Nieuw systeem ... traag

Pagina: 1
Acties:

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik heb dit systeem gebouwd voor iemand:

Gigabyte K8NNXP Socket 754
AMD 64 3200
Kingston 512MB (2x)
Asus Radeon A9600XT TD 128
Maxtor 80GB SATA (2x) raid-0
Maxtor 200GB IDE
NEC 2500+
A-Open H500B kast

Verder nog:
CCFL (1x)
Aerogate II

Nu heb ik hier Win XP Pro (SP1a) 32-Bit versie geinstalleerd ...

Maar het systeem is nogal traag. Zelfs als ik de drivers van het moederbord installeer blijft dit zeer traag.
Waar aan zou dit kunnen liggen?

-Herinstall van XP Pro geprobeerd
-Temp is mss wat hoog, +- 45 graden celsius, maar zou het aan de temp kunnen liggen?
-Moet ik wat speciaals doen om de proc op 32-bit "in te stellen"?

This is the Way.

Verwijderd

hoezo traag? alle drivers erop?

edit: heb je dus ook al de drivers voor de AMD64 proc erop staan? zie tweakers.net meuktracker

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:46 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

Illusion

(the art of)

heb je het volgende geinstalleerd??

chipset drivers (nieuwste WHQL versie)
videokaart drivers (nieuwste WHQL versie)
amd athlon64 driver: meuktracker: AMD Athlon 64 processor driver 1.1.0.9
DirectX

harde schijven DMA modus aan in winXP ??
wat is traag??? boot, games, office???

[ Voor 17% gewijzigd door Illusion op 10-05-2004 18:47 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Definieer eerst wat je bedoelt met traag. Starten programma's langzaam? Heb je een bout 3D Mark score?

• NoTimeRemains
srry opstarten is naar behoren alleen in windows kan t een paar minuten duren voordat ik een venster kan verschuiven :?

ik zal de drivers voor de cpu eens installeren

This is the Way.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
HIValicious schreef op 10 mei 2004 @ 18:52:
srry opstarten is naar behoren alleen in windows kan t een paar minuten duren voordat ik een venster kan verschuiven :?

ik zal de drivers voor de cpu eens installeren
Is er ondertussen HD activiteit? Is hij na die paar minuten wel gewoon snel of is hij alleen extreem lang bezig met laden?

• NoTimeRemains
hij is gewoon overal langzaam mee, hij wordt ook niet sneller na een tijdje ofzo ...

This is the Way.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

De temperatuur lijkt me niet zo heel erg.

Als je in de task manager kijkt staan er dan processen tussen zoals bijvoorbeeld drivers die veel CPU verbruiken? Welke drivers gebruik je voor de videokaart, de ASUS drivers of de ATI drivers?

Waar staan de bussnelheid en de multiplyer op ingesteld in de BIOS?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Power Supply : 300/250W ATX 12V
bron: www.aopen.nl

Is dat niet wat krap voor het systeem? Ik heb geen idee of dat het 'trage' veroorzaakt maar kijk eens voor de grap naar je spanningen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op hoeveel mhz draait je cpu? Staat Cool 'n Quiet aan? Wat voor een 3dmark01se score haal je?

• NoTimeRemains
geen extra processen ofzo dus

ik had de asus drivers -> nu alleen ati drivers

mmm over die PSU, dat ga ik even bekijken

ik heb de drivers van de proc geinstalleerd

en ik ben nu 3d mark aant downloaden.

het aantal MHZ weet ik zo niet moet ik dalik ff kijken

hij loopt wel al iets sneller (sinds de vgs drivers) maar nog steeds niet goed

This is the Way.

• PD2JK
  • Laatst online: 09:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

AOpen gebruikt goede voedingen. Heb zelf de 300W in een H500a. Zie eerste systeem in sig.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• NoTimeRemains
net viel de hele pc een paar keer weg ... helemaal uit that is ...

na wat testen een ander vga kaart erin gedaan een 9600se dat werkt :)

nu heb ik een 9600XT met video in en nu start het hele systeem niet eens meer op :? zou dat aan de voeding kunnen liggen?

3d mark 2003 : 1772 punten ... laag ?

This is the Way.

Verwijderd

Jah dat is wel een beetje te laag jah (maar een SE is de cheap ass uitvoering dus)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:18 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

HIValicious schreef op 10 mei 2004 @ 20:14:

nu heb ik een 9600XT met video in en nu start het hele systeem niet eens meer op :? zou dat aan de voeding kunnen liggen?

Dat klinkt inderdaad alsof het aan de voeding ligt. Hoeveel Watt levert de voeding die er nu inzit en van welk merk is deze, want dat wil ook nog weleens wat uitmaken.

EDIT: Ik haal zelf trouwens tegen de 4000 punten in 3D Mark 2003 met een 9600XT en een Athlon XP 2600+. Een SE zou veel minder punten moeten halen, aangezien de kloksnelheid bijna 200Mhz lager ligt. Ik weet niet hoeveel je zou moeten halen maar rond de 2000 punten lijkt me wel een goede score voor dat ding.

[ Voor 22% gewijzigd door MetroidPrime op 10-05-2004 20:30 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• NoTimeRemains
Prutz0r schreef op 10 mei 2004 @ 19:35:
AOpen gebruikt goede voedingen. Heb zelf de 300W in een H500a. Zie eerste systeem in sig.
deze dus ...

This is the Way.

Verwijderd

IK heb 250-300W Aopen voeding en dat voor een P3 :P

• MetroidPrime

MetroidPrime

Dat lijkt mij inderdaad wat aan de lage kant. ATI raad aan om minstens een 350 W voeding te gebruiken als je een 9600XT hebt.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Prutz0r schreef op 10 mei 2004 @ 19:35:
Dus? Dat trek ik toch ook niet in twijfel? Zelf ook A-Open. Ik zeg alleen dat het misschien een beetje krap is voor de mega set up van TS.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we even stoppen met de discussie over voedingen? Om te vragen hoeveel watt er is aangeraden bij zo'n systeem kan je eens een reactie plaatsen in dit topic (wel eerst de regeltjes doornemen natuurlijk), gelive dat niet hier te doen.

Probeer eerst eens zelf wat andere benchmarks te draaien, Sisoft Sandra biedt een groot aanbod aan tests die je kan draaien. Er zit ook vergelijkingsmateriaal bij, waardoor je kan kijken wat er zo erg onder de maat presteert.

[ Voor 28% gewijzigd door Laurent op 10-05-2004 21:27 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HIValicious schreef op 10 mei 2004 @ 20:14:

Met 2003 ben je nix, deze test alleen je grafische kaart. Daarom zei ik om 2001se te proberen. :)
Heb je nog andere programma's geprobeerd die aangeven dat je systeem traag is?

Verwijderd

Ik denk dat het aan de voeding ligt..... Ik heb hetzelfde namelijk met een bijna identiek systeem
Amd64 3200
asus k8v se deluxe
1024 hyper kingston
160 Gb Sata
club3d 5900 xt

300 watt voeding van maxpower..... Ik heb ondertussen al een 380 true power besteld van antec

MIJN klacht: Het lijkt wel of de computer te veel processen heeft lopen waardoor hij gaat stotteren, vb bij het updaten van newsgroups. kan ik niet meer met mijn muis bewegen.....

EDIT : mijn score 3d mark 4500 pnt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 22:40 ]

Pagina: 1