Toon posts:

[tekentablet]Waarop te letten.

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor mijn broertjes verjaardag een tekentablet. Nu hij erg goed kan tekenen heb ik hem aangeraden dit direct via zo'n tablet te doen zodat hij ten eerste midner blaadjes vol kliedert (honderden per maand :X ) en ten tweede goed kan opslaan :) . Alleen nu heb ik er de balle verstand van en ik kan er ook niet zo erg veel over vinden :+
Nu hebben vast wel wat mensen hier ervaring met een tablet en kunnen mij er meer over vertellen. :9

Een paar belangrijke punten zijn:
1) Tablet moet met een pen te bedienen zijn (lekker in de hand/potloodachtig dus)
2) Niet te duur (50-120 euro)
3) Op welke technische specs erg op te letten
4) Welk merk het beste er in is en welke zeker goed werkt/kwaliteit.

Ik hoor graag jullie ervaringen over tablets. :) De bedoeling is dus wel dat het met een goede kwaliteit op de pc komt! anders gooit hij hem direct weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik denk dat algemene voorkeur uitgaat naar tablets van Wacom.

http://www.wacom.nl :)

Misschien niet de goedkoopste, maar zelfs dat valt nog mee imo. Ze staan iig bekend om kwaliteit en ik ben zelf ook al een jaartje gelukkig gebruiker van een tablet van de website aldaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op 10 mei 2004 @ 21:29:
Ik denk dat algemene voorkeur uitgaat naar tablets van Wacom.

http://www.wacom.nl :)

Misschien niet de goedkoopste, maar zelfs dat valt nog mee imo. Ze staan iig bekend om kwaliteit en ik ben zelf ook al een jaartje gelukkig gebruiker van een tablet van de website aldaar ;)
Ja, ik las meer over dit merk maar het is nog best prijzig en wat me opvalt is dat de tablets zo klein zijn :/ , geen een is echt de grote van een A4 en hoeveel DPI heb je echt nodig voor goede kwaliteit, want de Volito lijkt me wel grappig, maar weet niet of dat HET echt is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wacom heeft hele grote :)

Als je een beetje profi er mee wilt werken is een wacom een must.

Maar je kan ook een aiptek hyperpen kopen, die zijn veel goedkoper en acceptabel van qualiteit. (das wat de aldi ook wel eens verkoopt)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
Hmm, ik heb hier de wacom volito liggen, ik gebruik em eigenlijk niet, ik weet niet waarom, maar hij is zo buiten gebruik geraakt. Hij werkt wel aardig, en is redelijk betaalbaar. Maar ik denk dat je als je meer wilt iets beter ietsjes meer kan uitgeven.. Voor een iets beter wacom model :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 10 mei 2004 @ 21:42:
Hmm, ik heb hier de wacom volito liggen, ik gebruik em eigenlijk niet, ik weet niet waarom, maar hij is zo buiten gebruik geraakt. Hij werkt wel aardig, en is redelijk betaalbaar. Maar ik denk dat je als je meer wilt iets beter ietsjes meer kan uitgeven.. Voor een iets beter wacom model :)
Ik dacht aan de Wacom Classic XL. DIe is 20 x15 cm en dat is nog wel acceptabel. Die kleine dingen kan je haast niks op tekenen :X . Maar merk je veel verschil tussen Wacom en tusen zo'n Aldi merk? En waar zie je het vooral in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verschil is vooral dat een Wacom ronde lijnen trekt wanneer jij dat wil, een Aldi/El Cheapo bordje zal sneller tegenstribbelen, stotteren bij snelle bewegingen en soms geen 100% vloeiende lijnen trekken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 10 mei 2004 @ 22:11:
Verschil is vooral dat een Wacom ronde lijnen trekt wanneer jij dat wil, een Aldi/El Cheapo bordje zal sneller tegenstribbelen, stotteren bij snelle bewegingen en soms geen 100% vloeiende lijnen trekken.
Okay, dan weet ik daarover genoeg :) . Alleen die krengen zijn nog redelijk duur en hij moet het natuurlijk wel ECHT leuk vinden (minstens a5 formaat :9 ) anders is het zonde! En DPI's zegt niet zo heel veel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wacom is het merk jah! :)
Heb zelf ook al jaren een Wacom Graphire 2 ipv een muis.
Teken er wel eens mee onder Photoshop CS.

Voor de rest is het echt anti RSI.....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
meendering schreef op 10 mei 2004 @ 22:21:
Wacom is het merk jah! :)
Heb zelf ook al jaren een Wacom Graphire 2 ipv een muis.
Teken er wel eens mee onder Photoshop CS.

Voor de rest is het echt anti RSI.....
RSI wordt veroorzaakt door veelvuldig dezelfde beweging te maken, factoren als een slechte houding versnellen dit. Je moet dus afwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een medion a4 formaat... maar het tekent niet ech tlekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hydraulik-Phunk schreef op 10 mei 2004 @ 22:11:
Een erg late schop, maar vanwege een ander topic toch wel een nuttige opmerking:

Tijdens erg snelle ronde teken bewegingen werkt hij niet geheel rond. Echte mierenn**k*rs zullen er over kunnen vallen, maar mij is het toch nog toe alleen nog opgevallen maar niet tot last geweest.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste toevoeging: Ga naar de mediamarkt. Dataline Penpad, 29,99 :) Heb hem zelf ook, en gaat prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:33

Mentalist

[avdD]

Een linkje naar dit topic in dat andere topic is echter wel wat handiger, dat voorkomt ook dat er nu oude berichten gequote worden wat alleen maar verwarring schept. Deze dus dicht, verder in het andere topic :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.