Processor werkt slecht, recht op garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb bijna een jaar geleden een AMD 2400+ gekocht bij Alternate. Nu is mijn probleem dat deze processor na een tijdje kuren begon te vertonen, ik dacht eigenlijk dat het aan het moederbord (a7v266-e) lag maar dit bleek later niet het geval.

Ik kan met deze processor niet meer fatsoenlijk werken. 9 van de 10 keer komt de computer niet voorbij de post. Als hij dat heeft moet ik een CMOS reset doen en dan start hij weer, zodra hij is gestart gaat het meestal weer fout en kan ik weer een CMOS reset doen. Als het wel werkt gaat hij soms door naar windows maar ook dat loopt dan nog vast voordat ik de muis te zien krijg.

Aan het begin van de problemen kon ik er nog wel redelijk mee doorwerken, af en toe de bios opnieuw instellen was voldoende, bijvoorbeeld een bios upgrade of downgrade hielp dan een paar weken. De laatste week kan ik niets meer ermee.

Ik heb nu een nieuw moederbord gekocht (a7n8x-e deluxe) en de problemen waren er weer. Hier had ik niet op gerekend anders had ik geen nieuw moederbord gekocht. Nu ik weet waar de problemen vandaan komen wil ik mijn processor gaan ruilen.

Ik lees alleen behoorlijk vaak dat processors niet geruild worden en dat ze bijna altijd op user abuse gegooid worden. Dit zou ik onredelijk vinden omdat ik mijn computer nog nooit overclocked heb gehad met die 2400+ erin. Ik heb er een goede koeler in zitten en gebruik Arctic silver 3. Ik heb genoeg pc's gebouwd dus weet wat voor dosis koelprut er nodig is.

Alternate heeft een sticker op de onderkant van de processor gedaan, die is een beetje bruin geworden (niet heel goed te zien op de foto). Ik geloof dat de core er nog netjes uit ziet.

Denken jullie dat ze de processor willen ruilen terwijl die sticker bruin is, of gaat het echt erg lastig worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 09-10-2022 22:15 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk dat deze gewoon geruild kan worden als alles er gewoon goed uit ziet en hij bij alternate ook gewoon draait. Try it zou ik zeggen

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het gewoon nee heb je, ja kan je krijgen. Ik denk dat je wel een vervangende zal krijgen, maar de kans is aanwezig dat je daar wel wat moeite voor moet doen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

het lijkt me eerlijk gezegd nogal stug dat het aan de processor ligt.

edot: dit was op basis van de gegevens in de topicstart. Met de nieuwe gegevens van de TS ben ik overtuigd.

En ook al ligt het wel aan de processor, dan zul je dat wel moeten kunnen aantonen.

[ Voor 30% gewijzigd door j-w op 11-05-2004 04:48 . Reden: nieuwe info van TS ]

Verwijderd

Alternate doet idd heel irritant als het gaat om processor-garantie.
Nadeel is dat je ook niet kan zien wat die vent er mee doet als ie hem gaat testen.
Ik zou een nette brief naar de baas van Alternate NL sturen, met je probleem en alle info.
Bij m'n digicam werkte het en mocht ik hem omruilen voor een nieuwe :)

Verwijderd

Het is mij ook gelukt een 2400+ gerolen te krijgen, hij was plots overleden, bij Alternate. Waarschuwing: ga er goed voor zitten, neem wat te drinken bij de hand en bel dan naar de klantenservice (nummer dat eindigt op 44, k ken inmiddels alle nummers van Alternate uit mn hoofd :P 0180-440844, deze moet je hebben). Als je gewoon rustig uitleg wat je situatie is, is er best kans dat je RMA krijgt :)

Het heeft mij iig wel ruim een uur bellen gekost :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

Shunt

Boe

zou je niet eerst eens moeten gaan kijken of het de proc wel is. ik zou eerst eens naar wat andere dingen gaan kijken wat het zou kunnen veroorzaken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mag geen probleem zijn, die sticker. Die wordt namelijk al snel bruin bij normaal gebruik zonder extreem hoge temperaturen (voor een CPU dan).

Bel anders gewoon hun technische dienst op om te vragen wat zij ervan vinden. Mochten die zeggen dat het zeker niks uitmaakt, stuur hem dan gewoon op en wacht af. :)

Voor zover ik weet testen ze de CPU daar dan gewoon, en als hij het niet goed doet en niet mishandeld is heb je gewoon garantie denk ik. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Werk je nog steeds met hetzelfde ram? En draai eens memtest86 en/of dat memtest tooltje van Microsoft...
Is de cpu koeling in orde?
Haal eens alles uit pci en agp en probeer met een paar andere vga-kaarten te starten (pci en agp)?

[ Voor 7% gewijzigd door The Bad Seed op 10-05-2004 23:02 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:39:
Het is mij ook gelukt een 2400+ gerolen te krijgen, hij was plots overleden, bij Alternate. Waarschuwing: ga er goed voor zitten, neem wat te drinken bij de hand en bel dan naar de klantenservice (nummer dat eindigt op 44, k ken inmiddels alle nummers van Alternate uit mn hoofd :P 0180-440844, deze moet je hebben). Als je gewoon rustig uitleg wat je situatie is, is er best kans dat je RMA krijgt :)

Het heeft mij iig wel ruim een uur bellen gekost :)
Ik had al een brief gemaakt waarin stond wat voor soort problemen op treden. Ik heb ook al gemaild met de klantenservice of het met bijbetalen mogelijk is een andere processor te ruilen aangezien in dit nieuwe mobo een snellere processor past. Dat is mogelijk zodra de processor door hun is getest.

Iemand zegt dat het hem stug lijkt dat het aan de processor ligt. Bij dit soort problemen haal ik alles wat niet nodig is uit de computer los en probeer het opnieuw. Zolang de processor er in zat traden deze problemen op. Ik heb hier een 1700+ liggen waarmee de drie moederborden die ik heb getest gewoon werken. Alledrie de moederborden geven problemen zodra de 2400+ erin zit. Ze hebben allemaal ander geheugen en videokaart dus het lijkt mij niet stug dat het aan de processor ligt.

Helaas ben ik pas gaan testen toen het niet aan het moederbord bleek te liggen en al een nieuwe had gekocht. Het leek echt een probleem met de bios of ander onderdeel van het mobo. Voortaan ga ik dieper zoeken.

BTW. deze processor hoort zo aangegeven te worden in de computer:

AMD XP 2400+

maar nu stond er steeds iets als onderstaande:

AMD athlon 1800 mhz
AMD athlon 2000 mhz
unknown processor 2220 mhz

in de bios kon ik soms alleen kiezen uit:

manual
2200 mhz
3000 mhz

onderstaande topic had ik trouwens in september gepost. Tot een paar maanden geleden was ik van het probleem af.

A7V266-E - Duron ipv XP.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

Shunt

Boe

Pixal schreef op 10 mei 2004 @ 23:08:
[...]

Ik had al een brief gemaakt waarin stond wat voor soort problemen op treden. Ik heb ook al gemaild met de klantenservice of het met bijbetalen mogelijk is een andere processor te ruilen aangezien in dit nieuwe mobo een snellere processor past. Dat is mogelijk zodra de processor door hun is getest.

Iemand zegt dat het hem stug lijkt dat het aan de processor ligt. Bij dit soort problemen haal ik alles wat niet nodig is uit de computer los en probeer het opnieuw. Zolang de processor er in zat traden deze problemen op. Ik heb hier een 1700+ liggen waarmee de drie moederborden die ik heb getest gewoon werken. Alledrie de moederborden geven problemen zodra de 2400+ erin zit. Ze hebben allemaal ander geheugen en videokaart dus het lijkt mij niet stug dat het aan de processor ligt.

Helaas ben ik pas gaan testen toen het niet aan het moederbord bleek te liggen en al een nieuwe had gekocht. Het leek echt een probleem met de bios of ander onderdeel van het mobo. Voortaan ga ik dieper zoeken.

AMD XP 2400+

AMD athlon 1800 mhz
AMD athlon 2000 mhz

manual
2200 mhz
3000 mhz

onderstaande topic had ik trouwens in september gepost. Tot een paar maanden geleden was ik van het probleem af.

A7V266-E - Duron ipv XP.
kijk als je dat ffe in je first post had verwerkt dan hadden wij dat ook geweten ;).
mare dan zou ik idd gewoon even terug gaan en heel duidelijk uit leggen wat het exacte probleem is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Mochten ze niet meteen warm lopen wat betreft het verstrekken van een RMA nummer investeer dan wat geld en maak duidelijk dat je dan eventueel bereid bent een 2600+ of hoger te kopen.

In het algemeen heb je veel minder problemen bij reguliere computerzaken. Een punt van overweging voor in de toekomst. :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:16:
Mochten ze niet meteen warm lopen wat betreft het verstrekken van een RMA nummer investeer dan wat geld en maak duidelijk dat je dan eventueel bereid bent een 2600+ of hoger te kopen.

In het algemeen heb je veel minder problemen bij reguliere computerzaken. Een punt van overweging voor in de toekomst. :)
Ik begrijp niet precies wat je hiermee wil zeggen, moet ik alvast een nieuwe bestellen bij ze en dat aangeven of juist aangeven dat ik dan ergens anders een 2600+ wil kopen.

Ik was eigenlijk van plan 10 euro bij te betalen voor een 2500+, die draait iig op 333 mhz en ik heb al besproken met ze of dat mogelijk is.

Verwijderd

Ik was eigenlijk van plan 10 euro bij te betalen voor een 2500+, die draait iig op 333 mhz en ik heb al besproken met ze of dat mogelijk is.
Dat is wat ik inderdaad bedoelde, sorry voor de onduidelijke reply.

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Volgens mij werkt een processor of wel of niet. Je kunt daar niet tussenin zitten. Het moet ergens anders aan liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door SVDT op 10-05-2004 23:47 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Denken jullie dat ze de processor willen ruilen terwijl die sticker bruin is, of gaat het echt erg lastig worden?
Over een bruine sticker mogen ze niet klagen; je kan er immers niks aan doen dat ie bruin wordt. Voor dit soort toepassingen worden namelijk meestal thermische printers gebruikt (dus ook thermische stickers), wat inhoudt dat als de sticker warm wordt (en dat gebeurt; de core wordt immers warm), dan verkleurt de sticker.

Ik ben overigens altijd zeer sceptisch als mensen denken dat de instabiliteit van hun PC wordt veroorzaakt door de CPU. Jouw testresultaten maken het echter wel zeer waarschijnlijk dat de CPU het probleem is, dus mijn zegen heb je! Als de mensen bij Alternate een beetje verstandig zijn, zullen ze dezelfde conclusie trekken uit jouw verhaal.
Volgens mij werkt een processor of wel of niet. Je kunt daar niet tussenin zitten. Het moet ergens anders aan liggen.
Dat dacht ik dus ook, maar kijk eens goed naar de testresultaten van TS. Ik kan met alle logica van de wereld niet volhouden dat een CPU of wel of niet werkt en niks er tussenin. Overigens moet ik zeggen dat ik zoiets er tussenin zelf nog nooit heb meegemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door koraks op 11-05-2004 00:14 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

SVDT schreef op 10 mei 2004 @ 23:46:
Ow echt wel hoor :)
Tip: Zeg volgende keer pas iets als je het 100% zeker weet ;)

@TS:
Bios update haalde niets uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 10-05-2004 23:48 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Atlas schreef op 10 mei 2004 @ 23:48:
[...]

Ow echt wel hoor :)
Tip: Zeg volgende keer pas iets als je het 100% zeker weet ;)

@TS:
Bios update haalde niets uit?
nee, maar meestal draaide ik weer een weekje stabiel als ik een downgrade deed.. als ik dan na een week weer problemen kreeg deed ik upgrade.. dan weer downgrade

zo ging ik al een maandje goed, maar nu ben ik zo ver heen dat ie het ook met andere bios versies niet wil doen.

Verwijderd

SVDT schreef op 10 mei 2004 @ 23:46:
Dan heb je wel erg weinig kaas gegeten van de CPU wereld, kom vaak genoeg CPU's tegen die erg vervelend doen, variererend van vastlopen tot BSOD's bij Windows installatie(uiteraard met koeler goed gemonteerd en geen defect geheugen plus dat identieke CPU het wel goed doet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 00:31 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:30:
[...]

Dan heb je wel erg weinig kaas gegeten van de CPU wereld, kom vaak genoeg CPU's tegen die erg vervelend doen, variererend van vastlopen tot BSOD's bij Windows installatie(uiteraard met koeler goed gemonteerd en geen defect geheugen plus dat identieke CPU het wel goed doet)
Ik heb anders nog nooit een defecte CPU gezien, terwijl er de afgelopen jaren op mijn werk honderden defecte PC's door mijn handen zijn gegaan...

Toeval? Vraag het me toch echt af...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Moartn schreef op 11 mei 2004 @ 00:34:
[...]

Ik heb anders nog nooit een defecte CPU gezien, terwijl er de afgelopen jaren op mijn werk honderden defecte PC's door mijn handen zijn gegaan...

Toeval? Vraag het me toch echt af...
/offtopic
Ik heb hier toch een P3 500 die gewoon boot, herkent wordt door de bios maar niet begint aan de hd zoektocht. Meerdere moederbord getest op elke het zelfde probleem, kortom cpu half gaar :)

Verwijderd

ik heb niet echt veel verstand van rechten en alles. Maar ik denk als je alles rustig uitlegt en als jij niet hebt geoverclockt dan moeten ze denk ik wel een andere cpu geven.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Leg het aan hen uit zoals je het hier uitlegt. Ze zijn kritisch met cpu-garantie, maar niet onredelijk. Dat zit echt wel goed. (zeg dat je van ver komt, dan testen ze hem direct (wanneer je langsgaat dus)

Verwijderd

Weet je wel zeker dat het de processor is? Lijkt mij meer op corrupte geheugen modules

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Het lijkt mij ook heel vreemd áls het aan de CPU ligt.. Ik zou eerder moederbord denken, of geheugen, of voeding... En dat die CPU in een ander systeem wel goed werkt wil weinig zeggen omdat het een combinatie fout kan zijn...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is zeker weten dat Alternate hem eerst gaat testen, werkt hij daar goed krijg je GEEN nieuwe, Werkt hij niet goed, krijg je gewoon een nieuwe.
Dat zijn mijn ervaringen met Alternate.

offtopic:
Ze kunnen behoorlijk zeuren, en ze hebben er niet zoveel verstand van bij de Techtnische Dienst. Ik mocht eerst mijn 2000+ niet ruilen, er zaten maar 3 nopjes op :|

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 12-05-2004 14:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluuut schreef op 12 mei 2004 @ 13:23:
Het lijkt mij ook heel vreemd áls het aan de CPU ligt.. Ik zou eerder moederbord denken, of geheugen, of voeding... En dat die CPU in een ander systeem wel goed werkt wil weinig zeggen omdat het een combinatie fout kan zijn...
Maar die cpu werkt in geen enkel systeem goed, dus lijkt het erop dat die cpu gewoon dood is.
LopeZ schreef op 11 mei 2004 @ 07:36:
[...]

/offtopic
Ik heb hier toch een P3 500 die gewoon boot, herkent wordt door de bios maar niet begint aan de hd zoektocht. Meerdere moederbord getest op elke het zelfde probleem, kortom cpu half gaar :)
En ik me maar afvragen waarom dat geval niet wilde werken op mijn dual systeempje :+

Verwijderd

Nokko schreef op 12 mei 2004 @ 14:53:

offtopic:
Ze kunnen behoorlijk zeuren, en ze hebben er niet zoveel verstand van bij de Techtnische Dienst. Ik mocht eerst mijn 2000+ niet ruilen, er zaten maar 3 nopjes op :|
En terecht, die nopjes vliegen er niet zomaar af, da's meer je eigen fout

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nokko schreef op 12 mei 2004 @ 14:53:
offtopic:
Niet veel verstand? Omdat ze terecht garantie weigeren omdat iemand een CPU heeft gemold?

ARME AOW’er

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26
Neem aan dat ie zo'n zwart noppie bedoeld boven op de cpu, kan je niet veel aan mollen is toch maar schuim. (als iets anders was dan is idd je cpu gemold door bv cooler lomp eraf halen)

Misschien heb ik het gemist maar toevallig corevoltage iets verhogen om de stabiliteit te bevorderen. Misschien leest de bios dat niet flex uit.

• Frietsaus
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 21:01:
[...]

Niet veel verstand? Omdat ze terecht garantie weigeren omdat iemand een CPU heeft gemold?
Ik kreeg de processor in de originele boxed verpakking, ik maak dus voorzichtig het pakketje open en er zitten maar drie nopjes op, de processor zat nog in die klikverpakking. Nergens dat 4de nopje te vinden :| Ik weet niet waar jouw antwoord dan op slaat eigenlijk :?

Tweakhoer Schreef:
En terecht, die nopjes vliegen er niet zomaar af, da's meer je eigen fout

Dus als er nooit een nopje op heeft gezeten (Verpakking om de processor zelf is niet open geweest!) is het ineens User Abuse??? Ik zweer het dat nopje was nergens te vinden, en hoe kon ik hem ooit eraf slopen, als die kleine klikverpakking er nooit af is geweest?

Ik heb ze toen een foto gestuurd, en gelukkig wilden ze het alsnog ruilen...
Ik vermoed dat het een fabrieksfout was :)

[ Voor 39% gewijzigd door Frietsaus op 12-05-2004 23:01 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 21:01:
[...]
Nokko schreef op 12 mei 2004 @ 22:54:
[...]
Ik weet niet waar jouw antwoord dan op slaat eigenlijk :?
Dan moet je wel het HELE verhaal vertellen cq. eens wat duidelijker zijn in een posting. Nu leek het erop dat JIJ iets kapot had gemaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Guardian Angel op 12-05-2004 23:00 ]

ARME AOW’er

• Frietsaus
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 12 mei 2004 @ 22:58:
[...]

[...]

Dan moet je wel het HELE verhaal vertellen cq. eens wat duidelijker zijn in een posting. Nu leek het erop dat JIJ iets kapot had gemaakt.
NouNou... Ik zeg toch "Er zaten maar 3 nopjes op" ik zeg toch niet "Ik heb 1 nopje eraf gesloopt"

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ze kunnen behoorlijk zeuren, en ze hebben er niet zoveel verstand van bij de Techtnische Dienst. Ik mocht eerst mijn 2000+ niet ruilen, er zaten maar 3 nopjes op
of

Ze kunnen behoorlijk zeuren, en ze hebben er niet zoveel verstand van bij de Techtnische Dienst.

Ik mocht eerst mijn 2000+ niet ruilen, er zaten maar 3 nopjes op terwijl het een nieuw gekochte Boxed CPU was die in een gesloten blister zat.

Met dat laatste cursieve erbij krijg je wat meer het gelijk aan jouw kant.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 12-05-2004 23:07 ]

ARME AOW’er

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
misschien een rare vraag...maar draait een 2400+ niet intern op 2000mhz en wordt deze dus wel goed gezien door 't mobo van de TS?? en is er iets anders aan de hand??
TS schreef

AMD XP 2400+

AMD athlon 1800 mhz
AMD athlon 2000 mhz

manual
2200 mhz
3000 mhz

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Jullie hoeven je geen zorgen te maken over de rest van de hardware. Op drie aparte computers met drie verschillende moederborden die hier normaalgesproken 24/7 stabiel draaien heb ik de processor getest en alledrie beginnen ze totaal te flippen. Met hun eigen processors erin is er geen vuiltje aan de lucht.

@Missingdog

wat is precies je punt, hij draait inderdaad op 2000mhz maar zoals je ziet detecteert de computer dat maar 1 op de 5 keer hierboven. In werkelijkheid had ik mazzel bij 1 op de 10 keer.

Dit heb ik gestuurd aan Alternate:
Beste medewerker Technische Dienst,

De problemen met deze processor ontstaan op 3 verschillende moederborden. (de Asus a7v266-e, a7n8x-e deluxe en de Shuttle FN41). De problemen zijn de laatste tijd erger geworden. Vorig jaar september werd de processor niet goed herkend, ik heb overwogen de processor terug te sturen maar na een paar weken verdwenen de problemen als sneeuw voor de zon. De laatste tijd kon ik de computer vaak niet opstarten, als het wel lukte liep de computer vaak vast. Toen heb ik besloten de onderdelen in de kast te testen waarbij de processor naar voren kwam als boosdoener. De 3 moederborden hebben hun eigen geheugen en videokaart. Ik zal de problemen zo goed mogelijk beschrijven zodat er geen misverstanden ontstaan. De problemen zijn redelijk exotisch en verschillen per moederbord en vaak ook per herstart.

De XP 2400+ is 2000 mhz. Toch herkennen de moederborden dit niet altijd. Het volgende werd tijdens het booten op de verschillende moederborden meerdere keren vermeld.

AMD 2400+ processor  correct
AMD 2000Mhz processor
AMD 1800Mhz processor
Unknown CPU Type 2200Mhz
Unknown CPU Type 2000Mhz
Unknown CPU Type 1650Mhz
AMD Duron 2000Mhz processor

Regelmatig lukte het niet om langs de POST te komen, dan blijft het scherm zwart, de piepvolgorde en post-speech stemmen vertellen me dan “CPU test failed”. Een CMOS reset is dan de enige oplossing. Daarna kwam ik (soms wel, soms niet) bij beide ASUS moederborden in de bios terecht om opnieuw de processor op goede snelheid te zetten.

Het lijstje hoort dan te zijn:

manual
1500 mhz
2000 mhz

Maar was soms:

manual
2200 mhz
3000 mhz

Als de snelheid goed in beeld staat kies ik voor 2000 mhz in. Bij verkeerde herkenning stel ik in: manual  15 x 133 = 2000.

Als de computer niet is vastgelopen voordat ik veilig en wel de bios kan verlaten loopt de computer binnen enkele minuten vast in Windows.

Bij alle moederborden stond alles ingesteld op automatische herkenning en jumperfree mode. Ook waren de nieuwste bios updates uitgevoerd. De problemen op alle moederborden verdwijnen zodra ik mijn oude AMD 1700+ erop zet.

Ik heb over het ruilen van de processor gecorrespondeerd met de klantenservice. Op de vraag of ik (eventueel tegen betaling) deze defecte processor kan ruilen tegen een XP 2500+ kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer van Parreeren,

Omruilen, eventueel tegen bijbetaling kan in dit geval alleen wanneer de
processor inderdaad defect is óf het een trayprocessor is geweest (een
processor die niet(!) in een plastic verpakking compleet met koeler
wordt geleverd) Bij ontvangst zullen wij het product altijd eerst
beoordelen en testen. Is het product beschadigd of valt het anderszins
niet binnen de voorwaarden, dan is omruiling helaas niet mogelijk.

Met vriendelijke groeten,
Alternate Nederland Klantenservice.

Uw beoordeling afwachtend en uitgaande van het feit dat dit een trayprocessor is zou ik graag de defecte 2400+ omruilen voor een:

AMD XP 2500+
artikelnummer: HJCA08

Als u vragen of opmerkingen heeft kunt u dan contact met mij opnemen? Ik vertrouw op een snelle afwerking.

Met vriendelijke groet,

Michiel van Parreeren
Dit heb ik vandaag gemaild gekregen, hij is in behandeling. Ze merken op dat er iets kapot is aan de core. Lijkt me sterk maar goed, als ze dat kunnen zien :? Ik heb processors gezien die er erger aan toe zijn en nog werken maar daar gaat het nu niet om.
Geachte mevrouw/heer,

Langs deze weg delen wij u mede dat het product, zoals hieronder vermeld, in behandeling is genomen. Indien er "Nee" staat bij "Garantie" verzoeken wij u contact met ons op te nemen, omdat wij of meer informatie nodig hebben of de afhandeling niet voort kunnen zetten.

code:
1
2
3
Code     Omschrijving                Aantal   Voorraad 
3RM000   Prod. komt retour               1          1 
HJCA11   AMD AthXP Thor 2000 2400+ 133   1          0

Garantie : Voorwaarde technische controle technische dienst
Verzendverpakking : Goed
Optisch defect : Zeer kleine beschadiging aan core

Verwijderd

Garantie : Voorwaarde technische controle technische dienst
Verzendverpakking : Goed
Optisch defect : Zeer kleine beschadiging aan core
Als dat om dat plekje rechts onder op de core van de foto (in startpost) is, dan is dat wel heeel erg mierenneucken zeg.. dergelijk gemis van minuscule stukjes op de punt van de hoek kunnen op alle cores die meerdere malen verwisseld zijn wel optreden. Dat moet toch echt niet het probleem zijn hier..

Verwijderd

dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 09:14 ]

Verwijderd

Alternate moet gwoon niet zeiken en zei moeten niet mierenneuken maar een nieuwe geven ;) ik heb zelf btw ook bij alternate gekocht en tot nu toe ben ik zeer tevreden maar als ik dit in de toekomst ook krijg moet ik hier nog es over nadenken.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Tot nu toe hebben ze nog niet aangegeven of de core wel of niet de garantie verziekt dus dit topic is niet bedoeld om Alternate af te zeiken. Als je er altijd kocht en dit leest is er natuurlijk nog geen reden om opeens ergens anders zaken te gaan doen.

Dat jullie het niet verkeerd begrijpen he. Maar als ze me geen garantie geven kijk ik zelf wel bij andere winkels voortaan.

Ik vind het jammer dat op het gebied van processors zo moeilijk wordt gedaan. De problemen met die proc begonnen lang nadat de proc in de computer zat dus tis niet zo dat ik het koelblok een keer verkeerd erop had gezet.

edit:

voor als er ooit nog iemand dit topic leest via de search ofzo.. Ik heb alternate na 4 weken gemaild waar m'n processor bleef en ik kreeg meteen reactie terug dat de processor zsm zou worden verstuurd naar me. Ze hadden hem per ongeluk naar amd gestuurd en dat was niet de bedoeling geweest ofzo. In ieder geval is dit dus een geval dat er garantie over de processor werd verleend.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixal op 30-06-2004 03:21 ]

Pagina: 1