Webgnome schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:46:
Beste mensen,
ik ben op zoek naar dit vond:
[
afbeelding]
Volgens photoshop is et Emblem maar als ik daar op zoek krijg ik alleen maar een soort van windings achtige fonts en dat is dus niet de bedoeling. What The Font vond dat het helvetica was en ja dat is het beslist niet anders had ik hem wel

. Wie heeft er enig idee welk font dat dit is
Ik denk dat Photoshop het puur omzet naar een font wat er 'zo ongeveer' in de buurt komt, en de ervaring leert dat hij daar vaak verre van juist in is.
Ik heb je bestandje geinverteerd en het contrast verhoogd, en toen door WTF gehaald.
Ik vond hem zelf het dichtste bij
DIN17 SB komen, maar die u enzo die klopt gewoon niet. Daarom denk ik dat je de hele other way around moet denken: die 't' en die 'l' zijn uit een ander font ingevoegd.
Het is namelijk een speld in een hooiberg als je zoekt naar een font dat én een one-storey 'a' heeft én van die haakjes aan de 't' en 'l'. Maar, als je goed oplet zie je wel dat juist die letters net een fractie hoger staan; zouden ze dus zijn ingevoegd, en zijn het twee lettertypen door elkaar?
Barca schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:05:
Voor mijn videobewerking ben ik op zoek naar het lettertype dat Pathé in hun bioscopen gebruikt.
Deze dus:
[
afbeelding]
Ofwel... het lettertype waarin:
"Mobiele telefoon uit"
en
"Verboden te roken"
verschijnt in beeld voordat de film begint.
Iemand enig idee?

Wie is hier de beste typograaf?

Ik wil eerst even reageren op je laatste regel; ik laat me niet lekker maken door 'wie is hier de beste typograaf' - daar ga ik niet harder van lopen, zoeken of typen.
Ik denk dat het Pathé logo getekend is, en zo ook de andere kleine meldingen. Kun je van de andere dingen ook een plaatje posten, dan kunnen we de letters vergelijken; als bijv. de e's ofzo al niet hetzelfde zijn, is er een kans dat het geen bestaand font is maar dat het voor die paar dingen gewoon hapklaar geillustratord wordt...
Ik heb bij DaFont enkele 'Sans Serif' fonts gevonden die er in de buurt komen, maar geen match - ik verwacht dan ook niet dat het een gratis font is

maar als het een betaalde is moet je zelf maar even gaan zoeken op
www.myfonts.com.
mmm niet bij mij iig

Voor nVidia moet je even kijken naar een Serif font... en dat kun je best zelf geloof ik,
www.dafont.com -> Serif.
Hier trouwens het hele gevaarte:
gelieve zo'n plaatje dr in t vervolg zelf bij te zetten..

Die nForce komt me echt zo bekend voor maar ik herken m niet
Wat ben ik weer heerlijk nuttig in deze post he?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs