Asus A7N8X-E Deluxe direct uit

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
Goeiemorgen,

Gister A7N8X-E Deluxe van een vriend van me overgekocht, werkend uit de pc gehaald en in mn eigen pc ingebouwd. Alles 10x gechecked, alles zit goed, heb het veel vaker gedaan. Na gisteravond alles voor elkaar gemaakt te hebben proberen te starten... pc gaat heel ff aan, max 10 seconden en slaat direct weer uit. Fan's ed gaan allemaal draaien...

Specs:
• Asus A7N8X-E Deluxe
• Duron@XP 1600
• 2 * 256 HyperX PC3200
• PoV Ti4200
• Maxtor 2*120 gb 7200 rpm 8mb cache (Ata-> S-ata converters, hangt aan sata raid)
• Maxtor 80 gb 7200 rpm
• Nec ND2500A
• Benq 16/40 Dvd-rom
• Floppydrive
• CCFL
• Thermal Take Aquarius II
• Thermal Take Aerogate II

In de FAQ las ik dat HyperX geheugen niet draait met A7N8X, maar zelfs als ik alles loskoppel, behalve cpu en videokaart niets aangesloten zelfde probleem. CPU draait nog perfect op de A7N8X-X van mn broertje (waar ik dus nu achter zit). Dus geheugen eruit, zelfde probleem.

Kortsluiting, lijkt me niet, lampjes op netwerk kaart, groen lampje op t moederbord branden allemaal gewoon. En als pc weer uit gaat blijven ze ook branden.

Voeding... is AOpen 300 watt, deed het perfect op mn gemodde 8RDA+, ligt het denk ik niet aan omdat ik geprobeert heb zo min mogelijk aan te sluiten, en dan blijft het probleeem bestaan. Als ik alles weer aansluit en de voeding aan doe dmv een paperclip, groene en zwarte draad verbinden draait alles op t moederbord na.

Ik heb gewoon het idee dat ik iets over het hoofd zie, of ergens niet aan denk... ik zal zo mn processor nog eens eraf halen en proberen te booten zonder proc... maar ik weet het echt niet meer :?

XXXVI

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57

Tjark

DON'T PANIC

De CPU fan is er 1 van het type dat toerental doorgeeft aan het mobo? Kan zijn dat je mobo niet opstart als ie geen toerental informatie krijgt.

*insert signature here

• ephymerous
TjarkVerhoeven schreef op 11 mei 2004 @ 10:58:
De CPU fan is er 1 van het type dat toerental doorgeeft aan het mobo? Kan zijn dat je mobo niet opstart als ie geen toerental informatie krijgt.
Jeps, 2 fans al geprobeert, is t niet :'(

XXXVI

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb t bord ook sinds een paar dagen. Dit moederbord start gewoon op als er geen fan aan de cpu aansluiting zit. Je krijgt dan wel CPU FAN FAILED te horen.

Heb je speakers aangesloten op de onboard geluidskaart? Je moet ze een tikkeltje hard zetten. Misschien geeft de post-speech aan wat er mis is.

Probeer ook even een CMOS reset, misschien zoekt hij de processor die die vriend erin had zitten ofzo.

1 Stekker eruit.
2 Computer aanzetten (laatste stroom eruit).
3 batterij eruit
4 jumper 10 sec shortcutten
5 jumper terug op plaats
6 batterij erin
7 stekker erin
8 go

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Al ander reepje geheugen geprobeerd?

Verwijderd

probeer zo min mogelijk hardware aan te sluiten bijv 1 hdd i.p.v 3 hdd aante sluiten. als je pc wel opstart dan ligt het aan je voeding want die trekt het dan niet meer

• ephymerous
Pixal schreef op 11 mei 2004 @ 11:36:
Ik heb t bord ook sinds een paar dagen. Dit moederbord start gewoon op als er geen fan aan de cpu aansluiting zit. Je krijgt dan wel CPU FAN FAILED te horen.

Heb je speakers aangesloten op de onboard geluidskaart? Je moet ze een tikkeltje hard zetten. Misschien geeft de post-speech aan wat er mis is.

Probeer ook even een CMOS reset, misschien zoekt hij de processor die die vriend erin had zitten ofzo.

1 Stekker eruit.
2 Computer aanzetten (laatste stroom eruit).
3 batterij eruit
4 jumper 10 sec shortcutten
5 jumper terug op plaats
6 batterij erin
7 stekker erin
8 go
Ik had geen speakers aangesloten, dat ga ik eens ff proberen, thx :)
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:43:
probeer zo min mogelijk hardware aan te sluiten bijv 1 hdd i.p.v 3 hdd aante sluiten. als je pc wel opstart dan ligt het aan je voeding want die trekt het dan niet meer
Had ik al geprobeert ;)
LinuxUser schreef op 11 mei 2004 @ 11:37:
Al ander reepje geheugen geprobeerd?
Zelfs zonder geheugen nx anders :(

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op 11 mei 2004 @ 10:56:
• Thermal Take Aerogate II
[miereneukmodus] Is die niet van Coolermaster

Heb je opgelet bij het inbouwen van het bord dat er niet per ongeluk spacers op een verkeerde plek zitten? Misschien maakt je systeem daardoor kortsluiting

Verwijderd

Nergens een spacer vergeten of teveel in je kast??

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Zelf heb ik ook een Hyperx reepje van 512 MB erin zitten en hij doet het perfect.

• ephymerous
Nope, geen spacer vergeten... Aerogate is idd van coolermaster ;)

XXXVI

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
blijft de aanknop van de pc niet hangen? zet de pc eens aan met een schroevendraaier door de pinnetjes van de poweknop met elkaar te verbinden.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
spinnen de HD's wel op :?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn a7n8x deluxe. Hoe ik het opgelost?

geen idee. In eerste instantie bleek dat mijn 1600+ kapot was (miniscuul stukje van de core was eraf)
vervolgens een nieuwe cpu gekocht. deze erin gedaan maar wederom had ik dat de computer niet doorstarten. Dit was echter met een CPU FAN met 2 power connectors.

Door het monteren van de CPU FAN bij de 1600+ was de CPU kapot gegaan dus werd ik een beetje bang en ben ik naar de winkel gegaan, Daar hebben ze de originele cooler gemonteerd en een doorstart was daar. (koste me wel veel geld: 15 euro montage kosten en 47 euro parkeerboete :( )

Maar mijn pc werkte. Inmiddles heb ik een andere cooler erop zitten en ander geheugen in de pc (nieuwe cooler = thermaltake volcano 11+)

Dus wat ik zou voorstellen is het volgende:

- bekijk je CPU eens bijde core op beschadigingen
- vervang je cooler door een originele

succes ermee!

• ephymerous
Ik heb alles eruit gehaald, moederbord uit de kast aangesloten, werkte... er weer ingezet... zelfde als hiervoor en werkt nu :?

XXXVI

Verwijderd

Dit heb ik gehad met mijn A7N8X

weet je zeker dat je processor cooler contact maakt... lees anders dit topic even dat lijkt er heel veel op

KLIK

conslusie: mijn cpu cooler maakte geen contact, dit merkte het mobo en daardoor schakelde hij net voor de bios uit.

• ephymerous
Elke keer als ik um opstart, 1200 mhz, verander ik naar 1600 mhz, geeft ie failed due cpu overclocking, hoe krijg ik dat uit? Dit is echt niet leuk... als ik overclock dat ie dan failed :(

XXXVI

• Croga
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

Wat voor processor zit er in? Je geeft in je OP aan een DuronXP, maar die dingen bestaan helemaal niet....

Als het een Duron 1200 is, dan zal hij waarschijnlijk gewoon weigeren naar 1600Mhz te klokken, je kunt die melding niet uitzetten omdat die pas komt na een reboot vanwege een te hoge OC...

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

:o Dit heb ik precies ook meegemaakt, alleen was dit met een Chaintech 7NJS Zenith, had winkel gebeld enzo. Maar kwam later op de oplossing:

Je mot ff die kabels nachecken van Power Switch, POwer Led, Reset Switch, Audio, HDD led etc...weet je wel?..ik had dus daar de Power Switch verkeerd om erop geprikt, zodat "-"-draadje bij de GND draadje kwam, jeweetwel ;),

iig zou ik dat maar eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 11-05-2004 14:52 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ephymerous
Croga schreef op 11 mei 2004 @ 14:41:
Wat voor processor zit er in? Je geeft in je OP aan een DuronXP, maar die dingen bestaan helemaal niet....

Als het een Duron 1200 is, dan zal hij waarschijnlijk gewoon weigeren naar 1600Mhz te klokken, je kunt die melding niet uitzetten omdat die pas komt na een reboot vanwege een te hoge OC...
Het is een gemodde Applebred, dus nu een Athlon XP... :) Maar ook al selecteer ik 10*133 zelfde probleem...

Dat met die powerswitch is antwoord op 1e of 2e probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 11-05-2004 16:13 ]

XXXVI

Verwijderd

voor je probleem met je CPU overclocking.

staat je FSB van je CPU goed?

• ephymerous
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:14:
voor je probleem met je CPU overclocking.

staat je FSB van je CPU goed?
Jeps gewoon 133, op mn Epox heb ik maanden stabiel 200 mhz gedraaid... en 't vage is hij heeft wle ff op 2000 mhz gedraaid (200*10) :?

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 11-05-2004 16:18 ]

XXXVI

Verwijderd

heel raar jou probleem , van mij heeft ie dus dat moederbord.

Ik had geen probs met me barton 2500

speel gewoon eens wat met je memory timings en mainbord slaat uit bij temps boven 59 graden of zoiets

beveiligd dus

succes

probeer eens een cpu van een vriend of zo , alleen om te kijken of dat verschil uit maakt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:23 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

In de FAQ las ik dat HyperX geheugen niet draait met A7N8X
Dit klopt naar mijn mening niet, ik draai al ong. 4 maanden een a7n8x met 1 reepje 512 mb kingston hyperX (zie mijn systeempjuh in sig)

Verder lijkt je probleem idd op slechte koeling van proc

[ Voor 13% gewijzigd door domi235 op 11-05-2004 16:24 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

YellowNeck schreef op 11 mei 2004 @ 14:51:
:o Dit heb ik precies ook meegemaakt, alleen was dit met een Chaintech 7NJS Zenith, had winkel gebeld enzo. Maar kwam later op de oplossing:

Je mot ff die kabels nachecken van Power Switch, POwer Led, Reset Switch, Audio, HDD led etc...weet je wel?..ik had dus daar de Power Switch verkeerd om erop geprikt, zodat "-"-draadje bij de GND draadje kwam, jeweetwel ;),

iig zou ik dat maar eens proberen.
slaat op je eerste probleem, dat je PC uitslaat na 10 sec

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• ephymerous
Mjah waarschijnlijk toch iets met geheugen, op 8-3-3-2,5 werkt het wel...

Nu volgende probleem... *zucht* ... elke keer als ik mn raid-0config formatteer zegt ie in windows, kan formatteren niet voltooien... search is nx in te vinden :S

XXXVI

Verwijderd

Hmm lekker brak systeem dan?

misschien eens wegbrengen om er naar te laten kijken en de winkel uit te sluiten wat er wel en niet kapot is?!

• ephymerous
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:09:
Hmm lekker brak systeem dan?

misschien eens wegbrengen om er naar te laten kijken en de winkel uit te sluiten wat er wel en niet kapot is?!
Alles gefixed :Y)

XXXVI

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
ik had een vraagje over dit mobo: Als je een muziekje aanheb via je coax uit naar je versterker naar je 5.1 boxen, kan je dan ook gewoon je pc speakers aan hebben op hetzelfe moment? p.s.: sorry voor de topickaping, maar je hebt je antwoord al volgens mij :))

[ Voor 18% gewijzigd door ppleeuw op 13-05-2004 16:07 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ppleeuw schreef op 13 mei 2004 @ 16:06:
ik had een vraagje over dit mobo: Als je een muziekje aanheb via je coax uit naar je versterker naar je 5.1 boxen, kan je dan ook gewoon je pc speakers aan hebben op hetzelfe moment? p.s.: sorry voor de topickaping, maar je hebt je antwoord al volgens mij :))
denk t wel, kheb hier spdif vinkje aangezet maar hoor nog steeds de muziek door de gewone speakers komen
Pagina: 1