[...]

Hoezo lukt het op volle snelheid bij jou wel dan?[/quote]

Volle snelheid is misschien wat overdreven, ik gebruik een wat oudere iBook met OS X als "hoofdcomputer"
Grapjas... :( Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Kan iemand mij trouwens bevestigen of mijn image sizes correct zijn?

1.) 490 MB (514.592.768 bytes)
2.) 592 MB (621.182.976 bytes)
3.) 193 MB (202.711.040 bytes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PearPC ChangeLog
==================

version 0.1.1:
- (Win32) fixed: '=' key wasn't mapped
- fixed: JITC Error: cannot read page-table
- fixes for older BootX (for Mac OS X 10.0 and 10.1)
- FPU: multiply fixed
- gcard: 1024x768x32 mode wasn't useable
- io registers weren't zero extended on byte or half accesses
- now also compiles with gcc 2.95
- boots debian for PowerPC
- got rid of printf() and exit() in HFS and HFS+ code
- fixed buggy copyTo() and copyAllTo() in stream.cc
- fixed IDEDevice::read(). must update "tel".

Download link naar 0.1.1:

http://sourceforge.net/pr...=108675&package_id=117341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe (meest overzichtelijke) stap voor stap guide:

http://www.vuquoc.com/PearPC/PearPC.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Slayerized schreef op 14 mei 2004 @ 16:56:
Kan iemand mij trouwens bevestigen of mijn image sizes correct zijn?

1.) 490 MB (514.592.768 bytes)
2.) 592 MB (621.182.976 bytes)
3.) 193 MB (202.711.040 bytes)
Het gaat niet om de lengte, maar om wat je ermee doet :X

Je kan beter een md5sum erbij zetten, dan weet je pas echt of je de juiste images hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

Jaaa... versie 0.11 start wel bij mij.
Ik zat dus op een niet werkende resolutie te proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haak af en wacht wel op een volgende versie waarin CD of DVD support zit. Ik heb OS X 10.3 op 1 DVD en ik weet niet of het de tijd en moeite wel waard is om daar een iso van te maken en die naar m'n PC te transporteren.

Ik zal het topic nog wel volgen, ik ben benieuwd wie 'm hier het eerst tevoorschijn krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 21:51:
Ik haak af en wacht wel op een volgende versie waarin CD of DVD support zit. Ik heb OS X 10.3 op 1 DVD en ik weet niet of het de tijd en moeite wel waard is om daar een iso van te maken en die naar m'n PC te transporteren.

Ik zal het topic nog wel volgen, ik ben benieuwd wie 'm hier het eerst tevoorschijn krijgt :)
Heb je al met Nero geprobeerd een ISO van de DVD te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op 14 mei 2004 @ 15:17:
[...]

Altijd gedacht dat het ook RISC processoren waren, ook eens wat over gelezen, maar wikipedia vertrouw ik toch wat meer.

bedankt voor het rechtzetten :)
s3n schreef op 14 mei 2004 @ 20:38:
Jaaa... versie 0.11 start wel bij mij.
Ik zat dus op een niet werkende resolutie te proberen :(
welke resolutie had je?
-Rob- schreef op 14 mei 2004 @ 21:55:
[...]

Heb je al met Nero geprobeerd een ISO van de DVD te maken?
Nee, dan moet ik eerst de Nero CD ergens zien te vinden. Nou ja, een laatste poging dan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Hij draait nu bij mij :D

nu alleen wachten op een versie waar het netwerk het ook doet onder windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op 15 mei 2004 @ 00:41:
Hij draait nu bij mij :D

nu alleen wachten op een versie waar het netwerk het ook doet onder windows
Hoe draait het? Heb je screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. volgens mij heb ik dus voor jan l*l een lange openingspost zitten kloppen gisteren :+
Het grote PearPC topic (Mac emulator)

Had gezocht, maar de search had dit topic blijkbaar nog niet geindexeerd :X
Volgende keer beter opletten |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Koffie op 15-05-2004 09:45 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 01:05:
[...]

Hoe draait het? Heb je screenshots?
Het draait redelijk, maar de vensters vliegen niet zo mooi heen en weer als op een echte Mac. De icoontjes springen wat sneller als je een programma start.

Screenshots, kan, wat wil je zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doet de emulatie er in tijd over om iets op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

zo'n 4 a 5 keer langer, afhankelijk van het programma.
Ik heb best wel lang op een terminal scherm zitten wachten, had 'm redelijk vaak al aangeklaakt uit ongeduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PearPC GUI (Graphic User Interface!!), dus gemakkelijk configgen nu!

http://software.xfx.net/utilities/ppcc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owja, ook nog een PearPC Config File Generator voor je moer:

http://www.iamthecheese.com/php/pearpc.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 10:41

dikiedik

de verkeers ont regelaar

@ dopeboy

De link die jij een staukje hierboven gepost hebt is niet juist (die van dat overzichtelijke stap voor stap plan)

Is het iemand nou al gelukt ZONDER darwin ???, want in het andere topic staat dat je darwin zowiezo nodig hebt :?

ride on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn darwin iso lijkt beschadigd, ook met de GUI config wil het maar niet booten. Als het goed is kun je 'm toch gewoon downloaden als zip, de iso eruit halen en draaien?

de filesize van de 7.0.1. iso is hier 423.220 kb

dat lijkt me wel te kloppen, als het bij jullie groter is dan is er vast iets verkeerd gegaan bij het binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 11:19:
mijn darwin iso lijkt beschadigd, ook met de GUI config wil het maar niet booten. Als het goed is kun je 'm toch gewoon downloaden als zip, de iso eruit halen en draaien?

de filesize van de 7.0.1. iso is hier 423.220 kb

dat lijkt me wel te kloppen, als het bij jullie groter is dan is er vast iets verkeerd gegaan bij het binnenhalen.
Volg deze handleiding: http://www.liquid-y.de/camouflagex/pearpc/pearpc.html
dan heb je geen Darwin nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die alleen nog niet de niet-JITC versie van PearPC geprobeerd: doen! Op wat animatie problemen na (dingen in de dock stuiteren heel vreemd), loopt het echt enorm veel sneller. Had ik dat maar geweten voordat ik ging installeren ;)

Met de "redraw_interval_msec" op 75 en met de JITC client, is het best bruikbaar. Niet dat het echt vloeiend of snel loopt, maar het is genoeg om Mac OS X te leren kennen of het te gebruiken om je eigen (X)HTML/CSS creaties te testen in Safari, IE for Mac etc.

Zonder netwerk support onder Windows, blijft het voor Windows een beetje behelpen. Je hebt op spelen met ISO images geen contact met de buitenwereld, dus bestanden uitwisselen zit er niet in. Maar, het is leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Koffie schreef op 15 mei 2004 @ 09:45:
Hmm .. volgens mij heb ik dus voor jan l*l een lange openingspost zitten kloppen gisteren :+
Het grote PearPC topic (Mac emulator)

Had gezocht, maar de search had dit topic blijkbaar nog niet geindexeerd :X
Volgende keer beter opletten |:(
Tjah.. je openingspost is wel een stukje beter; ik zal eens even gaan kijken of we daar wat mee kunnen. Misschien is het een idee om jouw openingspost boven dit topic te plaatsen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe maar Spider.007 , dan heb ik niet voor nix die mooie openingspost gemaakt :+
Maandag ga ik zelf verder met testen (meteen de nieuwe release gebruiken).

Op dit moment heb ik namelijk (na de niet helemaal 100% in order installatie) met Darwin de bootvolgorde gewijzigd, maar hij wil nog steeds niet van de Mac partie booten.

Voor degene die 0.1.1. al gebruiken, is deze ook sneller geworden ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Koffie schreef op 16 mei 2004 @ 13:54:
Voor degene die 0.1.1. al gebruiken, is deze ook sneller geworden ?
Ik heb 0.1 niet werken gehad, dus ik weet het verschil in snelheid niet.

1 voordeel: als je eenmaal een HD image hebt, dan kan je die zo op een nieuwe versie draaien of op een andere machine (of zelfs in de Linux pearpc-versie gebruiken)

Ik probeer op dit moment netwerkondersteuning werkend te krijgen onder Linux, het is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat de Finder niet meer constant crasht en de JITC versie nu bruikbaar is (welke sneller is), heb ik niets opmerkelijks opgemerkt qua snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r zit nu progressie in.

Nero wilde m'n OS X CD niet lezen, maar met de trial van "Alcohol" ging dit zonder problemen. Ik installeer nu btw Jaguar omdat ik de Panther DVD niet thuis heb liggen.

Heb nu het grijze bootscherm met apple logo ervoor... geen idee hoe lang dat nog gaat duren

ik wacht nog wel ff af
-Rob- schreef op 16 mei 2004 @ 11:22:
[...]

Volg deze handleiding: http://www.liquid-y.de/camouflagex/pearpc/pearpc.html
dan heb je geen Darwin nodig.
Ben 'm nu aan het gebruiken :)

Gaan bij jouw de animaties wel een beetje op volledige snelheid? Ik zag net het "klokje" (de verticale streepjes in een cirkel) van de setup en dat zag er niet bepaald vloeiend uit :P

Misschien is m'n AMD Athlon 1200 ook wel wat te licht voor de emulatie...

edit: refresh rate stond wat laag zag ik net, ff wat verhoogd

screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/emujag1.jpg

dead end

Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/emujag2.jpg

Maar gelukkig zit het 'schijfhulpprogramma' onder het rolmenu :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/emujag3.jpg

tadaa :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/emujag4.jpg

voor diegenen die 'm het allersnelst willen hebben is het misschien ook wel handig om 'm alleen voor OS X klaar te maken. Mac OS 9 besturings-bestanden hoeven er niet bij (zie screenshot 3).

Zal wel niet zoveel uitmaken maar het kan wel een paar procent schelen, ach.. misschien leuker voor later als altivec ook geemuleerd wordt en het bijna realtime is :)

P.s. Wel even op "Speciaal" klikken bij het installatietype, er staan een aantal MB aan printer en taalbestanden bij (koreaans, japans e.d.) die niet de moeite waard zijn om te installeren voor de emulatie.

AARCH :'( :( :+

Afbeeldingslocatie: http://www.bluearena.com/~arne/screenshots/emujag5.jpg

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Doet bij jullie je USB Keyboard het wel gewoon? Zonee, misschien dan ff op PS/2 proberen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slayerized schreef op 16 mei 2004 @ 18:49:
Doet bij jullie je USB Keyboard het wel gewoon? Zonee, misschien dan ff op PS/2 proberen ofzo.
PS/2 werkt ok, ik heb een keer tekst moeten invoeren bij het partitioneren.

Waar m'n installatie op gestrand is (zie screenshots), is me nog een raadsel. Ik probeer 'm nog wel eens te installeren bij een volgende versie. Misschien is het iets met de hardware wat niet helemaal soepel samenwerkt.

Het is iig nergens uit terug te leiden, maar ja.. het was ook gewoon voor de lol dus het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik probeer het weleens weer bij de volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Zo, eventjes een paar screenshots van hoe mijn installatie verlopen is.. Dit ruleert!! :*) _/-\o_ (plaatjes zijn clickable)

En de installatie gaat van start (spannend!!)
[afbeelding]

So far, so good...
[afbeelding]

Woops, ook ik strandde eventjes bij het niet vinden van een installable partitie, hieronder eventjes in orde gemaakt..
[afbeelding]

En dan beginnen we ermee (en duurt wel een tijdje voordat het af is, tweenderhalf uur voor een minimum install..)
[afbeelding]

Oehh!! Een grote X van de eerste keer opstarten!!
[afbeelding]

Zo, wel eventjes duizend formuliertjes invullen om aan de slag te kunnen.. (vooral vervelend als je refresh rate een beetje laag staat)
[afbeelding]

And Let's Get To Work!!
[afbeelding]

Tot zover vindt ik het dus een mooie prestatie, en dit "speelgoed" wordt natuurlijk alleen maar beter.. Jammer dat er geen OSX is voor x86, dat zou niet verkeerd zijn.. B)

Ik heb even de plaatjes vervangen aangezien ze allemaal niet meer werkten. Hiernaast zijn ze een beetje te groot qua omvang (zeker als ze dood zijn ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 17-05-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 09:36
Ik heb het inmiddels ook werkend, heb ook screenies maar die zijn eigenlijk hetzelfde als bovenstaande. Op mijn AMD Thunderbird 1000 mhz duurde het installeren grofweg 12 uur (misschien wat minder).
Het booten van Mac OS X duurt een paar minuten en als ik het Chess programma van Apple start sluit de emulator gewoon af. Zal nu even gaan kijken of de iProgz wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel apart dat hij bij jullie wel gewoon doorgaat met de installatie. Misschien is er bij mij het een en ander aan de hand met de virtuele schijf. Leuke Windows achtergrond trouwens, het standaard teletubbie landschap lijkt ineens een stuk levendiger ;)

OSX voor de PC is wel een beetje onwaarschijnlijk...

Hoe willen ze ooit nog hardware verkopen? er van uitgaand dat het even goed op een PC zal draaien als het geoptimaliseerd is.

Ze ruimen dan misschien op den duur Windows uit de weg, maar zichzelf ook. Illegale kopietjes verkopen minder goed dan bakken met hardware.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 23:30:
Wel apart dat hij bij jullie wel gewoon doorgaat met de installatie. Misschien is er bij mij het een en ander aan de hand met de virtuele schijf.
Ik heb zelf die virtuele schijf gewoon gedownt bij http://pearpc.sourceforge.net en gewacht tot 5,8 kb. zich omzette tot 6 gieg. 8) Daarna heb ik éérst eventjes Darwin geboot om een partitie aan te maken. Vreemd genoeg zag Mac OS X Installer hem nóg niet, dus moest ik alsnog in het partitioneer-programmatje.. Heb gewoon een keer de knop "partition" ingedrukt, en de rest ging van zelf, hulde.. Ik heb zelfs het "disk checken" gewoon laten skippen, omdat ik daar veel te ongeduldig voor ben.. Het installeren zelf voltooide succesvol, maar er was geen bootable partitie, dus was alsnog verplicht om de partitie table aan te passen (boot volgorde veranderd...)
Beathoven schreef [..]:Leuke Windows achtergrond trouwens, het standaard teletubbie landschap lijkt ineens een stuk levendiger ;)
Don't mess with the teletubbie look.. :+ Ben een echte fan daarvan.. ;) _/-\o_ Offtopic: voor allerlei zulk soort wallpapers kan je terecht op www.wapers.com
Beathoven schreef [..]:OSX voor de PC is wel een beetje onwaarschijnlijk...

Hoe willen ze ooit nog hardware verkopen? er van uitgaand dat het even goed op een PC zal draaien als het geoptimaliseerd is.

Ze ruimen dan misschien op den duur Windows uit de weg, maar zichzelf ook. Illegale kopietjes verkopen minder goed dan bakken met hardware.
Neeh, ik leef ook gráág in een droomwereld O-), tuurlijk zou ik het zo graag willen zien, dat Microsoft Windows gewoon direct draait op PowerPCs 8), dat Microsoft standaard Opera in zijn installatie-pakket doet B), en dat Realplayer WMA gaat gebruiken als toekomstige standaard.. :X 8)7 Helaas denken niet alleen softwaremakers niet zo, maar ook mensen die globaal gezien tegen wereldvrede schijnen te zijn.. En ik mij steeds afvragen waarom ik geen wereldheerser ben :O
SirDupre schreef op 16 mei 2004 @ 23:27:
Ik heb het inmiddels ook werkend, heb ook screenies maar die zijn eigenlijk hetzelfde als bovenstaande. Op mijn AMD Thunderbird 1000 mhz duurde het installeren grofweg 12 uur (misschien wat minder).
Het booten van Mac OS X duurt een paar minuten en als ik het Chess programma van Apple start sluit de emulator gewoon af. Zal nu even gaan kijken of de iProgz
wel werken.
Dat hij er uit springt zodra je chess start heb ik ook last van.. Bij wat minder "zware" apps als Text-editor geen probleem.. Ik denk dus dat dat nog gewoon een emulatie-probleem is, maar dat komt allemaal nog wel aangezien deze emulator in een zeer pril stadium van ontwikkeling is.. Geduld hebben dus!! :/

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 17-05-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Kleine update!

Versie 0.1.2 is uit!

Changelog
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
version 0.1.2:
    - PROM: fixed: seek > 2^32 not impl.
    - JITC: fixed mmio with overlapping pages 
      (should fix "mac os crashes when idle")
    - numpad keys mapped
    - (Win32) fixed: "'" key wasn't mapped
    - (Win32) fixed: F8 key wasn't mapped
    - (Win32) fixed: crash when unknown keys in F11 mode pressed
    - 3c90x: added MII support, some bugs fixed

Met OS X 10.3, en de config op 25 ms draait het best lekker nu vind ik :)

Kleine tip; Stel de venstervertragingen voor het openspringen in op het minst, dan voelt het allemaal iets sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn

Kvn

Is iedereen er mee gestopt? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Ik ben bezig het netwerk werkend te kirijgen (onder Linux), maar dat wil nog niet zo opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Hoi,

ok ik heb met pearpc een macosx draaien maar ik zou graag ook wat nfo willen uitwisselen met windows. Omdat networking nog geen optie is en ook het clipboard niet gedeeld word was ik iets anders van plan: een virtuele fat32. die kan ik zowel in windows (met sommige apps) en in macosx lezen en schrijven.

Ik heb echter één probleem, ik heb wat moeite om een tool te vinden dioe een 3gb leeg img bestand kan partitioneren en formateren op fat32. Iemand een idee welke tool dat zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 09-07 14:23

boesOne

meuh

Grijns schreef op 22 mei 2004 @ 12:55:
Hoi,

ok ik heb met pearpc een macosx draaien maar ik zou graag ook wat nfo willen uitwisselen met windows. Omdat networking nog geen optie is en ook het clipboard niet gedeeld word was ik iets anders van plan: een virtuele fat32. die kan ik zowel in windows (met sommige apps) en in macosx lezen en schrijven.

Ik heb echter één probleem, ik heb wat moeite om een tool te vinden dioe een 3gb leeg img bestand kan partitioneren en formateren op fat32. Iemand een idee welke tool dat zou kunnen doen?
Die ouwe emu tools voor basiliskII kunnen dat wel.
Met basilisk kan je een een hardfile aanmaken. Die kan je dan browsen met gemulator explorer.. :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook de data branden als ISO en dan die mounten als cd-rom in PearPC. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Mac OS 9 er toevallig ook bij geinstalleerd? :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Mac kun je ook Windows draaien :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dallau.org/misc/screenshots/vpc/vpc_list.jpg

met dank aan iRuben van MacOSX.nl voor het screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Een aanrader zijn de nightly builds: http://www.richardgoodwin.com/pearpc/

De huidige build werkt zeer fijn hier en er is een duidelijke snelheids winst te voelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Grijns op 24-05-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En een schopje naar APL toe :)

SA > APL

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Grijns schreef op 24 mei 2004 @ 12:49:
Een aanrader zijn de nightly builds: http://www.richardgoodwin.com/pearpc/

De huidige build werkt zeer fijn hier en er is een duidelijke snelheids winst te voelen.
Hmm, dat is interessant :)

* Moartn heeft Panther al een tijdje draaien @ PearPC...

Draai je de 0.1.x branch of de 0.2?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
[quote]Spider.007 schreef op 24 mei 2004 @ 16:29:
En een schopje naar APL toe :)

SA > APL[/quote]

Snap ik niet helemaal. Dit lijkt me toch een echt software-onderwerp, niet specifiek voor AppleTalk.
Pagina: 1 2 3 Laatste