heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Niet éénvoudig te vinden aangezien het allemaal grafische programma's zijn die met fonts werken
ik dacht dat het font dat gebruikt wordt "PT Octava" was.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:34:
Ik ben op zoek naar het font dat gebruikt is in het logo van Adobe photoshop/illustrator/image ready enzo...
Niet éénvoudig te vinden aangezien het allemaal grafische programma's zijn die met fonts werken
Volgens onze Design afdeling is het lettertype van Editie NL, de "Interstate Black Compressed".

Kijk ff niet naar de achtergrond, die komt van een wallpaper

of Clarendon
om te gebruiken als krantekop.
Wie o wie
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd

woei wat komt ie bekend voor, maar toch zit ie niet in mij collectie en ook wtf bakt er niks herkenbaars van.
linkje naar een pagina: hier
Hmmm, zie nu dat ie toch anders is... de a heeft hier geen streepje omhoog.
@ Snakes/TomR: Adobe gebruikt bij mijn weten altijd Adobe Garamond Pro. voila:

[ Voor 63% gewijzigd door Savantas op 11-01-2005 16:31 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Misschien helpt het font Parklane je hier iets bij?Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:18:
[afbeelding]
woei wat komt ie bekend voor, maar toch zit ie niet in mij collectie en ook wtf bakt er niks herkenbaars van.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Van die bovenste oranje letters weet ik niet zeker of dat wel een lettertype is, maar als dat zo is zou ik graag willen weten welke, en graag ook die van die letters daaronder
Verwijderd
ookDark Blue schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:09:
[...]
Misschien helpt het font Parklane je hier iets bij?
trouwens

van deze site dan. misschien dat dit slechts een namaaksel van een betaald lettertype is...
of dat hij ergnes anders nog passender staat ?
Die onderste, phoe... kein clue.
@mophor: scheisseverdammntnochmal!
[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 11-01-2005 20:35 ]

Iemand een idee ? Whatthefont leverde niets op ...
geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Iemand enig idee welk lettertype dit kan zijn? Hij lijkt met de hand getekend, maar dit is het volgens mij niet. Volgens mij komt dat door de vergroting conversie naar vectoren in Flash.

Nou, die van Blur is in ieder geval "Vitirina" -> http://www.myfonts.com/fonts/cubanica/vitrina/
Maar die van Maria is dat weer niet, en ik moet eerlijk zeggen... en die kan ik ook zowel op Dafont als Myfonts niet vinden.
[ Voor 49% gewijzigd door Dark Blue op 15-01-2005 01:22 ]
Verwijderd
copieer en plak
http://image34.webshots.c...32/251475632JCBYmn_ph.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 19:19 ]
Verwijderd
zie mn edit bovenDark Blue schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:53:
Afgezien van dat het 'dit' font is... je plaatje doet het nietdus ik zie m niet. Again?

Jammergenoeg komt wtf er niet dichtbij genoeg. Het heeft namelijk kleine haakjes aan sommige letters. En de resultaten van wtf niet.
*btw, het zal wel een gradient met italic zijn ;)*
[ Voor 10% gewijzigd door Shapeshifter op 16-01-2005 16:55 ]
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Serpentine Bold. Ook wel bekend onder de naam van de kloon Boost (SSK/SSi).Shapeshifter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:54:
Zoek het font van dit plaatje:
[afbeelding]
Jammergenoeg komt wtf er niet dichtbij genoeg. Het heeft namelijk kleine haakjes aan sommige letters. En de resultaten van wtf niet.
*btw, het zal wel een gradient met italic zijn ;)*
Het lijkt wel op een Optima Bold, maar dan hebben ze de d van een gespiegelde b gemaakt...
http://www.myfonts.com/fonts/linotype/optima/black/ en er zullen nog wel wat dingetjes niet helemaal kloppen.
Verwijderd

Heb al met google gezocht maar dat leverde geen goede resultaten op. Iemand een idee?
Gut, ik mag toch hopen dat je dat niet ook gaat zeggen op de dag dat je een maatpak voor je trouwdag uit gaat zoeken ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:53:
[...]
Bedankt, maar ik zoek eigenlijk een gratis font.
Hoewel ik Yoozer's fontkennis niet in twijfel trek, zal ik even op dafont kijken of er een gelijkende is in de Groovy of die andere Retro sectie ofzo.
Van het logo dus, dat afgeronde.

[ Voor 11% gewijzigd door Kayz op 19-01-2005 17:35 ]
http://store.adobe.com/type/browser/P/P_095.html
enkel de 'y' klopt niet, de rest wel ...
[ Voor 96% gewijzigd door RM-rf op 19-01-2005 17:47 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Als je Arial Rounded neemt, klopt de Y wel... maar de rest van de letters weet ik niet, vluchtig naar gekeken nml.Kayz schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:12:
Ik zoek het lettertype dat Skype gebruikt.
Van het logo dus, dat afgeronde.
[afbeelding]
Dan moet je ook niet een 2-regelig stukje tekst ingeven, onderkant eraf kappen helpt. Ding is gewoon Impact, zit standaard in Windows.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:33:
[afbeelding]
Iemand een idee?
Whatthefont maakte er een zooitje van
[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 20-01-2005 15:42 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Tel er maar niet op dat 't een font is.. dit soort dingen worden vaak custom gemaakt. Zoek anders in dafont.com/en > afdeling "Tech", daar zit vaak spul dat er wat op lijkt.Kwartjuh schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:27:
Weet iemand welk font de Opel Astra GSI gebruikt voor de letters GSI?
[afbeelding]
Verwijderd
Hmm, hoe kan het dan dat ik geen Impact heb op mijn WinXP Pro?Yoozer schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:36:
[...]
Dan moet je ook niet een 2-regelig stukje tekst ingeven, onderkant eraf kappen helpt. Ding is gewoon Impact, zit standaard in Windows.
Maar heb 'm al gevonden, thnx.
Had natuurlijk alleen de tekst door WTF gegooit

Er is een font voor gebruikt die niet standaard bij windows zit. Bij het formateren van mijn harddisk enkele maanden geleden is het font verloren gegaan. Weet iemand toevallig hoe hij heet?

ik zoek het ivm wat plaatjes die ik wil bewerken met deze tekst, maar ik weet niet welk font er gebruikt is...
bvd
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Heb het font al door Whatthefont.com heengehaald, maar zonder resultaten. Ook al even gezocht in google, vind ik "FF Flightcase", maar die vind ik niet mooi en kost (veel) geld.
Er is een font dat er zo uit ziet, een vriend van me had het, maar die heeft geformateerd en is vergeten een back up van zijn fonts te maken.

Edit:
Opeens gaat er een andere vriend van me tegen me praten via msn, en hij verteld dat hij een leuke font heeft gevonden en stuurt me een screenshot. Je raad het al, precies wat ik zoek en nog gratis ook " Crass" , toch bedankt voor de reply
[ Voor 19% gewijzigd door Gnuitenjong op 24-01-2005 16:30 . Reden: Toeval :D ]
Omdat er binnenkort ook iemand hier komt vragen om deze (zie ook welk lettertype is dit? ) - Eurostile extended.
http://dafont.com/en/them...TY&nb_ppp=10&classt=alpha lijkt erop, maar te oordelen op de manier waarop de hoofdletter I eruit ziet is 't eerder een beeldmerk (en dus custom).
[ Voor 49% gewijzigd door Yoozer op 24-01-2005 16:09 ]
glazen bol #1: waar zie jij het lettertype Czech?Yoozer schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:07:
Gnuitenjong : Czech eens http://dafont.com/en/theme.php?cat=114 . "Dirt" en stempelvlekken moet je zelf maken

Ehh.... rightOmdat er binnenkort ook iemand hier komt vragen om deze (zie ook welk lettertype is dit? ) - Eurostile extended.
Hmm.. het leek heel sterk op de letters uit het Sony Vaio logo.. maar tis het niet. Iets van Playstation ofzo? Het komt me echt superbekend voor.[...]
http://dafont.com/en/them...TY&nb_ppp=10&classt=alpha lijkt erop, maar te oordelen op de manier waarop de hoofdletter I eruit ziet is 't eerder een beeldmerk (en dus custom).
[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 24-01-2005 17:44 ]
Dark Blue schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:42:
glazen bol #1: waar zie jij het lettertype Czech?

"czech eens" == "check eens", spreek 't eens in 't Engels uit
Ik vind die van sgrovert pas irritant, niks op DaFont, en Acidfonts is down
Verwijderd
gratis of betaalsite ( doet er niet toe, k'moet deze snel hebben ? )
kan iemand me helpen, google geeft nopes van results
alvast bedankt voor de snelle response.
Verwijderd
het zal waarschijnlijk een vrij standaard font zijn, ik heb deze tot op heden nog niet gevonden.

Alvast bedankt
Freestyle script : http://www.myfonts.com/fo...phic/freestyle-script-sh/Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:47:
Ik moet voor iemand een website aanpassen, daarvoor moet ik wat knoppen toevoegen.
het zal waarschijnlijk een vrij standaard font zijn, ik heb deze tot op heden nog niet gevonden.
[afbeelding]
Alvast bedankt
U heeft ook een plaatje als voorbeeld?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:34:
Gezocht het font "Tecla" of tecla family serie
gratis of betaalsite ( doet er niet toe, k'moet deze snel hebben ? )
kan iemand me helpen, google geeft nopes van results
alvast bedankt voor de snelle response.
[ Voor 29% gewijzigd door Yoozer op 31-01-2005 15:22 ]
Custom. Kans is dat de letters Y, M en D wel terug te vinden zijn, al maakt de Y het wel moeilijk. Je kunt natuurlijk ook brandsoftheworld.com proberen als je 'm in groter formaat wil.
Ik meen me te herinneren dat het font invader candy heette,maar daarop zoeken in google leverde me niks op. Ik ben zojuist nog eens op een pc op zoek gegaan, en heb de swish-files gevonden waarin het logo gemaakt is. Helaas heb ik swish zelf niet, maar openen met notepad leverde me wel ergens de tekst "I n v a d e r C a n d y" in een sbk bestand op.Yoozer schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:01:
[...]
![]()
...
offtopic:
"czech eens" == "check eens", spreek 't eens in 't Engels uit.
Ik vind die van sgrovert pas irritant, niks op DaFont, en Acidfonts is down. Toch komt 'ie me redelijk bekend voor...
Heeft het zin om deze file online te zetten?
Verwijderd
dankzYoozer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:16:
[...]
Custom. Kans is dat de letters Y, M en D wel terug te vinden zijn, al maakt de Y het wel moeilijk. Je kunt natuurlijk ook brandsoftheworld.com proberen als je 'm in groter formaat wil.
http://www.dafont.com/en/...RT&nb_ppp=10&classt=alphaSgrovert schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:23:
Heeft het zin om deze file online te zetten?
Zeg dat dan
Ik dacht dat ik hem nooit meer zou vinden.
Hatsee.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:30:
Volgens mij is het een redelijk standaard-lettertype, maar ik heb het nog niet gevonden.
[afbeelding]

MaxiCosi gebruikt VAG rounded (EF VAG Rundschrift) Het logo echter lijkt voller te zijn. Is dit customized of is dit een (gratis
[ Voor 5% gewijzigd door dhr. banuyn op 03-02-2005 15:45 ]
Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging
Verwijderd
http://oehoe18.mine.nu/~kasper/AlbumPrive/font.jpg
thanx
Verwijderd
Met een goede benadering van dit font zou ik ook al hel erg gehlopen zijn
Verwijderd
stukje text selecteren en dan rmb -> properties ofzo geloof ik

Voor m'n gevoel zijn electronics en de tekst eronder hetzelfde lettertype, maar weet het niet zeker.
Alle fonts zou iets teveel van het goede zijn
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
OCR-A volgens mij.BtM909 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:02:
...maar herkent iemand een van deze fonts? ...
http://www.linotype.com/7-221-7/ocra.html

Hij's als CMYK opgeslagen, dankzij even trukendozen heb ik 'm terug weten te brengen naar een WTF-begrijpbaar formaat; maar het is wel een wat ouder font, beetje Lucida-achtig (iig Italiaanse calligrafie-invloeden) en een licht buitenbeentje omdat de 'a' cursief nog steeds onder- en bovenkast heeft (normaal krijg je dan een andere vorm).
Wat dat betreft lijkt... http://store.adobe.com/ty...CONQ/F_CONQ-10005000.html er misschien wel wat op
"File>Document Properties>Fonts" werkt ookVerwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:16:
je kan het overigens ook in acrobat zien he
stukje text selecteren en dan rmb -> properties ofzo geloof ik
Verwijderd
Dat is 'm! Thnx!Yoozer schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:43:
[...]
Hij's als CMYK opgeslagen, dankzij even trukendozen heb ik 'm terug weten te brengen naar een WTF-begrijpbaar formaat; maar het is wel een wat ouder font, beetje Lucida-achtig (iig Italiaanse calligrafie-invloeden) en een licht buitenbeentje omdat de 'a' cursief nog steeds onder- en bovenkast heeft (normaal krijg je dan een andere vorm).
Wat dat betreft lijkt... http://store.adobe.com/ty...CONQ/F_CONQ-10005000.html er misschien wel wat op
Was even vergeten 'm om te zetten naar RGB, snapte ookal niet waarom hij niet viewable was in IE

Ik zoek het lettertype van de 2 blauwe A's op de zuil. Heb er 1 A uitgehaald en door WTF gehaald, maar dat leverde niets op. Ook ben ik ongeveer 2 uur bezig geweest met het zoeken naar "roman style" en heeeeeeeeeel

Leverde allemaal niets op! Iemand met een heldere ingeving hier?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Verwijderd

Verwijderd

(is betaald overigens)
Verwijderd
als het een freefont is zou je hem dan door kunnen sturen of een hyperlink ernaar kunnen plaatsen? ik ben zowel op 1001fonts.com als google.com aan het zoeken geweest maar heb jammergenoeg niets kunnen vinden.willem169 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:05:
de_dominee: TradeGotBolConTre lijkt er heel erg op
(ooit via 1001fonts gevonden dacht ik)
Probeer eens de link in de startpost naar de DIN fonts. Trade Gothic is wel een mooie, maar ik denk dat een van de DINnetjes het net zo goed doet
Verwijderd
en Yoozer is een goeie gast, zo'n goeie hebben wij nog nooit gehad! hartelijk dank man, met je suggestie kan ik zeker wel uit de voeten!Yoozer schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:35:
[...]
Probeer eens de link in de startpost naar de DIN fonts. Trade Gothic is wel een mooie, maar ik denk dat een van de DINnetjes het net zo goed doet.
http://dafont.com/en/them...CE&nb_ppp=10&classt=alphaVerwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:34:
Ik zoek deze... WTF bakte er helaas bar weinig van.
[afbeelding]
Is een Helvetica Ultra Light, heel dicht bij elkaar geschoven. Ook bekend onder de naam Swiss(721).Ewald ! schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:42:
ik zoek het GSUS (kledingmerk) font..
zo ziet ie eruit![]()
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Niemand die iets van mijn font afweet?_Brake_ schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:55:
Ik zoek het lettertype van de 2 blauwe A's op de zuil. Heb er 1 A uitgehaald en door WTF gehaald, maar dat leverde niets op. Ook ben ik ongeveer 2 uur bezig geweest met het zoeken naar "roman style" en heeeeeeeeeelveel varianten daarop.
Leverde allemaal niets op! Iemand met een heldere ingeving hier?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Lijkt er inderdaad op. Ben echter op zoek naar een gratis font, aangezien zowel de AA zowel mij als m'n boekhouder niks van zich heeft laten horen betreffende dit font!Gunp01nt schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:26:
_Brake_:
Lijkt op Copperplate.
Link.. Helaas geen gratis font, hoewel ik em ook een keer op m'n pc heb gehad. zal wel bij een 1000fonts cdtje hebben gezeten.
Edit:
De rechterpoten van de A zijn dikker dan de linker. Dit heeft Copperplate niet (heb 2 copperplates op m'n PC) en Copperplate heeft zowel links als rechts bovenaan de A die "scherpe punt naar buiten". Het origineel heeft die alleen links...
En hij is niet gratis
[ Voor 23% gewijzigd door _Brake_ op 09-02-2005 21:17 ]
zijn er nog gratis fonts die hier op lijken?Yoozer schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:50:
[...]
Is een Helvetica Ultra Light, heel dicht bij elkaar geschoven. Ook bekend onder de naam Swiss(721).
Verwijderd

Ik heb me in middels kapot gezocht, maar hem (of een vergelijkende) niet kunnen vinden
Verwijderd
Is hier iemand die mij kan helpen??
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:20 ]
Probeer eens Squid : http://dafont.com/en/font.php?file=squid en dan de "Squid caps" versie, en dan "zengarden" in kleine letters schrijven en de "N" even omdraaienVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 02:02:
Ik ben al even op zoek naar het lettertype wat in deze afbeelding is gebruikt..
[afbeelding]
Ik heb me in middels kapot gezocht, maar hem (of een vergelijkende) niet kunnen vinden
Het is dan ook, zoals zo vaak bij logo's, een aangepast font. Als het je alleen gaat om die AA, dan kun je het toch net zo goed overtrekken in Photoshop of Illustrator?_Brake_ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:13:
Edit:
De rechterpoten van de A zijn dikker dan de linker. Dit heeft Copperplate niet (heb 2 copperplates op m'n PC) en Copperplate heeft zowel links als rechts bovenaan de A die "scherpe punt naar buiten". Het origineel heeft die alleen links...
En hij is niet gratis
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Hmmm... Met andere woorden, ik moet echt bij diegene zijn die het logo ontworpen heeft?Gunp01nt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:17:
[...]
Het is dan ook, zoals zo vaak bij logo's, een aangepast font. Als het je alleen gaat om die AA, dan kun je het toch net zo goed overtrekken in Photoshop of Illustrator?
Het gaat mij niet slechts om de AA
ik ben opzoek naar dit font.

de "Castimer" moet gebruikt worden als logo op t-shirt enz ..
thnx bij voorbaat
Djeen schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:17:
Mag ik al kicken ?
officieel moet je daar 24 uur mee wachten rekentechnisch wonder!
Hatsee!Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:35:
Weet iemand het font van dit logo: [afbeelding]?
Komt een beetje in de buurt van de Künstler script BoldDjeen schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:27:
Hoi,
ik ben opzoek naar dit font.
[afbeelding]
de "Castimer" moet gebruikt worden als logo op t-shirt enz ..
thnx bij voorbaat
http://www.myfonts.com/fo...rive.html?s=Castimer&p=72
maar het heeft customized details die volgens mij sowieso er achteraf aangepast moeten worden (bv in illustrator door font outlines te maken en bepaalde elemneten eraan te plakken: de dwarsbalk van de 't' en de uithaal van de 'm')
andere opties zijn script-fonts als de Shelley, Lucia of Princess
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dit topic is gesloten.