[IE] Broken Images in lokale site

Pagina: 1
Acties:

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
Na google en got search toch maar een topic, ik krijg nogal wat dingen uit de search die er niks mee te maken hebben.

Ik ben momenteel een triviale site aan het bouwen, puur HTML en images. Deze site staat lokaal, maar af en toe zie ik broken images, die ik met (IE) context menu -> show picture wel tevoorschijn kan toveren. Deze images bestaan, er is geen netwerk hickup want ze staan lokaal maar af en toe (1 op de 10 keer) valt er een willekeurig image weg. Als er op meerdere plekken eenzelfde image gebruikt wordt, vallen ze allemaal tegelijk weg. Vermoeden is dat alleen images die meerdere malen voorkomen wegvallen, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Is dit een bekende IE bug? Want ik kan me herinneren dat ik het op got ook wel eens zie met smileys of met forum icons. Daarnaast heb ik het in mijn werkomgeving ook, ook daar op een lokale omgeving. Moet ik dit ignoren of kan ik er iets aan doen aan de client kant danwel in html code?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

IE doet idd wel eens moeilijk over dezelfde image die meerdere keren in een pagina voorkomt. Dat is dus een bekende feature :P

[rml][ IE6] is er een fix voor de kleine-plaatjes bug?[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door André op 10-05-2004 23:16 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:27
Met een triviale site bedoel ik dus 15 verschillende images en 37 img tags, geen preloading, geen DHTML, geen javascript, niks. Gewoon links laten liggen dus? Dat is toch wel triest, van een browser van bijna 10 jaar oud...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:20
Inderdaad, heel irritant van IE. FireFox heeft er bijna geen last van. Tenminste, tot nu toe bij mij.
Een harde refresh wil ook wel helpen. Dat scheelt in ieder geval alle plaatjes aan klikken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)